آرد جو دوسر, دانه جو دوسر, یولاف

ارزش غذایی آرد جو دوسر برای تولید مکمل ورزشی

جو دوسر

از ارزش غذایی آرد جو دوسر برای تولید مکمل ورزشی چه اطلاعاتی دارید؟ نقش جو دوسر و محصولات آن در تهیه مکمل‌های مورد استفاده ورزشکاران چیست؟ ارزش غذایی آرد جو دوسر در چه چیزهایی است و از کجا می‌توانیم آن را تهیه کنیم؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود، با ما همراه باشید.

ارزش غذایی جو دوسر در بدنسازی

یکی از نکات مهم برای رژیم غذایی بدنسازان، استفاده از محصولات سرشار از پروتئین و کربوهیدرات می‌باشد که چربی کمی داشته باشند تا بتوانند از عضلات آن‌ها محافظت کنند.

بنابراین بدنسازان و باشگاه‌های بدنسازی به دنبال ترکیبات و مکمل‌هایی هستند که این ویژگی‌ها را داشته باشند و بدون داشتن ضرر مورد استفاده قرار بگیرند. جو دوسر یک غذای محبوب برای ورزشکاران می‌باشد به نحوی که این دانه ارزشمند باعث شده مکمل‌های تهیه شده از آن، یک جایگاه ویژه در وعده‌های غذایی ورزشکاران داشته باشد.

علاوه بر اینکه باعث ایجاد سیری طولانی مدت در بدن ورزشکاران می‌شود، فیبر فراوانی دارد و باعث ایجاد سلامتی در بدن آنها می‌گردد. به طور کلی می‌توان گفت جو دوسر منبع سرشاری از پروتئین می‌باشد و به خوبی می‌تواند انرژی بدن را تامین نماید.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف جو دوسر به بهبود مشکلات گوارشی کمک می‌کند و بدن را در مقابل بیماری‌هایی مانند سرطان حفظ می‌نماید. بنابراین یک میان وعده بسیار مناسب برای مصرف ورزشکاران محسوب می‌شود. مزیت این غذا این است که قیمت مناسبی دارد و طرز تهیه آن بسیار آسان است.

ارزش غذایی جو دوسر در 100 گرم

اگر ورزشکار باشید و به دنبال رژیم‌های غذایی سالم رفته باشید، حتماً با جو دوسر آشنا هستید. این غذا علاوه بر ورزشکاران برای استفاده در رژیم‌های غذایی روزانه بسیار مناسب است، چرا که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و میان وعده و صبحانه‌های فوق العاده‌ای را می‌توان با استفاده از آن تهیه کرد.

اگر اسم اوتمیل را شنیده باشید، از جو دوسر پرک تهیه می‌شود که روش تهیه بسیار راحتی دارد. بنابراین جو دوسر را می‌توان در ترکیبات مختلفی قرار داد و میان وعده‌های جذابی را تهیه کرد. به طور کلی ارزش غذایی جو دوسر در ۱۰۰ گرم به شرح زیر می‌باشد و بنابراین یک غذای کامل و سالم معرفی می‌گردد.

ارزش غذایی جو دوسر در 100 گرم

 

میزان انرژی                                390 کیلوکالری

فیبر                                  11 گرم

بتاگلوکان (نوعی فیبر محلول)            4 گرم

کربوهیدرات                         66 گرم

چربی                                7  گرم

منیزیوم                              177 میلی گرم

پروتئین                             ۱۶.۸ گرم

کلسترول                            0میلی گرم

آهن                                  5 میلی گرم

 

جو دوسر

تولید مکمل‌های ورزشی از آرد جو دوسر

همانطور که ذکر کردیم آرد جو دوسر یکی از ترکیبات محبوب برای ورزشکاران می‌باشد. زمانی که با پروتئین مخلوط بشود می‌تواند یک ترکیب منحصر به فرد، به همراه داشته باشد. مکمل‌های متنوعی برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد که متاسفانه برخی از آنها باعث وارد شدن ضررهای مختلفی به وضعیت جسمی ورزشکاران می‌گردد.

بنابراین این افراد و باشگاه‌های بدنسازی به دنبال مواد غذایی هستند که در تهیه مکمل‌های مختلف کمک کنند و بیشترین مواد مغذی را داشته باشند.

یکی از این مواد غذایی آرد جو دوسر می‌باشد که به افزایش روند عضله سازی کمک می‌کند. در واقع مواد غذایی منحصر به فردی دارد، برای مثال غنی از پروتئین می‌باشد و یک مجموعه کامل از فیبر، ویتامین‌های گروه ب و برخی مواد معدنی است.

بنابراین کارخانه‌های تولید مکمل‌های مورد مصرف ورزشکاران و خود باشگاه ‌های بدنسازی، برای تهیه آرد جو دوسر می‌توانند از طریق مجموعه ایلیا اقدام نمایند.

کالری یک قاشق جو دوسر پرک

همان طور که می‌دانید کالری یک واحد است که میزان انرژی جذب شده توسط مواد غذایی را نمایش می‌دهد. زمانی که از کالری صحبت به میان می‌آید، این موضوع به دو شاخه تقسیم می‌شود.

شاخه اول کالری جذب شده توسط مواد غذایی و مورد دوم کالری سوزانده شده از طریق فعالیت‌های بدنی است. از آنجایی که جو دوسر پرک در تهیه مواد غذای مختلف کاربرد دارد و مورد توجه بسیاری از ورزشکاران نیز قرار گرفته است، میزان کالری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا که در داشتن یک رژیم غذایی سالم تر و بهتر تاثیرگذار است. به طور کلی در هر ۱۰۰ گرم جو دوسر پرک، حدوداً ۳۸۰ کالری وجود دارد که در صورتی که با مواد غذایی مناسب ترکیب شود، می تواند یک غذای فوق العاده برای یک رژیم سالم ارائه دهد.

جو دوسر

ارزش غذایی جو دوسر پخته

جو دوسر یک غله سرشار از سبوس می‌باشد ارزش غذایی آرد جو دوسر بسیار بالا می باشد که منبع ویژه‌ای از فیبر به خصوص بتاگلوکان است و می‌توان آن را منبع گسترده‌ای از مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین معرفی کرد.

یک ویژگی جذاب در رابطه با جو دوسر پخته این است که در ترکیبات متفاوت به شکل‌های مختلفی قابلیت استفاده دارد و برای تهیه انواع سوپ، موسلی و همچنین گرانولا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طی سالیان اخیر ترکیبات حاوی جو دوسر از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، چراکه در روند یک رژیم سالم همواره تاثیر گذار می‌باشد. این ماده غذایی سرشار از کربوهیدرات و فیبر است و میتواند پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تأمین نماید.

میزان پروتئین جو دوسر پرک

مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا یکی از موضوعاتی است که همواره مورد توجه افراد قرار گرفته است. در واقع استفاده از پروتئین باعث کاهش سطح گرسنگی می‌گردد و در روند کاهش وزن موثر است.

پروتئین به افزایش بافت عضلانی کمک می‌کند و برای روند سلامت استخوان‌ها بسیار موثر است. مصرف این ماده غذایی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و به نحوی می‌توان گفت که کاهش فشار خون را به همراه دارد.

به طور کلی مصرف پروتئین می‌تواند به داشتن یک بدن سالم و یک رژیم غذایی مناسب کمک کند. بنابراین میزان پروتئین جو دوسر پرک نیز در دسته موارد پر اهمیت محسوب می‌شود، چرا که این ماده غذایی نیز جزو غلات پر مصرف در بین افراد است.

به طور کلی جو دوسر پرک یک منبع مناسب از پروتئین می‌باشد و مصرف این ماده غذایی تا حد زیادی می‌تواند پروتئین بدن را تامین کند.

گفتنی است در هر ۱۰۰ گرم جو دوسر پرک، 16.9 گرم پروتئین وجود دارد که در صورتی که با ترکیبات مناسب تهیه گردد می‌تواند یک غذای با ارزش غذایی بالا ارائه کند.

جو دوسر

قیمت خرید آرد جو دوسر تناژ برای تولید انواع مکمل

امروزه مکمل‌های غذایی مختلفی وجود دارد که در باشگاه‌های ورزشی مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌گیرد.

بنابراین استفاده از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا یکی از اهداف بزرگ این تولیدکنندگان محسوب می‌شود تا از این طریق محصولات با خواص بالا و کمترین ضرر و زیان را تهیه نمایند.

این کارخانه‌ها و تولیدکنندگان مکمل‌های مختلف می‌توانند آرد جو دوسر  به صورت تناژ و با مجوز بهداشتی را از طریق مجموعه ایلیا تهیه نمایند. این مجموعه با افتخار تمام مراحل کشت بذر، رسیدگی به بذرهای کاشته شده، برداشت آنها، فرآوری‌های متفاوت، تبدیل جو دوسر به آرد و سایر محصولات، بسته بندی و …  را انجام داده و اجازه ورود افراد واسطه و دلال را در این پروسه نمی‌دهد.

بنابراین محصولات با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به دست مصرف کنندگان می‌رسد. پس از مراجعه به سایت شرکت ایلیا مارکت با راه‌های ارتباطی مختلف که در سایت درج شده است می‌توانید با مشاوران و کارشناسان متخصص مجموعه در ارتباط باشید و نسبت به خرید آرد جو دوسر به صورت تناژ اقدام نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *