دانه جو دوسر

دانه جو دوسر با جو معمولی چه فرقی دارد

جو دوسر

تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که دانه جو دوسر با جو معمولی چه فرقی دارد؟ برای تهیه جو دوسر و جو معمولی به کدام مجموعه معتبر و ایرانی مراجعه کنیم که محصولی با مجوز بهداشتی ارائه کند؟

جو دوسر چیست

جو دوسر یکی از غلات با ارزش غذایی بالا می‌باشد و منبع سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید است. فیبر سرشار در جو دوسر اهمیت آن را چندین برابر کرده و در رژیم‌های لاغری و همچنین بهبود یبوست و مشکلات گوارشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

جو دوسر به طور کلی طبع معتدل و رو به سرد دارد، منبع غنی از آهن، کلسیم، پروتئین و فسفر می‌باشد و در طب سنتی توجه بسیاری از متخصصان را به خود جلب کرده است. در درمان سنگ کلیه، بهبود یبوست و بواسیر، بهبود زخم‌ها، کمک به روند لاغری، کاهش کلسترول و قند خون و … خواص بسیار ویژه‌ای دارد.

جو دوسر در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تهیه انواع نان، کیک، بیسکویت، شیرینی، خمیر پیتزا و صبحانه‌های مغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد و محصولاتی سرشار از سبوس و فاقد گلوتن ارائه می‌دهد.

بنابراین مبتلایان به سلیاک می‌توانند با خیالی آسوده مصرف جو دوسر را شروع نمایند. به طور کلی جو دوسر یک محصول با خاصیت بسیار بالاست و به لحاظ اقتصادی نیز یک محصول فراسودمند می‌باشد.

 

جو دوسر

 

تشخیص فرق جو دوسر پرک از جو معمولی

در پاسخ به این سوال که جو دوسر با جو معمولی چه فرقی دارد باید بگوییم معیار های زیادی در این باره وجود ندارد. جو دوسر و جو معمولی دارای تفاوت‌های ظاهری با یکدیگر می‌باشند. جو دوسر دانه‌های کشیده و بلند دارد اما جو معمولی دارای دانه‌های کوتاه و و درشت‌تر می‌باشد. این دو محصول به لحاظ ارزش غذایی نیز دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند.

جو یک غله بسیار کامل می‌باشد و به لحاظ غذایی در برخی موارد از جو دوسر کامل‌تر است. اگرچه هر دوی این غلات منبع پروتئین می‌باشند، اما پروتئین جو بیشتر از جو دوسر است. از طرف دیگر فیبر موجود در جو از جو دوسر بیشتر می‌باشد اما با این وجود هر دو یک منبع سرشار از این مواد غذایی محسوب می‌شوند.

به لحاظ مصرف نیز جو معمولی بیشتر در تهیه سوپ و خورش مورد استفاده قرار می‌گیرد اما جو دوسر استفاده های متفاوت در تهیه صبحانه‌های مغذی دارد و حتی پرک آن به شکل خام و پخته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جو دو سر عمده و بسته بندی را از کجا تهیه کنیم؟

به طور کلی جو دوسر در صنایع مختلف و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران بسیار زیادی دارد، چرا که خواص بسیار مقوی آن مورد توجه تمام افراد قرار گرفته است. بنابراین کارخانه‌های صنایع تبدیلی و رستوران‌ ها و سایر خریداران به دنبال منبع مناسبی هستند تا جو دوسر را از طریق آن به شکل عمده و بسته بندی با مجوز بهداشتی خریداری کنند.

شرکت ایلیا طی سالیان گذشته تحقیقات گسترده‌ای را بر روی جو دوسر ایرانی انجام داده و محصولات با کیفیتی را آماده سازی کرده که به لحاظ کیفی تفاوت چندانی با نمونه‌های خارجی ندارند و مزیت آنها قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی آن‌ها است.

به طور کلی جو دوسر یک محصول فراسودمند است و برای استفاده در صنایع تبدیلی نیز می‌تواند سودآوری را به حداکثر برساند، چراکه تقاضا برای آن روز به روز در حال افزایش است. بنابراین شرکت تجارت سبز ایلیا می‌تواند جو دوسر مورد نیاز صنایع را به شکل عمده تامین نماید و محصولات را با تضمین کیفیت و قیمت و با تنظیم قرارداد به دست خریداران برساند.

عکس جو معمولی

همانطور که ذکر کردیم جو یکی از غلات سالم و کامل می‌باشد و در تهیه انواع سوپ و خورشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این غله به لحاظ ظاهری دارای قد کوتاه و دانه‌های درشت می‌باشد و تشخیص آن از جو دوسر کار ساده‌ای است.

جو معمولی یکی از اولین غلاتی است که در تمام جهان تولید شد و در زمان کمی جای خود را در سبد غذایی افراد باز کرد و امروزه فرآورده‌های متفاوتی از این محصول در بازار تولید می‌شود که طرفداران ویژه خود را دارند.

 

جو دوسر

 

انواع جو دوسر خوراکی ایرانی و وارداتی

جو دوسر یک غذای سالم است که مزیت‌های شگفت انگیز آن توجه بسیاری از افراد و کارشناسان تغذیه را به خود جلب کرده است. جو دوسر برای تهیه انواع صبحانه و میان وعده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر خواص شگفت انگیز آن را بشناسید حتماً یکی از طرفداران این غذای فوق العاده خواهید شد.

به طور کلی جو ‌دوسر در انواع مختلفی وجود دارد و انتخاب آن‌ها به عهده شما می‌باشد. یکی از این محصولات جو کامل پوست کنده می‌باشد که منبع پروتئین است و از پوست گیری جو کامل حاصل می‌شود.

گزینه بعدی بلغور جو دوسر است. زمانی که جو کامل پوست کنده توسط تیغه‌های فلزی تیز خرد می‌شود، این محصول حاصل می‌گردد. همچنین پخت آسانی دارد چرا که بافت آن ریزتر می‌باشد و به این ترتیب برای تهیه غذاهایی مانند فرنی گزینه بسیار مناسبی است.

 گزینه بعدی جو دوسر پرک می‌باشد که یکی از پرکاربردترین انواع جو دوسر است. جو دوسر پرک طی مراحل مختلفی تهیه می‌شود. ابتدا جو کامل پوست کنده، بخارپز می‌شود و پس از نرم شدن، از زیر غلتک‌های مخصوص عبور می‌کند، در نهایت به شکل ورقه‌ای در می‌آید و آن را خشک می‌کنند.

به این ترتیب در زمان بسیار کمی آماده می‌شود و از طرف دیگر به شکل خام نیز قابلیت مصرف دارد. گزینه بعدی جو دوسر با پخت سریع می‌باشد که حاصل پرس شدن جو دوسر است. در نتیجه در زمان کمی پخته می‌شود. مورد بعدی جو دوسر فوری است که بسیار نازک است و این محصول نیز در زمان کمی طبخ می‌شود.

 

جو دوسر

 

مضرات جو دوسر

به طور کلی مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می‌تواند واکنش‌های منفی را در بدن ایجاد کند. جو دوسر به شکل عمومی، دارای ضررهای محسوسی نیست، اما اگر به شکل بی‌رویه مصرف شود در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و نفخ شکم همراه با دردهای شکمی می‌شود. همچنین بهتر است افرادی که دارای اختلال تیروئید هستند، از مصرف این غلات به شکل بی‌رویه خودداری کنند.

قیمت جو دوسر وارداتی و جو دوسر ایرانی معمولی چه فرقی دارد

 امروز انواع جو دوسر ایرانی و وارداتی در بازار موجود است. به لحاظ کیفیت و ارزش غذایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. چرا که تحقیقات اخیر شرکت ایلیا محصولات ایرانی را با کیفیت بالا روانه بازار کرده است.

از طرف دیگر به دلیل این که نمونه‌های وارداتی، به انبارمانی زیاد احتیاج دارد، مواد نگهدارنده به آن‌ها اضافه می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت مجموعه ایلیا تمام محصولات مرتبط با جو دوسر، به شکل وارداتی و ایرانی را با تضمین کیفیت و مجوز بهداشتی به دست خریداران می‌رساند.

به طور کلی قیمت محصولات ایرانی مقرون به صرفه‌تر هستند، چرا که جو دوسر وارداتی شامل هزینه‌های حمل و نقل، گمرک و واردات می‌شود و بنابراین هزینه‌های اضافی شامل حال آن‌ها می‌گردد. اما جو دوسر ایرانی از آنجایی که توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه می‌شود و در دسترس است، این هزینه‌های اضافی را ندارد. صرفاً طبق قیمت تهیه بذر و مراحل کاشت و داشت و فرآوری‌های انجام شده و همچنین تقاضای بازار، تعیین قیمت می‌شوند.

برای استعلام قیمت جو دوسر و همچنین محصولات فرآوری شده آن می توانید با کارشناسان فروش مجموعه ایلیا تماس بگیرید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *