دانه کینوا

تقلب در فراوری با شستشوی کینوا

کینوا

با تقلب در فراوری با شستشوی کینوا تا چه میزان آشنایی دارید؟ اگر کینوا به صورت اصولی آماده نشود چه مشکلاتی را می ‌تواند بوجود بیارود؟

کینوا تراریخته را از کدام منبع قابل اطمینان تهیه کنیم؟ اگر شستشوی این محصول به صورت اصولی انجام نشود، ساپونین موجود در آن، چه مشکلاتی را می ‌تواند ایجاد کند؟

تولید کنندگان کینوا در ایران

کینوا ریز دانه ای مغذی و دارای ارزش غذایی بالا است. این گیاه اولین بار در آمریکای جنوبی کشت شده است. کینوا، خواص و ویژگی‌ های منحصر به فرد زیادی دارد. با توجه به این که در طب سنتی، برای مصرف گیاه خواران، در رژیم‌های غذایی گوناگون جایگاه ویژه‌ای را پیدا کرده، در مدت زمان کوتاهی به تمام دنیا معرفی شد.

 بعد از مشخص شدن ارزش غذایی بالای این دانه، کشت آن در سرتاسر ایران نیز رواج پیدا کرد. با توجه به وجود مناطق مناسب جهت کشت این دانه، تولیدکنندگان و کشاورزان زیادی در مسیر کشت و برداشت این محصول مغذی قدم برداشتند.

همچنین در نهایت به سود اقتصادی قابل قبولی در نتیجه فروش این محصولات رسیدند. کشت کینوا برای تولید کنندگان آن در داخل کشور، شرایط پیچیده‌ای را به دنبال نخواهد داشت. چرا که دانه کینوا یک دانه مقاوم به کم آبی است و یک محصول روز کوتاه محسوب می شود.

در مجموع تولید کنندگان دانه کینوا در کشور، این دانه را در مقادیر بالا برداشت می‌کنند و در اختیار مراکزی همچون مرکز ایلیا قرار می دهند. همچنین توسط این مجموعه با دریافت مجوزهای بهداشتی، ساپونین زدایی، شست و شو، بوجاری، جداسازی ناخالصی‌ها، بررسی خلوص دانه‌ ها و موارد دیگر در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می شود.

 

کینوا

 

تقلب در فراوری کینوا

کینوا یک دانه حساس محسوب می‌شود. این دانه یک پوسته سمی به نام ساپونین دارد که در صنایع صابون‌ سازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برخی شرکت‌ ها کینوا را با فناوری‌ های غیر مطمئن و در نتیجه قیمت پایین روانه بازار می ‌کنند که می‌ توان گفت فاقد مجوزهای بهداشتی نیز هستند.

این افراد متاسفانه باعث برهم خوردن نظم بازار می‌ شوند و قیمت ‌های تعیین شده را دچار تغییراتی می کنند. در واقع می ‌توان گفت صرفاً به دنبال سود مالی خود هستند و سلامت مصرف‌ کنندگان برای آن ها اهمیتی ندارد.

شرکت ایلیا تنها مجموعه‌ ای است که به صورت کارخانه ‌ای، فرآوری‌ های تخصصی بر روی دانه کینوا را انجام می ‌دهد و در نهایت این محصول را با مجوز بهداشتی روانه بازار می‌ کند و دانه کینوا را در اختیار مردم قرار می ‌دهد که به هیچ عنوان مواد مغذی آن از بین نرفته است.

معایب شستشوی کینوا

برخی گمان می‌ کنند شستشوی خاویار گیاهی پس از برداشت شرایط آسانی دارد. بنابراین ترجیح می ‌دهند این دانه را با قیمتی پایین از کشاورزان تهیه کنند و با یک شستشوی ساده و یا جوشاندن در آب، ساپونین آن را از بین ببرند.

اما مسئله اصلی این است که شستشوی کینوا نیازمند مراحل تخصصی ویژه ‌ای می باشد. به نحوی که اگر به صورت اصولی انجام نشود نه تنها خاصیتی ندارد، بلکه موجب ایجاد مسمومیت غذایی نیز می‌ شود.

 

کینوا

 

کپک زدن و انبار مانی

در واقع شستشوی اصولی و اساسی دانه کینوا به صورت کارخانه ‌ای امکان‌پذیر است. بنابراین پیشنهاد ما تهیه دانه کینوا از مراکز معتبری است که این محصول را با مجوز بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می ‌دهند.

قیمت کینوا سفید

کینوا سفید یکی از انواع کینوا است که طبخ بسیار آسانی دارد و پس از پخته شدن بافت نرمی دارد. مجموعه ایلیا، دانه کینوا را به صورت مستقیم و بدون حضور دلالان از کشاورز دریافت می ‌کند.در نهایت پس از طی مراحل مختلف فرآوری و جداسازی ناخالصی‌ ها، ساپونین زدایی، بوجاری، بررسی وزن دانه‌ ها و … به صورت عمده در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار می‌ دهد.

 

کینوا

 

فروش کینوا سه رنگ غیر تراریخته

امروزه مصرف مواد غیر تراریخته رواج بسیار زیادی پیدا کردند. در واقع مردم به دنبال مواد غذایی با سلامت بالا هستند. موادی که دستکاری ژنتیکی در آن ها صورت نگرفته و با سلامت بالا و کیفیت منحصر به فرد وارد بازار می ‌شوند.

کینوا سه رنگ ترکیبی از سه رنگ کینوا یعنی سفید، مشکی و قرمز می‌ باشد و به صورت بسته ‌بندی با کیفیت بسیار عالی در اختیار مصرف کنندگان قرار می ‌گیرد. در واقع  فروشگاه ‌ها، هایپر مارکت ‌ها، باشگاه‌ ها، شیرینی پزی‌ ها، نانوایی و … می توانند این محصولات را از مجموعه ایلیا دریافت کنند.

خوشبختانه مجموعه ایلیا دانه کینوا را به صورت کارخانه ‌ای مورد فرآوری قرار داده و آن ها را با دارا بودن مجوز بهداشتی به دست خریداران می رساند.

خرید کینوا عمده در کشور با مجوزات بهداشتی

دارا بودن مجوز بهداشتی بسیار اهمیت زیادی دارد. این مجوز سلامت کامل محصول غذایی در رابطه با بیماری‌ ها، میکروب‌ ها و موارد زیاد دیگری را مورد بررسی قرار می ‌دهد و تایید می‌ کند. برای مصرف کنندگان و خریداران این نکته بسیار مهم است که کینوا با مجوز بهداشتی و کیفیت منحصر به فرد تهیه کنند و آن ها را در صنعت خود مورد استفاده قرار بدهند.

مصرف‌ کنندگان می‌ توانند پس از اطلاع از راه‌ های ارتباطی، با مشاوران و کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند و بتوانند محصولی مناسب با صنعت خود و همچنین مصرفی که دارند تهیه کنند و آن را با بهترین قیمت خریداری نمایند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *