کینوا سه رنگ

آیا کینوا قرمز و سیاه گلوتن دارد؟ + قیمت فروش

کینوا

تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که آیا کینوا قرمز و سیاه گلوتن دارد؟ + قیمت فروش کینوا به چه صورت محاسبه می‌شود؟ آیا انواع کینوا گلوتن دارد؟ تاثیرات کینوا بر روی لاغری چگونه است و این دانه ارزشمند به چه صورت مصرف می‌شود؟

انواع کینوا در ایران

کینوا یک شبه غله مغذی می‌باشد که می‌تواند جایگزین برنج و گندم قرار بگیرد. با شناخت خواص فوق‌العاده دانه کینوا یا خاویار گیاهی مصرف آن در سرتاسر دنیا بخصوص ایران رو به افزایش رفته است. این دانه مقوی سرشار از پروتئین، ویتامین، فیبر، پتاسیم، آهن، امگا ۳ و … می‌باشد. در ایران نیز انواع مختلف کینوا کشت می‌گردد که شامل کینوا سفید، قرمز و سیاه است که در انواع سالاد، سوپ، خوراک و خورشت‌های متفاوت و همچنین در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خوشبختانه کینوا موفق شده است سطح زیرکشت گسترده‌ای را در ایران به خود اختصاص بدهد. این غذای کامل علاوه بر استفاده‌های خوراکی، مصارف درمانی نیز دارد و برای کاهش قند خون، برای بهبود دستگاه گوارش، جلوگیری از کم خونی، تامین انرژی بدن و بهبود سیستم ایمنی تاثیرات بسیار گسترده‌ای دارد.

 

کینوا

 

تفاوت کینوا قرمز و سیاه

همانطور که گفتیم دانه کینوا به طور عمده در سه رنگ سفید، سیاه و قرمز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی به لحاظ تغذیه‌ای تفاوت چندانی میان این سه رنگ وجود ندارد و هر ۳ سرشار از ویتامین، فسفر، کلسیم و پروتئین می‌باشند. اما تفاوت آن‌ها در نتیجه نهایی پخت و بافت نهایی آن‌ها می‌باشد.

کینوا قرمز پس از اینکه پخته می‌شود به رنگ قهوه‌ای در می‌آید و بافت خود را همچنان حفظ می‌کند. طعم و عطر بسیار دلنشینی دارد و نسبت به کینوا سفید دیرتر پخته می‌شود. سرشار از فیبر می‌باشد و به دلیل ظاهر جذابی که دارد در تزئین انواع سالاد و غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کینوا سیاه نیز مانند کینوا قرمز بعد از پخته شدن زیر دندان حس می‌شود و سرشار از مواد معدنی است و بافت ترد دارد.

این نوع کینوا نیز برای تزیین سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و ظاهر بسیار زیبایی دارد و به طور کلی طعم و عطر بیشتری دارد و بافت آن بسیار ترد است. دارای پوسته ضخیم می‌باشد و مانند کینوا قرمز برای پخت به زمان بیشتری نسبت به کینوا سفید احتیاج دارد.

‌ آیا انواع کینوا گلوتن دارد؟

طی سالیان اخیر موضوع گلوتن مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و مصرف غذاهای بدون گلوتن روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. به طور کلی گلوتن یکی از اعضای خانواده پروتئین محسوب می‌شود که در گندم و جو وجود دارد. بیماران مبتلا به سلیاک و افرادی که به مصرف گلوتن حساسیت دارند، نباید مواد حاوی گلوتن مصرف کنند.

بنابراین توجه به مواد غذایی فاقد گلوتن روزبه‌روز بیشتر می‌شود. یکی از این غذاها،  دانه کینوا می‌باشد که فاقد گلوتن است و به دلیل پروتئین زیادی که دارد یک غذای کامل و سالم محسوب می‌شود. اگر در رژیم غذایی شما مصرف گلوتن ممنوع شده است، کینوا یک دانه مغذی است که به کمک شما می‌آید و می‌تواند سبد غذایی شما را به بهترین نحو ممکن تکمیل کند.

به طور کلی این دانه ارزشمند به دلیل این که گلوتن ندارد بسیار مناسب است، هم برای کاهش وزن و هم برای کسانی که به گلوتن حساسیت دارند.

 

کینوا

 

طریقه مصرف کینوا برای لاغری

یکی از کاربردهای جذاب دانه کینوا، در رژیم‌های لاغری و کاهش وزن می‌باشد و بسیاری از متخصصان تغذیه این غذای سالم را در رژیم‌های غذایی قرار می‌دهند. این دانه ارزشمند نسبت به برنج راحت‌تر هضم می‌گردد، بنابراین می‌تواند جایگزین مناسبی برای این غله محسوب شود. به طور کلی دانه کینوا برای کاهش وزن بسیار مناسب است و از آن جایی که سرشار از کربوهیدرات و کلسیم می‌باشد، می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.

پروتئین سرشار این غذا، قند خون را ثابت نگه می‌دارد و از آنجایی که منبع غنی از فیبر محسوب می‌شود، باعث ایجاد سیری طولانی مدت می‌گردد و طبیعتاً اشتها را سرکوب می‌کند. دانه کینوا یا خاویار گیاهی فاقد گلوتن می‌باشد و برای افرادی که به سلیاک مبتلا هستند یا نسبت به مصرف گلوتن حساسیت دارند بسیار مناسب است. دانه کینوا مانند برنج پخته می‌شود و همچنین در انواع سوپ، سالاد، خوراک‌های متفاوت، انواع پلو و خورشت می‌تواند مورد مصرف قرار بگیرد.

قرص لاغری کینوا تقلبی آشکار در بازار!!!

از آنجایی که توجه به موضوع کاهش وزن و لاغری روز به روز پررنگ‌تر می‌شود، افراد سودجو و دلال زیادی وجود دارند که با وارد کردن قرص‌های لاغری تقلبی کینوا، می‌خواهند به سود زیادی برسند. به طور کلی تمام داروهای موجود داروخانه‌ها باید مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کنند و تمام این قرص‌ها با تجویز پزشک متخصص تهیه شود.

بدیهی است قرص‌های لاغری کینوا که این ویژگی‌ها را ندارند تقلبی هستند. بنابراین توصیه ما این است که مصرف کنندگان محترم هرگز به طور شخصی و خودجوش به سمت این داروها نروند. چرا که عوارض متعددی دارند و برای سلامتی مشکل ساز هستند. مصرف دانه کینوا بهداشتی و ارگانیک،  می‌تواند یک غذای مقوی برای رسیدن به هدف کاهش وزن محسوب شود، اما داروهای لاغری فقط با تجویز پزشک باید مصرف شوند.

 

کینوا

 

فروش کینوا سه رنگ عمده برای مبتلایان به سلیاک

کینوا سه رنگ ترکیبی از سه رنگ کینوا می‌باشد. باید نسبت‌های مناسبی از این دانه‌ها انتخاب شده باشد و کیفیت بالایی را به همراه داشته باشند. مبتلایان به سلیاک نسبت به مصرف کینوا علاقه زیادی دارند، چرا که فاقد گلوتن می‌باشد.

فروشگاه‌ها و هایپر مارکت‌ها می‌توانند کینوا سه رنگ بسته بندی با مجوز بهداشتی و ارگانیک را از طریق مجموعه ایلیا تهیه کنند. در نهایت به دست مبتلایان به سلیاک و سایر خریداران مختلف قرار بدهند. این مجموعه امکان خرید آسان به صورت اینترنتی و حضوری را فراهم کرده است. با تنظیم قرارداد، خرید تضمینی و مطمئن را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد.

 

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *