آرد کینوا, دانه کینوا

استعلام و قیمت خرید بذر کینوا در کشور

کینوا

استعلام قیمت خرید بذر کینوا در کشور از کدام مرکز می‌توان گرفت؟ خرید تضمینی بذر کینوا در کدام مرکز صورت می‌گیرد؟ کدام مرکز در کشور بذر کینوا را با قوه نامیه بالا و خلوص و کیفیت مناسب عرضه می‌کند؟

قیمت کینوا در بازار

قیمت خرید کینوا به نوع واریته و رقم آن بستگی داشته و به‌ صورت کیلویی و بسته‌بندی شده در بازار عرضه می‌شود. رنگ کینوا (سفید، قرمز و سیاه) و نوع ایرانی و وارداتی بودن دانه نیز بر قیمت کینوا قابل عرضه در بازار تاثیر دارد. قیمت خام کینوا در حدود کیلویی 70/000 تا 270/000 متغیر می باشد.

با توجه به قابلیت کشت کینوا در فصول بهار، تابستان و پاییز و دوره کوتاه رشد آن و اهمیت اقتصادی که این محصول دارد، مراکز بسیاری به‌ویژه در شهر‌های بزرگ اقدام به استعلام قیمت به‌روز و آنلاین محصول نموده اند.

شرکت ایلیا نیز با توسعه بستر اینترنت خود و با بهره‌مندی از نمایندگی‌های معتبر، این امکان را برای کشاورزان و تولیدکنندگان فراهم آورده است که بدون صرف وقت کینوا مورد نیاز خود را استعلام قیمت و ثبت سفارش نمایند.

محل خرید بذر کینوا

انواع کینوا به طرق مختلف به بازار عرضه می‌شوند. خرید اینترنتی بذر در سایت‌های موجود یکی از این روش‌هاست. جهت خرید بذر می‌توان به روش حضوری و خرید از مراکز و نمایندگی‌های مجاز در شهرهای مختلف اقدام نمود.

خرید آنلاین، موجب خرید محصولی با کیفیت به‌صورت جزئی و کلی و تحویل فوری محصول می‌شود.

محل‌های خرید بذر محدود به خرید اینترنتی و آنلاین نشده و امروزه انواع فروشگاه‌های فروش محصولات ارگانیک، عطاری‌ها، مراکز عرضه بذر و مراکز معتبر موجود در شهرهای مختلف نیاز‌های متقاضیان را برآورده می‌سازد.

جهت اطلاع از  مراکز معتبر توزیع و خرید بذر در منطقه مورد نظر خود می‌توانید با کارشناسان ایلیا تماس حاصل نمایید.

زمان کاشت کینوا دراستان های مختلف

با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع واریته، تاریخ و زمان کشت در کشور متغیر است و بازه کشت شهریور تا آبان ماه را برای کشت در مناطق جنوبی و گرمسیری (کشت پاییزه)، و اسفند تا خرداد را برای کشت بهاره (مناطق سرد، معتدل و گرم) در بر می‌گیرد.

عوامل دیگری چون درجه حرارت دما، درجه روز رشد و حساسیت یا عدم حساسیت به طول روز بر تعیین تاریخ کشت کینوا تاثیر‌گزار می‌باشد. دمای بهینه برای جوانه زنی بذر و گیاهچه 13-17 درجه سانتی‌گراد.

برای رشد رویشی گیاه 15-25 درجه سانتی‌گراد، برای گرده‌افشانی و رشد زایشی 20-25 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. دمای کمتر از 2- درجه سانتی‌گراد مانع رشد رویشی و دمای  بالاتر از 32-35 درجه سانتی‌گراد باعث عقیمی دانه گرده و جلوگیری از رشد زایشی محصول می‌شود.

درجه روز رشد نیز از مرحله رشد رویشی تا پرشدن دانه مقادیری بین 250 تا 900 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

باتوجه به نوع واریته برخی ارقام روز کوتاه بوده و امکان کشت بهاره را ندارند. ارقام بی‌تفاوت نسبت به طول روز امکان کشت بهاره، تابستانه و پاییزه را دارند.

نکته‌ی مهم دیگری که باید در مورد تاریخ کشت به آن توجه نمود این است که مرحله پر شدن دانه و رسیدگی آن، تحت دمای پایین و بارش‌های آخر فصل قرار نگیرد.

برای کسب اطلاع از تاریخ کشت مناسب، عمق کاشت و روش کشت بذر (جوی و پشته‌ای، نواری، ردیفی و کرتی) و نوع واریته مختص هر استان و منطقه می‌توانید از مشاوره کارشناسان ایلیا بهره لازم را ببرید.

کینوا

میزان برداشت بذر کینوا در کشور

تعیین زمان برداشت کینوا با توجه به رشد فیزیولوژیکی دانه، نوع واریته، منطقه زیر کشت و تاریخ کشت متغیر می‌باشد. رطوبت دانه در زمان رسیدگی سنبله بین 15-20 درجه‌ سانتی‌گراد است.

خشک شدن گیاه، ریختن برگ‌ها و گنجشک‌خوردگی دانه‌ها دلالت بر رشد فیزیولوژیک کینوا می‌باشد. عملکرد محصول تحت تاثیر نوع رقم و شرایط داشت و رشد محصول، رقمی بین 0.4 تا 4 تن در هکتار در کشور گزارش شده است. عملکرد متوسط در کشور 2 تن در هکتار است.

نوع برداشت محصول که به‌صورت دستی، نیمه مکانیزه و مکانیزه صورت می‌گیرد نیز بر میزان برداشت کینوا موثر است. در برداشت دستی چون کلیه اقدامات از برداشت، خشک کردن، خرمن کوبی، تمیز سازی و سیلو کردن با دست صورت گرفته و تلفات محصول به دلیل استفاده از نیروی انسانی و استفاده از نورخورشید به منظور خشک نمودن محصول بالا می رود.

برداشت مکانیزه با کمباین،  افت کمتری را در صورت خوب کار کردن واحد خرمن کوبی، تمیز‌سازی و … دارد. سوالات مختلف خود را در زمینه تاریخ برداشت و استعلام قیمت روز بذر کینوا را می‌توانید با ارتباط با کارشناسان مجموعه ایلیا برطرف سازید.

خرید تضمینی محصول کینوا از کشاورز در سراسر کشور

افزایش تولید کینوا در کشور کشاورزان و تولیدکنندگان را به جستجوی شرکت‌هایی برای خرید تضمینی محصول خود سوق داده است. قیمت خرید کینوا از کشاورز با توجه به آنالیز نمونه ارسالی از سوی کشاورز مشخص می‌شود.

این مجموعه با عرضه محصول کینوا به کشاورزان و ظرفیت خرید تضمینی در سطوح مختلف و با عقد قرارداد در مراجع معتبر و ذی‌صلاح و تکمیل چرخه خرید و کاهش ریسک کشت اقدام به خرید کینوا در سراسر کشور نموده است. لذا کشاورزان و تولید‌کنندگان می‌توانند از کلیه مراجع معتبر و قانونی این شرکت اقدام به خرید بذر کینوا نمایند.

کینوا

استعلام و قیمت خرید بذر کینوا در استان های مختلف کشور

کشت روز‌افزون کینوا در کشور و بازتاب خوب آن در بین کشاورزان باعث شده مراکز مختلفی اقدام به عرضه بذر نموده و با ارائه بذور با واریته متنوع و قوه نامیه بالا و با حداقل اختلاط ژنتیکی و شکستگی بذور،  بازار خرید و فروش کینوا را تشکیل دهند.

برای استعلام قیمت خرید بذر کینوا برای کشت و پرورش در استان‌های مختلف کشور می‌توان از نمایندگی‌های فروش محصول اطلاع حاصل نمایید.

کشاورزان و تولیدکنندگان می‌توانند این وظیفه را بر عهده کارشناسان مجموعه ایلیا قرار داده و با خیالی راحت اقدام به کشت محصول خود نمایند. در تمامی این مراحل نیز کلیه نظارت‌های کشت محصول را چه حضوری و غیر‌حضوری به شرکت ایلیا بسپارند.

با توجه به تبعات خشکسالی و گرمای هوا، افت آب‌های زیر‌زمینی و ضرورت تغییر الگوی کشت و بهره‌وری اقتصادی از آب و خاک مجموعه ایلیا با همکاری جهاد کشاورزی در راستای ترویج کشت گیاه کینوا اقدام به مشاوره و آموزش رایگان در بین کشاورزان نموده است.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *