یولاف

یولاف قیمت فروش دانه و آرد

جو دوسر

مرکز ارائه اطلاعات مورد نیاز خریداران یولاف قیمت فروش دانه و آرد کدام است؟ برای استعلام قیمت اعلام شده هر کیلو دانه و آرد یولاف از طرف سازمان غلات ایران، چه سایتی معتبر است؟ قیمت مصوبه برای مصرف­ کننده جزئی و عمده هر کیلو دانه و آرد جو دوسر بر چه اساس تعیین می­ شود؟ تعیین قیمت نهایی محصول دانه یولاف یا آرد آن برای هر کیلو توسط چه سازمانی انجام می ­شود؟

 

قیمت جو دوسر در بازار

بازار غلات ایران یکی از بازارهای مهم محصولات کشاورزی است که در سال‌های اخیر میزبان دانه با ارزش جو دوسر بوده است. جو دوسر یا یولاف بعد از برداشت از مزارع کشت غلات به کارخانه ­های فرآوری غلات برده می­ شود و طی فرایند پوست­گیری، شلتوک آن جدا می­ شود. محصول خروجی از این کارخانه­ ها می­تواند به شکل­ های مختلف اعم از دانه سالم پوست‌گیری شده، بلغور جو دوسر، جو دوسر پرک شده و آرد جو دوسر عرضه شود.

قیمت نهایی (قیمت مصرف­ کننده) بسته به نوع محصول فرآوری شده از دانه جو دوسر متفاوت است. همچنان که می­ دانیم هرسال قیمت هر کیلو غلات مختلف توسط سازمان غلات ایران مشخص می‌گردد که دانه یولاف نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جو دوسر

فروش جو دوسر

دانه یا پرک جو دوسر به دو صورت بسته­ بندی و عمده به فروش می ­رسد. معمولاً فروشگاه­ های مواد غذایی و هایپر مارکت­ ها مایل به فروش جو دوسر بسته ­بندی شده هستند که محصول تمیزتری است. اما خواروبار فروشی ­های عمده، دانه جو دوسر فله ­ای را عرضه می­ کنند که بعد از خرید نیاز به تمیز شدن دارد.

فروش اینترنتی غلات مختلف از جمله دانه جو دوسر، روشی است که امروزه بسیار رایج بوده و مورد استقبال عموم قرار گرفته است. خریداران مختلف خرد و عمده می توانند با مراجعه به سایت این مرکز و با برخورداری از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان بخش فروش، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. سپس در کمترین زمان ممکن و با رعایت اصول ارسال محصولات کشاورزی، اجناس خریداری شده به دست متقاضیان محترم می ­رسد.

 

فرق جو دوسر و چاودار

یولاف یا جو دوسر غله ­ای با ارزش غذایی بالاست که مصرف آن در صبحانه رایج است. این دانه منبع غنی مواد معدنی مثل منگنز، سلنیوم، مس، روی، آهن و فسفر است. جو دوسر فاقد گلوتن است و سرشار از ویتامین B1، B2، D و E می­ باشد. این غله ارزشمند به کنترل دیابت کمک می­ کند و بر سلامت قلب تأثیر مثبت دارد. برخی منابع نیز اعلام کرده­ اند که یولاف خاصیت ضد افسردگی دارد. به دلیل فواید بسیار در بین غلات جو دوسر به “طلای سبز” معروف است. همچنین وجود خواص منحصر به فرد این غله باعث محبوبیت آن در بین خانوده ها شده است.

آرد تهیه شده از دانه یولاف

این محصول آردی غنی و مغذی است که در پخت نان و کیک و شیرینی استفاده می­ شود. این آرد سبوس­دار است و ارزش غذایی بالایی دارد. همچنین با خوردن نان جو دوسر، سریع احساس سیری می­ کنید که این خصوصیت سبب پیشگیری از افزایش وزن می­ شود.

چاودار غله ­ای کمتر شناخته شده است که در گذشته به ­عنوان گیاه مزاحم و علف هرز در مزارع گندم و جو دوسر محسوب شده است. این گیاه بسیار به سرما مقاوم است و در شرایط آب و هوایی نامساعد و خاک ­های فقیر هم رشد می ­کند؛ از این ‌رو به “غله مردم فقیر” معروف شده است. کشت این گیاه بسیار ساده است و در کشور های زیادی استفاده از دانه آن رایج است.

از مزیت­ های مهم دانه چاودار می­ توان به حفظ مواد مغذی در فرآیند آسیابانی اشاره کرد. دانه چاودار نیز منبع مناسب سلنیوم، منگنز، روی، مس، آهن و فیبر است. اما در مقایسه با دانه یولاف، چاودار چربی و پروتئین کمتری دارد. امروزه آرد دانه چاودار هم وارد صنعت پخت نان شده است. این آرد دارای گلوتن است و برای استفاده در رژیم های لاغری بسیار مناسب است.

 

جو دوسر

قیمت فروش دانه یولاف

دانه یولاف غله­ ای ارزشمند است که در اکثر زمین­ های زراعی سراسر کشور کشت می­ شود. از آنجا که غلات از جمله جو دوسر محصولی استراتژیک هستند، قیمت گذاری آنها توسط سازمان غلات ایران صورت می­ گیرد. البته قیمت هر کیلو جو دوسر با توجه ‌به کیفیت دانه برداشت شده متغیر است.

قیمت دانه یولاف بسته ­بندی شده با فله آن متفاوت است. از آنجا که معمولاً غلات قبل از بسته­ بندی تمیز می­ شوند قیمت دانه جو دوسر بسته ­بندی شده نسبت به هم وزن فله ای خود بیشتر است. برای خریداران عمده به‌صرفه ‌تر است که دانه یولاف فله ­ای خریداری کنند و بسته به نیاز مشتری خود در وزن­ های مختلف عرضه نمایند.

با توجه‌ به آن که بخشی از محصول جو دوسر مصرفی ایران از کشورهای خارجی مانند آلمان، روسیه، فنلاند و قزاقستان وارد می‌شود، قیمت دانه یولاف وارداتی با قیمت دانه به ‌دست ‌آمده از مزارع داخلی متفاوت است. اگر دانه یولاف خارجی به‌صورت بسته ­بندی شده وارد شود معمولاً قیمت گران­تری خواهد داشت. چنانچه دانه وارداتی فله ­ای باشد و سریع در بازار توزیع شود، قیمت نهایی آن چندان تفاوتی با قیمت نهایی دانه جو دوسر ایرانی نخواهد داشت. یکی از بهترین راه­ های استعلام قیمت فروش دانه یولاف برقراری ارتباط با کارشناسان فروش شرکت ایلیا می­ باشد.

 

خرید آرد یولاف یا جو دوسر

مرسوم است که برای تهیه غذا یا شیرینی و کیک از آرد نول یا سفید (همان آرد گندم) استفاده شود. درصورتی‌که می ­دانیم گندم در فرآیند پوست­گیری بیشتر مواد مغذی خود را از دست می­ دهد و آرد حاصل از آن ارزش غذایی بسیار کمی دارد. ازاین‌رو امروزه شاهد ورود آرد غنی غلات دیگر به بازار هستیم.

از جمله آرد های جدید که ارزش غذایی بالایی دارند می­توان به آرد جو دوسر یا یولاف اشاره کرد. آرد دانه یولاف سرشار از کلسیم، آهن، منیزیوم، پتاسیم، فیبر و ویتامین های گروه B است. آرد جو دوسر در پخت نان و شیرینی استفاده می­ شود و به دلیل احساس سیری زود­هنگام آن، مورد­توجه طرف­داران رژیم­ های لاغری قرار گرفته است. سبوس موجود در این آرد سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و از یبوست جلوگیری می­ کند.

خریداران آرد یولاف صاحبان کارگاه ­های پخت نان فانتزی، کارگاه های شیرینی‌پزی و مصرف­کنندگان خانگی هستند. در بازار ایران بنا بر نیاز مشتری، آرد تهیه شده از دانه جو دوسر در اوزان مختلف به فروش می­ رسد. برای خرید آرد یولاف یا جو دوسر می ­توانید ابتدا از مشاوره تخصصی کارشناسان بخش فروش سایت ایلیا بهره ­مند شوید و سپس با اطلاعات و آگاهی کافی نسبت به خرید، تناژ موردنظر خود اقدام نمایید. برای اطلاع از قیمت فروش بسته بندی و کیلویی آرد و دانه یولاف به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *