آرد کینوا, دانه کینوا

خواص معجزه گیاهان کینوا چیست ؟

کینوا

کینوا یکی از محبوب ترین غذاهایی است که امروزه در سراسر جهان وجود دارد. کینوا سرشار از مواد مغذی ضد التهابی است که آن رابه طور ویژه ای برای سلامت انسان در پیشگیری و درمان بیماری ها مفید می کند. کینوا حاوی مواد مغذی و معدنی فراوان است که درپیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری های گوارشی، یبوست، بیماری های قلبی و عروقی  و… تاثیر گذار است. کینوا دارای خواص تغذیه ای معجزه کننده ای دارد. خواص معجزه گیاهان کینوا چیست؟ کینوا را می توان جایگزین برنج نمود؟

آیا خوردن کینوا روزانه سالم است؟

خواص کینوا چیست ؟ کینوا سرشار از مواد مغذی و معدنی فراوانی همچون پروتئین، فیبر، ویتامینB و ویتامین E، امگا ۳ و امگا ۶، املاح معدنی نظیر: کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، آهن، سلنیوم و … می باشد. خوردن منظم کینوا می تواند به افراد کمک کند تا نیازهای خود را به مواد مغذی و معدنی مورد نیاز تامین کند. مصرف روزانه کینوا می تواند بخشی از نیاز های روزانه افراد را تامین کند.

کینوا می تواند به شما کمک کند، نیازهای خود به منیزیم، پتاسیم، آهن، فیبر و فولات را برآورده کنید، ویتامینی که به دلیل نقش آن در رشد و تکامل جنین در دوران بارداری بسیار مهم است.

کینوا پروتئین بیشتری دارد یا کربوهیدرات؟

خواص کینوا چیست ؟ کینوا منبع خوبی از پروتئین است و 8 گرم در هر فنجان پخته شده (185 گرم) را فراهم می کند.

همچنین کینوا اغلب به عنوان یک پروتئین کامل شناخته می شود. این به این دلیل است که حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است که بدن شما به تنهایی قادر به ساخت آنها نیست.

کینوا منبع خوبی از پروتئین است و گنجاندن کینوا در رژیم غذایی می تواند به افراد کمک کند نیازهای پروتئین روزانه خود را برآورده کنید.

میزان کربوهیدرات های موجود در کینوا حاوی ۵۸تا۶۸ درصد نشاسته و ۵ درصد قند هستند. کینوا به عنوان یک منبع ایده آل انرژی محسوب می شود که به آرامی آزاد می شود. کینوا به طور میانگین حاوی۱۲تا ۲۳ درصد پروتئین است.

پروتئین موجود در کینوا در سطح بالایی قرار دارد. کربوهیدرات های موجود در کینوا باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی شوند زیرا دارای گرانول های نشاسته ای ریز هستند.

فروش کینوا در ایلیا مارکت

کینوا غله ای با قدمت ‌پنچ هزار ساله است.‌ دانه کینوا را می توان به شکل های مختلفی مصرف نمود. کینوا در ایران نیز از چندین سال قبل کشت می شود. همچنین کینوا در ایران به صورت ایرانی ‌و‌خارجی‌ وجود‌ دارد. کینوا ایرانی و‌‌ارداتی از لحاظ خواص تغذیه ای‌ تفا‌وت چندانی با یکدیگر ندارند.

فروشگاه ایلیا مارکت عرضه کننده کینوا با کیفیت درجه یک در ایران است. قیمت ارائه شده توسط این فروشگاه با توجه به اینکه تولیدکننده و وارد کننده مستقیم کینوا می باشد، ارزان‌و مقرون به صرفه‌ می باشد.

البته کینوا در فروشگاه ایلیا مارکت به صورت کیلویی و بسته ای امکان‌پذیر است.علاقه مندان برای خرید کینوا می توانند از طریق سایت‌ و شماره های موجود اقدام نمایند.

فواید و عوارض کینوا

خواص کینوا چیست ؟ دانه کینوا حاوی ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. اثرات سلامتی کینوا فراتر از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آنهااست. به عنوان مثال، کینوا حاوی چندین ترکیب است که ممکن است به طریق مختلف برای سلامتی مفید باشد. دو ترکیب گیاهی فلاونوئیدی، کوئرستین و کامفرول هستند. اینها فلاونوئیدهای اصلی موجود در کینوا هستند.

کوئرستین و کامفرول دارای خواص ضدالتهابی هستند و به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند، این فلاونوئید ها به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی ازرادیکال های آزاد کمک می کنند. مصرف بیشتر غذاهای غنی از فلاونوئید مانند کینوا به سلامت بدن و محافظت در برابر برخی بیماری هاو مرگ و میر کمک کند.

با گنجاندن غذاهای مغذی مانند کینوا در رژیم غذایی خود، مصرف ترکیبات آنتی اکسیدانی را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد.

یکی دیگر از مزایای مهم کینوا فیبر بالای آن است. یک پیمانه (185 گرم) کینوا پخته شده حاوی 5.18 گرم فیبر است.

کینوا نسبت به چندین غلات محبوب دیگر مانند برنج قهوه ای فیبر بیشتری دارد. افزودن غذاهای غنی از فیبر مانند کینوا به رژیم غذایی می تواند به حرکات منظم روده و تامین باکتری های مفید در روده به سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند.

کینوا و رژیم غذایی

به علاوه، خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به تناسب اندام شما کمک کند. فیبر به تقویت احساس سیری کمک می کند. ترکیب غذاهای حاوی فیبر بالا مانند کینوا با غذاهای پر پروتئین می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و در کنترل وزن و تناسب اندام شما تاثیرگذار است.

برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن هستند. مبتلایان به بیماری سلیاک، باید از غذاهای حاوی گلوتن اجتناب کنند. افرادی که از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می کنند باید جایگزین های بدون گلوتن را انتخاب کنند.

کینوا به طور طبیعی بدون گلوتن است و یک انتخاب مغذی برای افرادی است که نمی توانند مواد غذایی دارای گلوتن را مصرف کنند.

بسیاری از مردم برخی از مواد مغذی مهم را به اندازه کافی دریافت نمی کنند.

به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد که بسیاری ازکودکان و بزرگسالان ویتامین ها و مواد معدنی کافی از جمله فولات، پتاسیم، آهن و منیزیم را مصرف نمی کنند.

به علاوه، مطالعات تخمین می‌زند که 95 درصد از بزرگسالان و کودکان آمریکایی مقدار توصیه شده فیبر را مصرف نمی‌کنند. دریافت نکردن فیبر کافی می تواند از طرق مختلف بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

کینوا سرشار از فیبر، به علاوه سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی است که در رژیم غذایی بسیاری از افراد کم است.

کینوا منبع خوبی از پروتئین است و می تواند نیاز افراد به پروتئین را تامین کند. مصرف کینوا به علت وجود پروتئین به ورزشکاران وافرادی که بدنسازی انجام می دهند، توصیه می شود.

مصرف کینوا همچنین عوارضی نیز دارد. برخی از افراد پس از مصرف کینوا دچار آلرژی می شوند.

کینوا دارای مقداری اگزالات است. اگزالات باعث کاهش جذب کلسیم می شود و در افرادی که از بیماری های کلیوی رنج می برند، ممکن است اثرات منفی داشته باشد.

فواید کینوا برای زنان

کینوا در زنان منیزیم، آهن، از جمله سایر ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند. منیزیم یکی از مواد معدنی ارزشمندی است که کینوا دارا است. منیزیوم می تواند به طور قابل توجهی علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مانند خلق و خو، نفخ، و گرفتگی عضلات راکاهش دهد.

آهن یکی از ویتامین‌هایی است که به مقدار زیاد در کینوا یافت می‌شود که برای رژیم غذایی زنان حیاتی است. متأسفانه، زنان اغلب آهن کمی دارند و اغلب در نهایت به مکمل‌ها نیاز دارند.

برای زنانی که به دنبال باردار شدن هستند، کینوا یک مکمل عالی برای برنامه غذایی آنها است. زنان باردار به سطوح بالایی از اسیدفولیک نیاز دارند، ویتامین B لازم برای جلوگیری از ناتوانی های مادرزادی ضروری است.

کینوا سرشار از فولات است و تقریباً 20 درصداز مقدار توصیه شده روزانه را تامین می کند. با این حال، زنان باردار به مصرف اسید فولیک بسیار بالایی نیاز دارند که دریافت آن مقدار مورد نیاز از طریق غذا عملاً غیرممکن است.

بنابراین، در مکمل های دوران بارداری که زنان مصرف می کنند، گنجانده شده است.

همچنین این دانه سودمند دارای سایر عناصر غذایی ارزشمند مانند پتاسیم، روی و آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها فوق العاده منحصربه فرد هستند. زیرا کمک زیادی به ضد پیری و مبارزه با بیماری ها می کنند.

پروتئین موجود در کینوا در هر 100 گرم

خواص کینوا چیست ؟ 100 گرم کینوا حاوی 13 گرم پروتئین است. کینوا یکی از معدود مواد غذایی است که حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است که آن را به یک منبع کامل پروتئین تبدیل می کند. تنها کینوا منبع گیاهی است که ۹ اسید آمینه ضروری را تامین می کند.

کینوا

کینوا در مقابل برنج

دانه مغذی کینوا جایگزین مناسبی برای برنج در افراد دیابتی است. البته کینوا را می توان مانند برنج به صورت کته و آبکشی مصرف نمود.‌ ارزش دانه کینوا که دارای گرانول های نشاسته ای ریزی می باشد که سبب افزایش ناگهانی قندخون نمی شود. کینوا مواد مغذی و معدنی موجود در برنج را نیز تامین می کند.

کینوا دانیما

محصول کینوا دانیما تنها دارنده سیب سلامت در کشور است. دانه کینوا دانیما از کیفیت بالایی برخوردار است و مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی تولید شده است. کینوا دانیما به صورت کیلویی و بسته بندی برای مصرف کنندگان جزئی و خانگی عرضه می شود. دانه کینوا دانیما رامی توانید از فروشگاه های منتخب و هم چنین از طریق شماره های موجود خریداری نمایید.

کینوا

قیمت کینوا

کینوا در ایران به صورت تولید داخلی و خارجی وجود دارد. قیمت کینوا با توجه به آیتم های مختلفی تعیین می شود.

این آیتم ها تاثیر به سزایی در قیمت کینوا خواهند داشت. این عوامل شامل : کیفیت، ایرانی یا خارجی بودن کینوا، حجم خرید، نوع مصرف، نوع بسته بندی، شرکت تولید کننده یا وارد کننده، هزینه باربری و … می باشند.

قیمت کینوا دارای نوسان است و قیمت ثابتی نمی توان برای آن در نظر گرفت. برای اطلاع از قیمت به روز کینوا با مراکز فروش و عرضه کننده این محصول در ارتباط باشید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *