آرد جو دوسر, دانه جو دوسر

تولید نان پروتئینی با آرد جو دوسر

نان جو دوسر

جو دوسر از غلات کامل محسوب می شود. جو دوسر به واسطه داشتن مواد مغذی و معدنی فراوانی که دارد در تولید انواع محصولات در صنایع تبدیلی به کار می رود. آرد جو دوسر یکی از محصولاتی است که در اثر آسیاب و فراوری دانه های جو دوسر حاصل می شود. آرد جو دوسر یک آرد پروتئینی محسوب می شود. تولید نان با آرد جو دوسر امروزه در کشور گسترش پیدا کرده است و مجموعه های تولید کننده نان از آرد جو دوسر استفاده می کنند.

کاربرد آرد جو دوسر در ایران

مطالعات نشان می دهد که مصرف آرد جو دوسر سبب کاهش کلسترول بد خون LDL و افزایش کلسترول خوب خون HDL می شود. همچنین باعث کاهش خطر گرفتگی عروق کرونر قلب می شود. این خواص فوق العاده آرد جو دوسر سبب شده است که آرد جو دوسر در ایران کاربرد های فراوانی داشته باشد. از جمله کاربرد های آرد جو دوسر در ایران می توان به :

  • شرکت های پخش و بسته بندی
  • تولید مکمل های غذای مادر و کودک
  • تولید مکمل های لاغری و چاقی
  • تولید مکمل های ورزشکاران
  • تولید نان های سنتی و حجیم رژیمی
  • تولید محصولات آرایشی بهداشتی
  • کارخانه ماکارونی و پاستا
  • کارخانه محصولات آرایشی بهداشتی
  • کارخانه لبنی
  • کارخانه بیکری
  • کارخانه تولید شیرینی و شکلات رژیمی، اشاره نمود.

کارخانه جات تولید این محصولات با خرید آرد جو دوسر و تولید محصولات غنی شده با جو دوسر، ضمن تولید محصولی سالم و فراسودمند می توانند بازار فروش بسیار خوبی را نیز به دست آورند.

تولید نان پروتئینی رژیمی

آرد جو دوسر منبع بسیار غنی از پروتئین می باشد. محصولات تولید شده از جو دوسر، مانند آرد جو دوسر نیز غنی از پروتئین می باشد. جو دوسر علاوه بر پروتئین فراوان، غنی از فیبر نیز می باشد. فیبر موجود در جو دوسر باعث سیری در افراد می شود و نان تولید شده از جو دوسر یک نان رژیمی محسوب می شود.

کارخانه جات و ‌مجموعه های تولید کننده انواع محصولات بیکری و نان، می توانند جهت بهبود خواص تغذیه ای و‌ حسی نان های تولید شده، از آرد جو دوسر استفاده نمایند.تولید نان رژیمی غنی شده با آرد جو دوسر، سبب گسترش مصرف محصولات فراسودمند در جامعه می شود.

جو دوسر فاقد گلوتن است. استفاده از جو دوسر برای تولید نان پروتئینی رژیمی برای بیماران مبتلا به سلیاک بسیار مناسب است.‌ گلوتن یک نوع پروتئین است که بعضی از افراد به آن حساسیت دارند و توانایی هضم آن را در سیستم گوارش خود ندارند. آرد جو دوسر باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش نیز خواهد شد.

آرد کینوا

مضرات نان جو دوسر

مصرف بی رویه نان جو دوسر مانند هر ماده غذایی، باعث مضرات و مشکلاتی در بدن می شود. نان جو دوسر با داشتن خواص تغذیه ای فوق العاده نیز، مضراتی برای بدن دارد. نان جو دوسر با داشتن فیبر فراوان در اثر مصرف بیش از حد باعث ایجاد نفخ می شود. همچنین سبوس جو دوسر دارای اسید فیتیک است. اسید فیتیک باعث کاهش جذب کاتیون های ۲ و ۳ ظرفیتی از جمله آهن و‌ کلسیم می شود. ‌اسید فیتیک با این کاتیون ها کمپلکس تشکیل می دهد و باعث کاهش جذب این دو ماده در بدن می شود.

طرز تهیه نان جو دوسر حجیم فرانسوی

نان حجیم فرانسوی یکی از محبوب ترین نان های موجود می باشد. این نان با استفاده از آرد جو دوسر نیز تهیه می شود. برای تهیه نان جو دوسر حجیم فرانسوی نیازمند مواد زیر هستیم:

  •  سفیده تخم مرغ، آرد جو دوسر، آب، نمک و مخمر.
  • ابتدا، مخمر و آرد و نمک را مخلوط کرده و سپس آب ولرم را به آن اضافه کنید.
  • سپس خمیر حاصل را ورز دهید و به شکل توپ در آورید و بگذارید خمیر استراحت کند تا حجیم شود.
  • در مرحله آخر خمیر را به اندازه های دلخواه برش دهید و خمیر را با سفیده تخم مرغ هم زده رو مال کنید‌ و در فر قرار دهید.

نان جو دوسر برای لاغری

جو دوسر دارای فیبر است. فیبر موجود در جو دوسر محلول در آب است و در معده حجیم می شود و باعث کاهش اشتها می گردد. اثرات مصرف نان جو دوسر برای لاغری اثبات شده است و افرادی که قصد کاهش وزن و ‌لاغری را دارند با مصرف نان جو دوسر علاوه بر بهره بردن از خواص تغذیه ای فوق العاده جو دوسر، باعث کاهش وزن و لاغری آن ها خواهد شد. نان جو دوسر را می توان جایگزین نان های دیگر کرد، زیرا نان جو دوسر دارای کالری بسیار کمی می باشد و کربوهیدرات موجود در آن به کندی جذب می شود.

آرد جو دوسر بدون گلوتن را از کجا بخریم؟

آرد جو دوسر همانند دانه های جو دوسر فاقد گلوتن است. این آرد بدون گلوتن برای تولید انواع محصولات رژیمی و همچنین برای تولید محصولات غذایی بیماران سلیاکی و دیابتی استفاده می شود. برای خرید آرد جو دوسر بدون گلوتن از طریق انواع فروشگاه ها و مراکز عرضه کننده امکان پذیر است. آرد در ایران به صورت ایرانی و وارداتی وجود دارد.

برای خرید آرد جو دوسر بدون گلوتن می توانید از طریق شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا، که تولید کننده و وارد کننده مستقیم آرد جو دوسر است، اقدام کنید. شرکت ایلیامارکت، آرد جو دوسر را به صورت عمده، بسته بندی، فله و در مقادیر جزئی به فروش می رساند. این مجموعه آرد جو دوسر را مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی عرضه می کند و علاقه مندان با توجه به ذائقه و هزینه مورد نظر، می توانند خرید خود را انجام دهند.

آرد جو دوسر در مجموعه ایلیا از کیفیت و قیمت تضمین شده برخوردار است. علاقه مندان می توانند جهت خرید این محصول از طریق سایت و یا شماره های موجود اقدام به ثبت سفارش نمایند.

طرز تهیه نان جو بدون آرد گندم

برای تهیه نان جو بدون آرد گندم نیازمند آرد جو، آب، خمیرمایه و نمک هستیم.

آب و آرد و خمیرمایه را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس نمک را اضافه می کنیم، اجازه می دهیم خمیر به عمل بیاید.

سپس به اندازه های دلخواه جدا و ورز می دهیم و با کنجد یا تخمه آفتابگردان تزئین می کنیم و در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم.

تولید نان جو دوسر خشک

نان جو دوسر خشک امروزه به یکی از محبوب ترین محصولات نان تبدیل شده است. خشک در بین افراد دیابتی و افرادی که قصد کاهش وزن دارند محبوب است. نان جو دوسر خشک با داشتن فیبر فراوان و کالری کم جلوی اشتها را می گیرد. ‌تولید نان جو دوسر خشک امروز توسط مجموعه تولید کننده انواع نان انجام می شود. این مجموعه برای تولید نان جو دوسر خشک از آرد جو دوسر استفاده می کنند. مجموعه های تولید کننده انواع محصولات جو دوسر می توانند جهت خرید آرد جو دوسر مورد نیاز از طریق شرکت ها و مراکز فروش محصولات فراسودمند و سالم که آرد جو دوسر را به صورت ایرانی و وارداتی در حجم عمده و جزئی عرضه می کنند خریداری نمایند.

تامین آرد جو دوسر برای کارخانه جات بیکری

کارخانه جات تولید کننده محصولات بیکری از خریداران اصلی آرد جو دوسر محسوب می شوند. این مجموعه ها با خرید آرد جو دوسر و افزودن آن به فرمولاسیون محصولات بیکری، ضمن افزودن به ارزش غذایی محصول، بازار فروش بسیار خوبی را نیز از تولید محصولی جدید و نو به دست می آورند. این کارخانه جات جهت تامین آرد جو دوسر، نیازمند یک تامین کننده مطمئن و متخصص در این زمینه هستند.

شرکت ایلیا یکی از مراکز تامین کننده آرد جو دوسر در کشور محسوب می شود. این مجموعه با کیفیت مناسب و قیمت ارزان آرد جو دوسر را به کارخانه جات بیکری عرضه می کنند.

مجموعه ایلیا خدمات ارزنده ای نیز برای کارخانه جات بیکری دارد. از جمله این خدمات می توان به ارائه محصولی یکدست در هر پارت سفارش، مشاوره تخصصی، قیمت مقرون به صرفه، امکان ارسال نمونه و تولید محصول آزمایشی و … اشاره نمود. کارخانه جات علاقه مند می توانند جهت همکاری با کارشناسان مجرب و متخصص مجموعه در ارتباط باشند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *