آرد کینوا, دانه کینوا

آیا می توان کینوا را خام مصرف کرد ؟

کینوا

آیا می توانید کینوا را خام بخورید؟ خوردن کینوا خام توصیه نمی شود. زیرا ممکن است باعث ناراحتی گوارشی شود. برای مصرف کینواتوصیه می شود آن را پخت و سپس مصرف نمود. آیا مصرف کینوا خام برای سلامتی افراد ایجاد مشکل می کند؟ آیا کینوا خام سمی است؟ فروش کینوا توسط کدام فروشگاه ها انجام می شود؟ برای خرید کینوا چه نکاتی حائز اهمیت است؟

سالم ترین راه برای خوردن کینوا چیست ؟

از کینوا می توان مانند سایر غلات مانند استفاده کرد.

کینوا به عنوان یک غذای جانبی فوق العاده تقریباً در هر وعده غذایی است به خصوص اگر آن را به جای آب با آبگوشت پخته کرد. همچنین می توان از آن در فرنی، انواع سالاد، دسر، انواع خورشت ها استفاده کرد.

توصیه می شود کینوا را به صورت پخته شده مصرف کنید تا دچار مشکلات گوارشی ناشی از مصرف خام کینوا نشوید.

آیا می توانید کینوا را به صورت خام در اسموتی ها بخورید ؟

با استفاده از مخلوط‌ کن می‌توانید کینوا خام و نپخته را به یک اسموتی اضافه کنید. اسموتی حاوی کینوا یک صبحانه یا میان وعده باپروتئین بالا، فیبر بالا و جایگزین وعده غذایی در هر زمانی از روز است.

همچنین می توانید دانه های خام کینوا را به مدت نیم ساعت خیس کنید تا نرم شوند.

ترکیب کینوا با ترکیبات اسموتی، تاثیری بر طعم آن نخواهد گذاشت. اما فیبر و مواد غذایی فراوانی به اسموتی شما اضافه خواهد کرد که باعث تولید یک محصول فراسودمند و با ارزش تغذیه ای در هر وعده غذایی خواهد شد.

کینوا

آیا می توانم کینوا را خیس کنم و بخورم ؟

بله، مصرف کینوا از قبل خیس شده منعی ندارد. همچنین افراد برای سرعت بخشیدن به زمان پخت و افزایش قابلیت هضم می توان کینوا را از قبل از مصرف خیس کنید. برای تهیه جوانه کینوا خام، دانه ها را بشویید و حداقل هشت ساعت خیس کنید.

بر روی پوشش خارجی دانه های کینوا ماده ای به نام ساپونین وجود دارد، برای از بین بردن ساپونین بایستی دانه ها شسته و خیسانده شوند. ساپونین یک ماده دافع حشرات است که طعم تلخی می‌دهد.

پس از آبکشی دانه ها آن ها را در  شیشه ای قرار می دهید و در مکانی گرم و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. قبل از ظهور اولین شاخه های خوراکی باید کینوا را سه بار در روز به مدت سه روز تخلیه کرده ومجدداً بشویید.

از جوانه کینوا خام در انواع غذاها، سالاد ها، ساندویچ ها و … استفاده می شود. جوانه ها را در یخچال نگهداری کنید و در صورت مشاهده کپک فورا آنها را دور بریزید.

کینوا خام سمی است؟

آیا می توان کینوا را خام مصرف کرد ؟ اگر کینوا ابتدا خیس خورده و جوانه زده شود. می توان آن را به صورت خام یا نپخته مصرف کرد.

اما برخی از کارشناسان توصیه می کنند کینوا همیشه باید پخته شود. جوانه کینوا از لحاظ خواص تغذیه ای مشابه دانه های پخته شده کینوا می باشد. البته پخت و پز روشی امن تر برای مصرف کینوا در رژیم غذایی می باشد.

کینوا که توسط اینکاهای باستان، مادر همه غلات نامیده می شد و آن را یک غذای مقدس می دانستند.

دانه کینوا برای پخته شدن تنها به 15 دقیقه برای آماده سازی نیاز دارد. کینوا پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری در هر وعده نسبت به غلاتی مانند گندم را تامین می کند.

توصیه می شود کینوا را به عنوان یک جوانه خام مصرف نکنید. جوانه های کینوا مستعد پوسیدگی هستند.

دانه کینوا سیاه

آیا می توانید هر روز کینوا بخورید ؟

آیا می توان کینوا را خام مصرف کرد ؟ در مصرف و خوردن کینوا نباید زیاده روی کرد. خوردن روزانه یک کاسه کینوا توصیه می شود.

طی تحقیقاتی توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می دهد خوردن روزانه یک کاسه کینوا خطر مرگ زود هنگام ناشی از سرطان، بیماری قلبی، بیماری‌ های تنفسی، دیابت و سایر بیماری‌های مزمن را تا 17 درصد کاهش می دهد.

مصرف کنندگان نباید در مصرف کینوا زیاده روی کنند، زیاده روی در مصرف کینوا اثرات منفی بر  بدن می گذارد و باعث‌ مشکلات گوارشی نظیر نفخ و درد های شکمی می شود.

فروشگاه خرید کینوا

کینوا در ایران توسط فروشگاه های مختلفی عرضه می شود. فروش کینوا به صورت بسته بندی و کیلویی برای مصرف کنندگان خانگی و جزئی انجام می شود. برای انتخاب فروشگاه خرید کینوا، مرکزی معتبر را انتخاب کنید. مرکزی که دارای مجوز بهداشتی و سیب سلامت باشد و کینوا درجه یک را عرضه کند.

از جمله فروشگاه های خرید کینوا در کشور می توان به فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های محصولات و غذای سالم و فروشگاه های اینترنتی اشاره نمود. هنگام خرید کینوا، تاریخ انقضا، تاریخ تولید و علامت سیب سلامت بر روی بسته بندی دقت نمایید.

کینوا

کینوا دانیما

کینوا برند دانیما، تنها برند تولید کینوا در کشور است که دارای علامت سیب سلامت است. دانه های کینوا دانیما مطابق با استاندارد های روز بین المللی و ملی تولید شده است. کینوا دانیما از کیفیت درجه یک و مرغوبی برخوردار است.

قیمت ارائه شده توسط این برند، مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد. علاقه مندان برای خرید کینوا از برند دانیما می توانند از طریق سایت شرکت و شماره های موجود اقدام نمایند.

فواید کینوا

امروزه افراد جامعه، به دنبال مصرف محصولاتی هستند که دارای ارزش تغذیه ای بالا باشد. آیا می توان کینوا را خام مصرف کرد ؟ کینوا با دارا بودن مواد مغذی و معدنی فراوان، می تواند تامین کننده نیاز های ضروری افراد باشد. کینوا تنها دانه گیاهی است که ۹ اسید آمینه ضروری بدن را تامین می کند.

مصرف کینوا باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری می شود. بیماری هایی همچون یبوست، دیابت، بیماری های قلبی، چاقی ، انواع سرطان و …می شود.

کینوا را می توان در وعده صبحانه مصرف نمود. مصرف کینوا در وعده صبح، فرد را در طول روز سیر نگه می دارد و انرژی مورد نیازبرای انجام فعالیت های روزانه را تامین می کند. مصرف کینوا محدودیت سنی ندارد و همه ی افراد می توانند آن را مصرف نمایند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *