آرد جو دوسر

تولید نان رژیمی با آرد جو دوسر در ایران

جو دوسر

آرد مورد نیاز تولید نان رژیمی با آرد جو دوسر در ایران را از کجا تهیه کنیم؟ انواع نان رژیمی با آرد جو دوسر چیست و چه خواصی دارد؟ آیا مصرف نان جو دوسر تغذیه­ای مناسب در رژیم افراد مبتلا به دیابت و افراد مشتاق به لاغری می‌باشد؟

 

تولید انواع نان رژیمی با آرد جو دوسر

یکی از مواد غذایی مدرن امروزی در سبد غذایی اکثر افراد جامعه، نان رژیمی است. نان رژیمی معمولاً از آردهای چاودار، جو دوسر، جو سبوس‌دار یا آرد گندم کامل تولید می‌شود. در پخت نان رژیمی باید استانداردهای خاصی رعایت شود و از آرد کامل غلات در دستورالعمل آن استفاده گردد.

نان جو دوسر یکی از انواع نان‌های رژیمی است که در ایران و سایر کشورهای جهان طرف‌داران مخصوص به خود را دارد. ازآنجاکه نان سفید سبب بروز مشکلات گوارشی متعددی برای مردم می‌شود، روزبه‌روز علاقه مردم به مصرف نان‌های رژیمی به‌ویژه نان جو دوسر بیشتر می‌شود.

در بسیاری از کشورهای جهان اول، استفاده از نان سبوس‌دار امری عادی و طبیعی است، اما متأسفانه در کشور ایران جمعیت کثیری از مردم از نان سفید استفاده می‌کنند. آردی که در داخل کشور برای پخت نان مصرفی غالب جامعه استفاده می‌شود، فاقد سبوس است و ارزش غذایی خود را ازدست‌داده است. نان‌های رژیمی تنوع بسیار زیادی دارند که از میان آن‌ها نان جو دوسر طبق استانداردهای جهانی تهیه می‌شود و نسبت به نان سفید مدت طولانی‌تری قابل نگهداری است.

برای تولید نان جو دوسر لازم است از آرد خالص جو دوسر استفاده شود. آرد کامل جو دوسر حاوی سبوس و ماده مغذی دانه جو دوسر است و جزو دسته محصولات فراسودمند به‌حساب می‌آید. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا بزرگ‌ترین مرکز پیشرو در زمینه تولید آرد کامل جو دوسر ویژه تولید انواع نان‌های رژیمی است.

جو دوسر

نان تست جو دوسر

یکی از انواع نمونه‌های نان تولید شده از آرد و دانه جو دوسر، نان تست جو دوسر است. این نان یکی از پرطرف‌دارترین نان‌های رژیمی در سبد غذایی مردم ایران است که بیشترین مصرف را در وعده صبحانه دارد. میزان سیر­کنندگی نان تست جو دوسر مانند سایر نان‌های تولید شده از این دانه زیاد است و جایگزین مناسبی برای نان تست گندم است.

 

خواص نان جو دوسر

نان ماده غذایی جدایی‌ناپذیر از رژیم غذایی انسان می‌باشد. وجود ویتامین‌های گروه B و برخی از املاح در نان آن را به قوت غالب مردم جامعه تبدیل کرده است. در سراسر دنیا و ایران انواع مختلفی از نان وجود دارد. در ایران بیشترین نان تولید شده از آرد گندم فاقد سبوس است. ازآنجاکه نان سفید ارزش غذایی بسیار پایینی دارد و بیشتر خاصیت چاق­کنندگی و افزایش سطح قند خون بدن را دارد، امروزه بیشتر افراد به دنبال جایگزینی مناسب برای این نان هستند.

نان جو دوسر یکی از انواع نان‌های رژیمی و فوق مغذی است که موردتوجه جمعیت کثیری از مردم ایران قرار گرفته است. اولین گروه از مردم که توجه ویژه‌ای به نان جو دوسر دارند، افراد مبتلا به بیماری سلیاک هستند. سلیاک یک بیماری گوارشی است که فرد مبتلا به آن توانایی هضم پروتئینی بنام گلوتن (پروتئینی که در گندم و برخی از غلات دیگر وجود دارد) را ندارد. چنانچه این فرد مواد غذایی حاوی گلوتن مصرف کند، در روده او اختلالاتی ایجاد می‌شود که مانع از جذب مواد مغذی مانند چربی، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شود. خوشبختانه نان جو دوسر فاقد گلوتن است و به‌راحتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای نان‌های حاوی گلوتن در سبد غذایی افراد مبتلا به سلیاک شود.

یکی دیگر از خواص فوق‌العاده نان جو دوسر افزایش انرژی در بدن است. ازآنجاکه این نان مواد مغذی متعددی دارد، مصرف آن در بدن افرادی که مبتلا به کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، انرژی مضاعفی تولید کرده و احساس خستگی را در آن‌ها ناپدید می‌کند.

نان جو دوسر سرشار از فیبر خوراکی است که سبب بهبود فعالیت روده‌ها می‌شود. مصرف نان جو دوسر سبب بهبود مسائلی از قبیل یبوست، هموروئید و اسهال می‌شود.

کلسترول یک ماده طبیعی است که مقادیر عمده آن توسط کبد در بدن ساخته می‌شود. افزایش بیش از حد کلسترول سبب بروز مشکلات قلبی، سکته و فشارخون می‌گردد. مصرف فیبر به‌اندازه کافی می‌تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد و به افزایش سلامت دستگاه قلبی عروقی کمک کند.

جو دوسر

نان جو دوسر برای دیابت

دیابت یک بیماری است که در اثر اختلالات ترشح هورمون انسولین در خون ایجاد می‌شود. افراد مبتلا به دیابت باید مراقب میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه خود باشند. زیرا کربوهیدرات در بدن به قند تبدیل می‌شود و باعث افزایش سطح قند خون بدن می‌گردد.

نان جو دوسر از چندین جهت برای تغذیه افراد مبتلا به دیابت مفید است. اولین نکته این است که شاخص قند خون جو دوسر (GI) پایین است؛ به همین دلیل در اثر مصرف نان جو دوسر سطح قند خون بدن افراد تغییر آن‌چنانی نخواهد کرد. نکته بعدی وجود فیبر خوراکی در ترکیبات نان جو دوسر است. فیبر یکی از آن دسته مواد غذایی است که بسیاری از متخصصان مصرف آن را در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند. فیبر می‌تواند علاوه بر کمک به بهبود روند هضم غذا، میزان قند خون بدن را نیز کاهش دهد. خوردن یک‌کاسه متوسط از میان وعده جو دوسر به‌راحتی می‌تواند میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت را در طول روز ثابت نگه دارد.

کوکی جو دوسر

نان جو دوسر برای لاغری

نان‌های سنتی تولید شده در ایران مانند نان سنگک، لواش و نان بربری معمولاً عامل مهمی در افزایش وزن بدن و چربی شکمی هستند. بسیاری از افراد با شروع رژیم لاغری، میزان نان مصرفی خود را کاهش می‌دهند. خوشبختانه با پیدایش نان‌های رژیمی به‌خصوص نان‌هایی که از غلات کامل تهیه می‌شوند، دیگر نیازی نیست که میزان مصرف نان روزانه خود را کاهش دهید.

نان جو دوسر یکی از انواع نان‌های رژیمی است که نه‌تنها سرشار از مواد مغذی فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند احساس سیری طولانی‌مدت‌تری به شما بدهد؛ درنتیجه شما کمتر تمایل به مصرف میان وعده‌های چاق‌کننده خواهید داشت.

 

تولید نان سنتی و صنعتی رژیمی با آرد جو دوسر در ایران

از آرد جو دوسر به شیوه‌های مختلفی می‌توان در تهیه نان استفاده کرد. این آرد قابلیت تولید نان سنتی و صنعتی خالص جو دوسر را دارد. همچنین می‌توان آن را به‌صورت ترکیبی با آرد گندم استفاده نمود.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا آماده تأمین آرد جو دوسر موردنیاز جهت تولید نان سنتی و صنعتی رژیمی در سراسر ایران است. آرد جو دوسر تولیدی این شرکت تأیید شده از سمت ارگان‌های بهداشتی است و با قیمتی بسیار ارزان به بازار عرضه می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه در ارتباط باشید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *