دانه جو دوسر

آیا جو دوسر پروتئین دارد + قیمت خرید

جو دوسر

آیا جو دوسر پروتئین دارد؟ قیمت خرید جو دوسر چقدر است؟ برای بدن‌سازی جو دوسر را چگونه مصرف می‌کنند؟ جو دوسر پرک چه ارزش غذایی دارد و میزان کالری آن چقدر است؟ برای مصرف جو دوسر در رژیم بدن‌سازی چه زمانی مناسب‌تر است؟

آیا جو دوسر پروتئین دارد؟

جو دوسر یکی از دانه‌های مغذی در بین غلات است که سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های مهم است. جدول ارزش غذایی جو دوسر نشان می‌دهد که در هر ۱۰۰ گرم از این دانه ۲۴ گرم پروتئین وجود دارد؛ یعنی چیزی در حدود ۱۷ درصد وزن خشک دانه را پروتئین تشکیل داده است.

از این‌ رو می‌توان دانه جو دوسر را یک غله غنی از پروتئین دانست. پروتئین‌ها بزرگ‌ترین درشت مولکول‌ های موجود در بدن هستند که ازجمله اجزای مهم بدن به‌حساب می‌آیند. نقش پروتئین‌ها در ساختار عضله، سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد سیستم گوارشی و به‌طورکلی سلامت کلی بدن بسیار مهم است. به همین دلیل می‌توان جو دوسر را یک منبع مغذی برای تأمین پروتئین و حفظ سلامت بدن در نظر گرفت.

طریقه مصرف جو دوسر برای بدنسازی

رژیم بدنسازی یکی از معدود رژیم‌های غذایی است که نیاز فراوانی به مصرف پروتئین دارد. جو دوسر یکی از غلات سرشار از پروتئین است که می‌تواند به همراه منابع حیوانی پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران و بدنسازان گنجانده شود. مصرف جو دوسر به افزایش عضله کمک می‌کند.

جو دوسر مواد مغذی ضروری متنوعی دارد و مصرف آن فواید بسیار زیادی برای بدن خواهد داشت. بیشتر متخصصان تغذیه و بدن‌سازی توصیه می‌کنند که از جو دوسر به‌عنوان یک مکمل غذایی قبل از شروع تمرینات ورزشی استفاده شود.

برای مصرف جو دوسر در رژیم‌های بدن‌سازی می‌توان این دانه را به انواع شیک­های بدنسازی اضافه کرد. مقدار جو دوسر موردنیاز خود را در مخلوط‌کن بریزید و یک پیمانه پودر پروتئین اضافه کنید. در ادامه هر مایعی که برای تهیه شیک استفاده می‌کنید به این مخلوط اضافه نمایید.

برای تغییر مزه این نوشیدنی می‌توانید هر نوع ماده مغذی مناسب دیگری را نیز به آن اضافه کنید مانند: توت یخ‌زده، موز، کره بادام‌زمینی، پودر کاکائو، گردو، ماست یا شیر. البته قبل از اضافه‌کردن هرکدام از این مواد حتماً با مربی بدن‌سازی خود مشورت نمایید.

 

جو دوسر

 

ارزش غذایی جو دوسر پرک

جو دوسر پرک یکی از سالم‌ترین مواد مغذی در بین سایر غلات است. این دانه گلوتن ندارد اما سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌های مهم، فیبر و پروتئین است. از جو دوسر پرک در رژیم‌های لاغری و درمانی استفاده می‌کنند. این ماده اعجاب‌انگیز به کاهش وزن، کاهش فشارخون، کاهش قند خون و افزایش سلامت دستگاه قلب و عروق کمک می‌کند.

در هر ۱۰۰ گرم جو دوسر پرک، ۱۷ گرم پروتئین وجود دارد. همچنین هر ۱۰۰ گرم از جو دوسر پرک حاوی 3/66 گرم کربوهیدرات، 9/6 گرم چربی و 6/10 گرم فیبر است. بسیاری از مطالعات نشان داده است که جو دوسر پرک هیچ‌گونه قندی ندارد. درواقع می‌توان گفت که تنها ۱ درصد از کربوهیدرات موجود در جو دوسر پرک به‌صورت قند ساکارز است.

نشاسته موجود در جو دوسر ۳ نوع است. نوع اول آن زود هضم می‌شود و به‌صورت گلوکز وارد خون می‌گردد. نشاسته نوع دوم موجود در جو دوسر پرک هضم دیرتری دارد و نسبتاً مقاوم است. نوع سوم نشاسته موجود در این دانه اصلاً هضم و جذب بدن نمی‌شود و مستقیماً وارد روده می‌گردد.

از این‌ رو سبب بهبود عملکرد روده‌ ها خواهد شد. شاید بتوان مهم‌ترین ارزش غذایی جو دوسر پرک را در وجود ماده فیبری بتاگلوکان دانست. این فیبر ارزشمند باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود و سطح قند خون و انسولین در بدن را بعد از یک وعده غذایی کنترل می‌کند.

کالری جو دوسر پرک

جو دوسر پرک ماده غذایی ارزشمند ویژه بسیاری از صبحانه‌ها و غذاهای ورزشی است. هر ۱۰۰ گرم از جو دوسر پرک حاوی ۱۲۳ کیلوکالری است. این میزان کالری از کالری بسیاری از غلات دیگر مانند گندم، برنج و جو کمتر است. جو دوسر پرک کلسترول ندارد و میزان قند آن بسیار کم است. ازاین‌رو از این محصول فوق‌العاده در رژیم‌های لاغری و بدن‌سازی استفاده می‌شود.

علاوه بر کالری کم و قند پائین این دانه، وجود مواد غذایی متنوع مانند انواع ویتامین‌ها، آهن، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های مهم، جو دوسر پرک را به یک ماده فراسودمند تبدیل کرده است. بسیاری از کارخانجات صنایع تبدیلی مایل هستند که از جو دوسر پرک در غنی‌سازی محصولات خود استفاده نماید. جهت تهیه جو دوسر پرک باکیفیت و ارزان‌قیمت با کارشناسان بخش فروش شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا تماس بگیرید.

 

جو دوسر

 

بهترین زمان مصرف جو دوسر در بدنسازی

بدنسازی یک رشته ورزشی پرطرف‌دار در بین جوانان ایرانی است که به افزایش زیبایی اندام بسیار کمک می‌کند. بدن‌سازی به‌تنهایی تأثیر دائمی بر کاهش وزن و عضله‌سازی در بدن نخواهد داشت. شما در کنار بدن‌سازی موظف هستید که رژیم غذایی متناسبی را رعایت کنید. در رژیم غذایی بدن‌سازی استفاده از پروتئین بسیار توصیه می‌گردد.

یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین که بسیار مناسب مصرف در رژیم بدن‌سازی است، جو دوسر و انواع محصولات آن می­باشد. جو دوسر را می‌توان به‌صورت روزانه به‌عنوان پروتئین گیاهی در رژیم بدن‌سازی اضافه کرد. توصیه می‌شود که از جو دوسر به‌عنوان مکمل غذایی قبل از شروع تمرینات سخت بدن‌سازی استفاده نمود.

یکی از راه‌های ساده و مؤثر استفاده از جو دوسر در رژیم بدن‌سازی، تهیه صبحانه با این غله ارزشمند است. مقداری جو دوسر پرک را با همان مقدار شیر با هم مخلوط کرده و اجازه می‌دهیم بر روی حرارت پخته شود. ترکیبات متنوع زیادی می‌توان به این صبحانه لذیذ اضافه نمود.

دارچین، پودر نارگیل، مغزهای مختلف مانند گردو و بادام، میوه‌های خشک یا تازه مانند توت‌فرنگی یا موز از مواد مناسب اضافه‌کردن به این وعده غذایی است. اوتمیل پرطرف‌دارترین صبحانه حاوی جو دوسر در بین ورزشکاران و بدنسازان است.

قیمت خرید دانه و آرد جو دوسر فله در ایران

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا آماده همکاری با باشگاه‌های بدن‌سازی و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی مناسب رژیم ورزشکاری است. محصولات جو دوسر تولیدشده در شرکت ایلیا تمام مجوزات لازم جهت استفاده در سایر مواد غذایی را دارد.

از مهم ترین ویژگی های محصولات تولید شده توسط این شرکت، داشتن سیب سلامت است. جهت استعلام قیمت خرید دانه و آرد جو دوسر فله در سراسر کشور با کارشناسان بخش فروش ایلیا در ارتباط باشید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *