کینوا سفید, کینوا سه رنگ

خرید و فروش کینوا قهوه‌ای در ایران

کینوا

خرید و فروش انواع کینوا قهوه­ای در ایران از کدام مراکز معتبر امکان‌پذیر است؟ قیمت خرید دانه کینوا سفید و قهوه‌ای چقدر است؟ برنج کینوا برای ورزشکاران چه خواصی دارد و کینوا قهوه‌ای ارزان را از کدام مرکز می‌توان تهیه نمود؟

خرید کینوا قهوه‌ای

دانه کینوا اغلب به‌عنوان ابر غذا یا مادر غلات نامیده می‌شود، بین افراد متخصص در حوزه سلامت محبوب شده است. این دانه میوه گیاه کینوا است که بومی مناطق کوهستانی کشورهای قاره آمریکای جنوبی است.  برنج کینوا سرشار از فیبر، پروتئین، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. این دانه عاری از گلوتن می­باشد و جایگزین مناسبی برای برنج سفید است. گیاه کینوا از خانواده‌ی اسفناج است که دانه‌های نرم و پف‌دار تولید می‌کند.

 طبق گزارش مرکز خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، تقاضای کینوا در سراسر جهان روبه افزایش است؛ به­طوری که تولید آن از کشورهای آمریکای جنوبی فراتر رفته و امروزه بیش از ۷۰ کشور در سراسر جهان در زمینه کشته برنج کینوا فعال هستند.

اکنون کشورهای چین، آمریکای شمالی، فرانسه و هند جزء بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دانه کینوا در مقیاس بزرگ محسوب می‌شوند. طبق ارزیابی که در سال ۲۰۱۶ صورت‌گرفته، تولید کینوا در آفریقا و خاورمیانه نیز در حال افزایش است. ازجمله کشورهای علاقه‌مند به کشت کینوا ایران می­باشد که درصد زیادی از مزارع خود را به زیر کشت بذر کینوا برده است.

کشت کینوا قرمز

مراجع گیاه‌شناسی می‌گویند که ۱۸۰ نوع کینوا در سراسر جهان وجود دارد. دانه‌هایی کینوا در رنگ‌های بسیار متفاوتی دیده می‌شود که شامل سیاه، قرمز، سفید، بنفش، صورتی، زرد، خاکستری، نارنجی، سبز و سفید می‌باشد. در ایران سه‌رنگ کینوا سفید، قرمز یا قهوه­ای و سیاه در دسترس است. کینوا قهوه ­ای سرشار از پروتئین است و نسبت به سایر انواع کینوا آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد که مصرف آن به سلامت قلب کمک می‌کند.

ازآنجاکه کشت کینوا قهوه­­ای در ایران بسیار محدود است، معمولاً در بازار نوع وارداتی آن عرضه می‌شود. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا تنها مجموعه‌ ای است که بخشی از مزارع خود را به کشت کینوا قهوه‌ ای اختصاص داده است. دانه کینوا قهوه ­ای تولید شده در شرکت ایلیا، بسیار مرغوب و با قیمتی مناسب‌تر از نوع وارداتی آن به بازار داخلی عرضه می‌شود. جهت خرید برنج کینوا قهوه‌ ای از سایت شرکت ایلیا با کارشناسان بخش فروش این مجموعه تماس تلفنی برقرار نمایید.

 

کینوا

 

قیمت کینوا سفید

برنج کینوا، این دانه فوق‌العاده و همه‌کاره، در رنگین‌کمانی از رنگ‌ها از سفید تا سیاه، قرمز تا سبز، بنفش، ارغوانی و زرد در سراسر جهان یافت می‌شود. رایج‌ترین رنگ کینوا سفید است. برنج کینوا سفید درواقع کمی زردی دارد، به همین دلیل گاهی به آن کینوا طلایی یا کینوا بلوند نیز می‌گویند. کینوا سفید طعمی لطیف و بافتی سبک دارد و پخت آن از سایر انواع کینوا سریع‌ تر است. برنج کینوا سفید بیشترین سطح زیر کشت را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

 از نظر طعم و مزه انواع دانه کینوا شبیه هم هستند و تفاوت‌های کمی در بافت و طعم آن‌ها وجود دارد. بااین‌وجود انتخاب بیشتر افراد جامعه کینوا سفید است. این نوع هم بیشتر در دسترس است و هم قیمت آن ارزان‌تر می­باشد. ازآنجاکه کینوا سفید رنگی نزدیک به برنج دارد، به‌راحتی در غذاهای حاوی برنج سفید قابل جایگزینی است.

درصورتی‌که ممکن است استفاده از سایر رنگ‌های کینوا به‌جای برنج چندان مطابق سلیقه افراد جامعه نباشد. جهت خرید و استعلام قیمت دانه کینوا سفید از طریق شماره تماس‌های ذکر شده در سایت با پشتیبانان مجموعه در ارتباط باشید.

 

کینوا

 

خواص کینوا قهوه ای یا قرمز

منابع مختلف خواص انواع دانه کینوا را یکسان می‌دانند، اما چنانچه بخواهیم بررسی دقیق‌تری داشته باشیم، می‌توان گفت چربی کینوا قرمز از نوع سفید آن کمتر است. همچنین دانه قرمز رنگ کینوا کربوهیدرات و فیبر بیشتری از کینوا سفید دارد.

تمام این تفاوت‌ها در حد چند گرم می‌باشد و آن‌قدر زیاد نیست که بتوان رنگ‌های مختلف کینوا را از هم متمایز دانست. تنها برتری دانه کینوا قرمز نسبت به نوع سفید آن، میزان بیشتر آنتی‌اکسیدان آن است و همچنین ظاهر جذاب و رنگ زیبای آن. از کینوا قرمز در تهیه سالادها و تزئین غذاهای گیاهی و وگان استفاده می‌شود. این دانه مانند سایر رنگ‌های همتای خود سرشار از پروتئین، اسیدآمینه‌های ضروری، ویتامین‌های گروه B، آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است.

خواص کینوا برای ورزشکاران

خاویار گیاهی کینوا، این ابر غذای فوق‌العاده، به همان اندازه که مغذی و مفید است محصولی لوکس نیز به‌حساب می‌آید. این دانه، محبوب قشر عظیمی از ورزشکاران و بدن‌سازان می‌باشد. از جمله فواید این دانه برای ورزشکاران پروتئین کامل آن است که نیاز غذایی افراد ورزشکار را به پروتئین حیوانی و مکمل‌های پروتئینی کمتر می‌کند. مصرف کینوا در رژیم غذایی ورزشکاران ازآن‌جهت توصیه می‌شود که محتوای پروتئین باارزش بیولوژیکی بالا دارد. کربوهیدرات موجود در برنج کینوا سالم است و شاخص گلیسمی پایینی دارد.

 این دانه فوق‌العاده، سرشار از بیشتر ویتامین‌های گروه B است که به‌شدت به شادابی و پرانرژی بودن افراد ورزشکار کمک می­کند. همچنین فیبر زیاد این دانه سبب کنترل وزن ورزشکاران می­شود. دانه کینوا در سطح تغذیه‌ای نزدیک‌ترین ماده غذایی به شیر مادر است. پروتئین موجود در این دانه به ساخت توده بدون چربی در ورزشکاران کمک می‌کند.

 خاویار گیاهی کینوا منبعی از اکدی استروئیدها است که تأثیر مثبتی بر پوست، توده استخوانی و ماهیچه‌ها دارند و همچنین به کاهش چربی بدن کمک می‌کنند. استفاده از برنج کینوا به‌عنوان غذای ریکاوری بعد از تمرین‌های سنگین ورزشکاران حرفه‌ای، انتخابی بسیار عالی است. کینوا را می‌توانید به‌صورت فوری در شیر، نوشیدنی‌های گیاهی، اسموتی‌های میوه و یا به‌صورت پخته شده در سوپ استفاده نمایید.

 

کینوا

 

خرید فروش کینوا قهوه‌ای ارزان در ایران

ارقام مختلف دانه کینوا در بازارهای عرضه مواد غذایی داخلی به‌وفور یافت نمی‌شود، به‌خصوص نوع قهوه‌ای یا قرمز آن. معمولاً کینوا قرمز را از کشورهای دیگر وارد کرده و در بازار عرضه مواد غذایی به‌عنوان محصولی لوکس و گران‌قیمت می‌فروشند.

 شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با در اختیار داشتن بذور باکیفیت کینوا قهوه‌ای، اقدام به کشت این دانه ارزشمند در برخی از مزارع خود نموده است. شرکت ایلیا آماده تأمین دانه کینوا قهوه‌ای ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه جهت نیاز خریداران خرد و عمده می‌باشد. خریدوفروش انواع دانه کینوا قهوه‌ای ارزان، در ایران در سایت شرکت ایلیا به‌صورت تماس تلفنی انجام می‌پذیرد. با ما تماس بگیرید.

 تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *