کینوا سفید, کینوا سه رنگ

خرید و فروش انواع کینوا یا خاویار گیاهی

کینوا

خرید و فروش انواع کینوا یا خاویار گیاهی از کدام مرکز معتبر امکان‌پذیر است؟ قیمت برنج کینوا در بازار عرضه مواد غذایی داخلی چقدر است؟ خاویار گیاهی کینوا چه خاصیتی دارد و چگونه تهیه می‌شود؟

خاویار گیاهی چیست

کینوا یک دانه‌ی باستانی از ناحیه کوهستانی آمریکای جنوبی است که قرن‌ها مورذ توجه اقوام این نواحی بوده است.

به‌ تازگی این دانه در بین مردم سایر کشور های جهان محبوبیت پیدا کرده است و به دلیل محتوای مغذی بالای دانه کینوا به خاویار گیاهی معروف است.

در حال حاضر کارشناسان تغذیه و حوزه سلامت دانه کینوا را به‌عنوان یک ماده غذایی خاص در نظر می‌گیرند. در این مقاله می‌خواهیم به این بپردازیم که کینوا چیست؟ از کجا می‌آید و چرا برای شما خوب است؟

کینوا از نظر گیاه‌شناسی یک دانه نیست، بلکه اغلب آن را شبه غله می‌دانند. کینوا برای اولین‌بار در حدود 5000 سال پیش در کوه‌های آند آمریکای جنوبی، برای مصرف غذایی انسان کشت می‌شد.

این دانه در بین مردم قوم اینکا به “غله مادر” معروف بود و دانه­ای مقدس به شمار می‌آمد. اگرچه امروز این خاویار گیاهی در سراسر جهان کشت می‌شود، اما همچنان بیشترین سطح زیر کشت آن در بولیوی، پرو و شیلی است.

به دلیل ویژگی‌های ارزشمند و پتانسیل بالای این دانه برای مبارزه با گرسنگی در جهان، سازمان فائو سال 2013 را سال جهانی کینوا نامگذاری کرد. این خاویار گیاهی سرشار از ویتامین‌های مختلف، مواد معدنی، پروتئین کامل، فیبر خوراکی و چربی‌های سالم است.

 

کینوا

 

قیمت کینوا یا خاویار گیاهی

قیمت کینوا یا خاویار گیاهی در بازارهای داخلی بسته به نوع خارجی یا ایرانی بودن کینوا متفاوت است. همان‌طور که مشخص است دانه کینوا وارداتی گران‌تر است و محصولی لوکس به شمار می‌آید.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با در اختیار گرفتن مزارع وسیع داخل کشور، بذر کینوا اصلاح‌شده ایرانی را کشت می‌کند و محصولی باکیفیت، درشت، شیرین و سرشار از مواد مغذی برداشت می‌نماید.

خاویار گیاهی کینوا تولیدشده در شرکت ایلیا از نمونه خارجی آن نیز مرغوب‌تر است؛ چنانچه آنالیزهای محصولی نشان می‌دهد که این دانه از نظر امگا ۶، فیبر و آهن از نوع وارداتی آن غنی‌تر است.

دانه کینوا تولیدی شرکت ایلیا قیمتی ارزان‌تر از نوع خارجی آن دارد و مناسب برای خرید توسط اقشار مختلف جامعه است. جهت استعلام قیمت و خرید خاویار گیاهی کینوا با کارشناسان مجرب بخش فروش سایت شرکت ایلیا ارتباط برقرار نمایید.

طرز تهیه خاویار گیاهی

ارقام برنج کینوا بسیار متنوع است و به‌راحتی آماده می‌شود. دانه کینوا طعمی آجیلی دارد و بافت آن نسبتاً محکم است. برای پخت آن، هر مقدار که دانه کینوا استفاده می‌کنید دوبرابر آن آب اضافه نمایید.

مخلوط برنج کینوا و آب را بر روی حرارت بگذارید تا بجوش آید. ۱۵ دقیقه برای پخت کینوا و پف کردن دانه‌های آن کافی است. از کینوا پخته‌شده می‌توانید در تهیه غذاها، سالادها، سوپ و حریره صبحانه استفاده نمایید.

همچنین کینوا پخته‌شده را می‌توانید با سبزیجات خردشده گرم یا سرد سرو کنید. از کینوا مزه‌دار شده به‌عنوان پیش‌غذا می‌توان استفاده کرد.

 

کینوا

 

خاصیت خاویار گیاهی

خاویار گیاهی کینوا حاوی پروتئین کامل است. ازآنجاکه پروتئین‌ ها از اسیدهای آمینه ساخته شده‌اند، کینوا هر ۹ آمینه اسید ضروری بدن را دارا می ­باشد.

این اسید آمینه‌ها در بدن تولید نمی‌شوند و تنها از طریق رژیم غذایی مناسب دریافت می‌شوند. تمام منابع حیوانی پروتئین کامل هستند، اما در بین پروتئین‌های گیاهی هیچ ماده غذایی مانند برنج کینوا پروتئینی با چنین کیفیتی ندارد.

درواقع دانه کینوا یکی از استثناء ها در بین مواد غذایی گیاهی است. این ویژگی منحصر به‌ فرد برنج کینوا را به ماده‌ی غذایی خاصی برای گیاه‌ خواران تبدیل کرده است. دانه کینوا دارای ترکیبات گیاهی مفید بسیار بالایی است.

بسیاری از این ترکیبات به‌ عنوان آنتی‌ اکسیدان عمل می‌کنند و می‌ توانند رادیکال‌ های آزاد را که در سطح مولکولی به بدن شما آسیب می‌رسانند، خنثی کنند. خاویار گیاهی کینوا سیاه حاوی آنتی‌ اکسیدان بیشتری نسبت به سایر انواع کینوا است.

از آنجا که دانه کینوا سرشار از فیبر خوراکی است، می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد و سبب بهبود کنترل قند خون شود. خاویار گیاهی کینوا انتخاب مناسبی برای تغذیه افرادی است که چربی خون (کلسترول و تری گلیسیرین) بالا دارند.

این دانه می‌تواند به طور قابل‌توجهی تری گلیسیرین، کلسترول تام و کلسترول ال دی ال را کاهش دهد و درنتیجه سبب بهبود متابولیسم بدن می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان موجب بهبود التهاب در بدن می‌شود. التهاب مزمن در طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از دیابت نوع ۲ گرفته تا سرطان و بیماری‌های قلبی وجود دارد.

به نظر می‌رسد مصرف مداوم دانه کینوا که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، به مبارزه با التهاب در بدن کمک کند. خاویار گیاهی کینوا دانه ­ای فاقد گلوتن است و جایگزین مناسبی برای برنج و گندم در رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری سلیاک است.

 

کینوا

 

قیمت کینوا

وقتی به نمودار تغییرات قیمتی دانه کینوا در سرتاسر جهان نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ قیمت برنج کینوا در جهان رشد ناگهانی داشته است.

از آنجا که کینوا بومی آمریکای جنوبی است، تا سال 2017 به‌صورت عمده بیشتر در کشور های بولیوی و پرو تولید می‌شد. اما با گسترش کشت این دانه در سایر کشورهای جهان به‌ویژه ایران، قیمت دانه کینوا تا حدودی کاهش یافت.

امروزه با کشت بذر کینوا در مزارع داخلی، شاهد عرضه خاویار گیاهی کینوا با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تری در بازار مواد غذایی ایران هستیم.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز تولید دانه کینوا ایرانی در سه رقم سفید، قرمز و سیار در سراسر کشور است. برای استعلام قیمت و خرید برنج کینوا ایرانی از شرکت ایلیا، از طریق راه‌های تماس ذکر شده در سایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط مستقیم قرار بگیرید.

خرید فروش کینوا یا خاویار گیاهی

از دانه کینوا در تهیه آرد برای پخت نان، تهیه بیسکویت، نودل و کیک‌های پروتئینی استفاده می‌شود. از برنج کینوا پرک شده برای تهیه سوپ، اضافه‌کردن به ماست و سالادهای گیاهی استفاده می‌شود.

همچنین دانه کینوا را می‌توان به­جای برنج به برخی از غذاهای ایرانی اضافه نمود. این خاویار گیاهی با کیفیت بسیار مناسب و قیمتی ارزان در سایت شرکت توسعه تجارت ثبت ایلیا به فروش می‌رسد.

برای خرید و فروش دانه کینوا و محصولات آن با بخش فروش سایت شرکت ایلیا و کارشناسان مجرب این مجموعه ارتباط تلفنی برقرار نمایید. همچنین علاقه مندان جهت استعلام قیمت انواع محصولات کینوا بسته بندی شده و ارگانیک می توانند از این صفحه بازدید نمایند.

 

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *