آرد کینوا, دانه کینوا

آیا کینوا کربوهیدرات دارد؟ + قیمت فروش

کینوا

آیا کینوا کربوهیدرات دارد؟ قیمت فروش دانه کینوا در معتبرترین مرکز عرضه محصولات کینوا در ایران چقدر است؟ میزان گلوتن دانه کینوا چقدر می‌باشد؟ برای کاهش وزن کینوا را چگونه مصرف کنیم؟ کینوا پرکالری‌تر است یا برنج سفید؟

 

آیا کینوا گلوتن دارد؟

بیماری سلیاک یک نوع بیماری گوارشی است که در آن فرد مبتلا توانایی تحمل و هضم گلوتن را ندارد. ازاین‌رو بیماران سلیاکی نمی‌توانند گندم و سایر غلات گلوتن دار را مصرف کنند. بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه کینوا را جایگزین غلات حاوی گلوتن می‌دانند.

کینوا یک شبه غله بدون گلوتن است که نه‌تنها مورد استقبال بیماران سلیاک قرار گرفته است، بلکه روزبه‌روز باعث بهبود وضعیت آن‌ها نیز می‌شود. تنها نکته‌ای که باید در خرید کینوا برای استفاده در رژیم فاقد گلوتن رعایت کرد، این است که این دانه شفابخش را از مراکز معتبر تهیه کرد. در واقع مسئله اصلی آنجاست که کینوا را با دستگاه‌های آلوده به گلوتن برداشت یا فرآوری نمایند!!!

در نظر بگیرید چنانچه کارخانه‌ای علاوه بر دانه کینوا، خط پوست‌گیری گندم را نیز داشته باشد و هنگام استفاده از تجهیزات فرآوری خود آن را به‌خوبی تمیز و پاک‌سازی نمی‌کنند، درنتیجه گلوتن موجود بر روی پوسته گندم بر آسیاب‌ها می‌ماند. چنانچه از آن دستگاه برای پوست­گیری کینوا استفاده شود، به‌راحتی دانه کینوا به گلوتن آلوده خواهد شد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و نیروی کار فعال، محصول کینوا را وارد بازار مواد غذایی ایران می‌کند که هیچ‌گونه آلودگی و مواد زائد ندارد. دانه کینوا تولید شده در شرکت ایلیاکاملاً سالم و فاقد گلوتن است.

کینوا

کینوا کربوهیدرات دارد

علاقه‌مندان به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی و ابتلا به بیماری‌های مزمن، در قدم اول اقدام به محدودکردن مصرف کربوهیدرات روزانه خود می‌کنند. غلات از جمله مواد غذایی هستند که به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا معمولاً در رژیم‌های کم کربوهیدرات توصیه نمی‌شوند. جالب است بدانید که در بین تمام دانه‌ها، کینوا دانه‌ای است که به‌عنوان ۱ یک غذای سالم در بسیاری از رژیم‌ها استفاده می‌شود. این شبه غله یک‌دانه کامل است که مصرف آن احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

بااین‌وجود دانه کینوا میزان کربوهیدرات نسبتاً زیادی دارد. هر ۱۰۰ گرم کینوا پخته‌شده 2/21 گرم کربوهیدرات دارد که می‌تواند شما را در خوردن آن محدود کند. بهترین راه‌حل برای مصرف کینوا در رژیم‌های کم کربوهیدرات، کنترل مصرف باقی کربوهیدرات‌های غیرضروری است. برای مثال اگر می‌خواهید سالاد بخورید اضافه‌کردن یک قاشق کینوا پخته کافی است تا هم از پتانسیل مواد مغذی کینوا سود ببرید و هم رژیم کم کربوهیدرات خود را رعایت کرده باشید.

کینوا برای لاغری

اگر می‌خواهید وزنی متعادل داشته باشید یا دچار چاقی هستید و مایلید با یک رژیم غذایی سالم وزن خود را کاهش دهید، اضافه‌کردن کینوا به بشقاب غذایی خود انتخابی هوشمندانه است. لاغر شدن با کینوا یک تغییر آسان است که در کنار کاهش وزن، فواید فوق‌العاده‌ای نیز برای شما دارد.

کینوا سرشار از مواد مغذی موردنیاز بدن مانند ویتامین‌های گروه ب، ویتامین E، آهن، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم، کلسیم و فیبر می‌باشد. پروتئین موجود در کینوا کامل است و هر نوع اسیدآمینه ضروری را شامل می‌شود. خوردن کینوا لذت‌بخش است، هضم آن آسان است و فواید آن بسیار می‌باشد. در ادامه چند دستورالعمل آسان و سالم برای پختن کینوا در رژیم لاغری می‌آوریم.

طرز پخت کینوا

کینوا بسیار سریع پخته می‌شود و اگر در کمتر از ۱۵ دقیقه در آب بجوشد، نرم و قابل خوردن می‌شود. ابتدا دانه‌های کینوا را به‌خوبی بشویید تا مواد گرد و ناخالصی موجود بر روی دانه شسته شود؛ در غیر این صورت ممکن است کمی تلخی در آن حس کنید. هر مقدار کینوا لازم دارید ۲ برابر آن آب اضافه نمایید. اجازه دهید کینوا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب داغ بجوشد. سپس حرارت را خاموش کنید، درب ظرف را ببندید و اجازه دهید دانه‌های کینوا پف کند. اکنون برنج کینوا شما آماده‌ی خوردن و اضافه‌شدن به وعده‌های غذایی مختلف است. ساده‌ترین روش استفاده از کینوا پاشیدن آن بر روی یک بشقاب پر از سبزیجات تازه است. علاوه‌برآن می‌توانید کینوا پخته‌شده را با کمی گوجه‌فرنگی و ریحان تازه مصرف نمایید. اضافه‌کردن کمی سیر و کدوی سبز به این دستور، بشقاب کینوا شما را تازه و فوق‌العاده سالم می‌کنم.

یک دستور بسیار جذاب برای مصرف کینوا، مصرف آن به‌صورت سرخ شده است. به این صورت که در یک تابه نچسب ۳ تخم‌مرغ می‌شکنید و در روغن زیتون به هم می‌زنید. پس از این که تخم‌مرغ‌ها کمی پخته شد یک حبه سیر، مقداری گل‌کلم و نخود اضافه کنید و اجازه دهید ۲ دقیقه تفت بخورد. حال نوبت اضافه‌کردن کینوا است. چنانچه لازم است مقداری روغن کنجد اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تمام مواد را با هم تفت دهید. اکنون شام خوشمزه شما آماده سرو کردن است.

چنانچه می‌خواهید در رژیم لاغری خود محصولات حیوانی کمتر مصرف کنید، می‌توانید از دانه کینوا پخته به همراه نخود، لوبیا سبز و سبزیجات تازه یک بشقاب غذای مغذی و سالم آماده کنید. اگر در خوردن گوشت مرغ ممنوعیتی ندارید اضافه‌کردن مقداری مرغ کبابی کنار این دستور لذت خوردن آن را دوچندان می‌کند.

مقایسه کالری برنج سفید و کینوا

این روزها در اکثر محفل­ها صحبت استفاده از کینوا به‌جای برنج سفید است. بسیاری می‌گویند که کینوا جایگزین مناسبی به‌جای برنج سفید است و نه‌تنها بسیاری از خواص مغذی را در خود دارد، بلکه خاصیت چاق­ کنندگی آن نیز کمتر است. اما اگر بخواهیم این موضوع را از نظر علمی بررسی کنیم متوجه می‌شویم که بله کینوا کالری و کربوهیدرات کمتری نسبت به برنج سفید دارد. یک فنجان برنج سفید ۴۰ کالری بیشتر از یک فنجان کینوا دارد و کربوهیدرات آن ۱۵ برابر دانه کینوا است. در مقابل همین مقدار از دانه کینوا ۲ برابر پروتئین و ۵ گرم فیبر بیشتری نسبت به یک فنجان برنج دارد. تمام این موارد ارزش بالای غذایی کینوا را نسبت به برنج سفید نشان می‌دهد.

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *