آرد جو دوسر, دانه جو دوسر, یولاف

کاربرد پودر یولاف چیست ؟

جو دوسر

یولاف یا جو دوسر یک غله مقاوم است که بیشتر در آمریکا و روسیه کشت می شود. این غله، گیاهی یک ساله است و برای مصرف دام پروش داده می شود. یولاف فاقد گلوتن است. این خاصیت سبب می شود افرادی که توانایی هضم گلوتن را ندارند، بتوانند به راحتی از یولاف استفاده کنند. بیماری سلیاک نوعی بیماری خود ایمنی و ژنتیکی است که افراد به گلوتن موجود در مواد غذایی حساسیت دارند. به نظر شما کاربرد پودر یولاف در افراد چیست؟ در ادامه درمورد خواص یولاف صحبت خواهیم کرد.

یولاف پرک فوری برای صبحانه

اخیرا مصرف یولاف در وعده صبحانه بسیار رایج شده است. ‌جو دوسر بدون غلاف ابتدا بخار پز می شود و سپس زیر غلطک های سنگین به قطعات صاف تبدیل می شود. این پرک یولاف سرشار از مواد مغذی فراوان است و برای وعده صبحانه مصرف می شود. یولاف پرک سرشار از تیامین می باشد. همچنین یولاف پرک دارای مقادیر زیادی آهن و فیبر نیز می باشد که از ترکیبات اصلی محصول است.

یولاف پرک برای صبحانه به دو صورت خرد شده و ‌کامل وجود دارد. یولاف پرک غله ای سرشار از فیبر، سبوس دار، ویتامین و … می باشد. یولاف پرک دارای بافت بسیار نرمی است و می توان در وعده صبحانه با شیر یا مایعات دیگر ترکیب کرد و میل نمود و از خواص بی نظیر آن بهره برد.

پودر یولاف چیست ؟

یولاف گیاهی از خانواده گندمیان است و دارای گل های ریز می باشد. این گیاه مقاوم است و تحمل خشکی را دارد و در اکثر مناطق قابل کشت است. جو‌ دوسر یا یولاف غنی ترین منبع روی بین تمام گیاهان است.

همچنین یولاف دارای فیبر زیادی است و از یبوست جلوگیری می کند. همچنین فیبر موجود در پودر پرک باعث سیری می شود و برای کسانی که رژیم غذایی دارند غله ای بسیار مناسب است و کلسترول پایینی دارد و موجب افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شود.

یولاف یک غله سبوس دار محسوب می شود. غلات سبوس دار، مواد مغذی زیادی را در خود ذخیره می کنند و دارای خواص سلامتی زایی زیادی هستند. توصیه های زیادی به مصرف غلات و مواد غذایی سبوس دار شده است.

پودر یولاف، به دست آمده از دانه های یولاف می باشد. همچنین پودر یولاف را می توان به عنوان چای و دمنوش نیز مصرف کرد.۳ گرم از پودر یولاف را در یک لیوان آبجوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا دم بکشد و سپس محلول را صاف کرده ‌و مصرف می کنیم.

پودر جو دوسر، یکی از غلات با ارزش غذایی فراوان است که برای کاهش کلسترون خون و تقویت سیستم ایمنی و کاهش بیماری های قلبی مصرف می شود.

 

جو دوسر

کاربرد های پودر یولاف در صنایع غذایی

یولاف یک‌ غله‌ کامل محسوب می شود. غلات سبوس دار با داشتن مقادیر زیادی فیبر و نشاسته باعث‌ احساس سیری می شود‌ و برای کسانی که می خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند و یا در رژیم غذایی هستند بسیار کاربرد دارد. کارخانه جات صنایع غذایی با این ویژگی می توانند محصولاتی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند تولید‌ کنند.

یولاف به دلیل نداشتن گلوتن، غله ای مناسب برای افراد مبتلا به سلیاک است زیرا این افراد توانایی هضم گلوتن را ندارند و نمی توانند گلوتن موجود در گندم و جو‌ را هضم کنند. در نتیجه باید مواد غذایی بدون گلوتن مصرف کنند. یولاف مقادیر زیادی فیبر دارد و برای بهبود مشکلات گوارشی بسیار مفید است. کارخانه جات می توانند پودر یولاف را در صنعت به عنوان یک افزودنی ارزشمند به تولیدات خود اضافه کنند و علاوه بر ارزش غذایی بالا، فروش بیشتری نیز داشته باشند.

خواص نان یولاف

نان یولاف در جامعه امروزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد تمایل بیشتری به استفاده از نان یولاف دارند. همچنین نان یولاف در مقابل نان گندم، ویژگی های خاصی نظیر بالا بودن میزان فیبر و ایجاد احساس سیری بیشتری نسبت به نان گندم دارد. این نان برای افرادی که دارای رژیم غذایی هستند یک نان فوق العاده محسوب می شود. نان ‌یولاف‌ سرشار از آنتی اکسیدان است و‌ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. البته نان یولاف در طب سنتی دارای طبع سردی است و توصیه شده با مواد غذایی دارای طبع گرم مانند عسل و خرما مصرف شوند.

نان یولاف برای کودکان نیز بسیار توصیه می شود. یولاف باعث استحکام استخوان ها می شود و با داشتن ویتامین های گروه B باعث تقویت حافظه و حفظ سلامت و زیبایی پوست می شود.

نان یولاف دارای سبوس می باشد و جایگزین مناسبی برای نان سفید بدون سبوس است. در مطالعات جدید یولاف سبوس دار سرشار از گروه ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و … است و با مصرف منظم باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان خواهد شد.

جو دوسر

قیمت فروش دانه و آرد یولاف و جو دو سر

اخیرا و با پیشرفت جوامع، سبک زندگی افراد به سمت استفاده از غذا های سالم و زندگی سالم می رود و یکی از موارد پر مصرف و پر خاصیت برای رسیدن به یک رژیم ایده آل، جو دوسر می باشد.

یولاف به عنوان یک غله سرشار از فیبر و سبوس معرفی شده است. دانه های یولاف سرشار از آنتی اکسیدان، مواد مغذی مورد نیاز بدن و … می باشند. از یولاف، آرد تهیه می شود و آرد یولاف مناسب برای تهیه انواع نان های رژیمی و مقوی، کیک، کلوچه و … قابل استفاده است و می توان از خواص با ارزش ان بهره برد و مواد غذایی ارزشمندی را با آن تهیه کرد.

در حال حاضر دانه و آرد یولاف را می توان در انواع فروشگاه های غذای سالم، هایپر مارکت ها و … به صورت بسته بندی تهیه کرد. شرکت های صنایع غذایی برای تولید مواد غذایی مقوی و سالم می توانند از آرد و دانه یولاف در فرمولاسیون خود استفاده کنند و علاوه بر افزایش ارزش غذایی ماده غذایی تولید شده، فروش بسیار خوبی نیز کسب کنند.

دارندگان کارخانه جات صنایع غذایی، فروشگاه های مواد غذایی ارگانیک و … برای اطلاع از قیمت دانه و آرد یولاف با کارشناسان مجموعه ایلیا تماس گرفته و اطلاعات مورد نظر را کسب کنند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *