آرد کینوا, دانه کینوا

خرید بذر و دانه کینوا در اهواز عمده و بسته‌بندی

کینوا

خرید بذر و دانه کینوا در اهواز عمده و بسته‌بندی از کدام سایت معتبر امکان‌پذیر است؟ ارقام کینوا در جهان چگونه است؟ در زمین­ های زراعی اهواز بذر کینوا چگونه کشت می‌شود و میزان برداشت دانه آن چقدر است؟ عرضه دانه کینوا سه رنگ و سفید، به‌صورت عمده و بسته‌بندی در کدام مرکز انجام می‌شود؟

انواع دانه کینوا

کینوا گیاهی زراعی و ۵ هزارساله است. در بین اقوام بومی کشورهای آمریکای جنوبی محبوبیت خاصی داشته است. این گیاه دانه‌هایی مغذی تولید می‌کند که به‌عنوان غذایی اصلی، قوم اینکا شناخته شده است. اقوام باستانی در مناطق قاره آمریکای جنوبی دانه کینوا را مادر همه غلات می‌دانستند و باور داشتند که این دانه مقدس است. بذر کینوا در شرایط آب‌وهوایی مختلف و خاک‌های گوناگون رشد می‌کند و گیاه آن بسیار مقاوم است. گیاه کینوا شوری خاک را به‌خوبی تحمل می‌کند و نیاز آبی آن از گندم و جو کمتر است.

دانه کینوا

شبه غله­ ای بسیار مغذی است و در سال‌های اخیر به شهرت جهانی رسیده است. از نظر فائو این دانه ارزش غذایی برابر با شیر خشک دارد. دانه کینوا آن‌چنان در نظر کارشناسان تغذیه جهانی اهمیت دارد که فائو سال ۲۰۱۳ را سال جهانی کینوا نام‌گذاری کرد. دانه کینوا سرشار از مواد مغذی موردنیاز بدن شامل ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ای، آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر، فیبر، پروتئین و بسیاری از آمینواسیدهای ضروری بدن است. ارزش غذایی بالای این دانه آن را به خاویار گیاهی معروف کرده است.

تاکنون ۱۶۰ رقم مختلف برای دانه کینوا در جهان گزارش شده است. ارقام مختلف این گیاه در مناطق مختلف با شرایط آب‌وهوایی گوناگون سازگاری دارند. دانه‌های تولیدی واریته‌های مختلف گیاه کینوا به رنگ‌های متفاوت سفید، زرد، صورتی، قرمز، ارغوانی و سیاه دیده می‌شود. این گیاه ارقام متفاوتی از جمله Titicaca، Giza1، Carina Red، Q29، Q26  و Sajama دارد که کشت هرکدام عملکردهای متفاوتی در زمین‌های زراعی داخل کشور دارد. ۳ ژنوتیپ زراعی معروف تی‌تی­کاکا، ساجاما و Q12 عملکرد بسیار مطلوبی را در کشت‌های داخلی نشان داده‌اند.

تیم قوی R&D شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با بررسی بذرهای ارقام مختلف گیاه کینوا به این نتیجه رسیده است که کشت ۳ رقم تی‌تی­کاکا، ساجاما و Q12 بیشترین بازده را در ایران خواهد داشت. این شرکت با کشت این ۳ رقم از بذر کینوا در زمین‌های زراعی خود، موفق به تولید دانه کینوا بسیار باکیفیت و مرغوب شده است. به ­طوری که آنالیزهای آزمایشگاهی نشان می‌دهد میزان امگا ۶، فیبر و آهن دانه کینوا تولیدی این شرکت از نمونه وارداتی آن نیز بیشتر است.

 

کینوا

کشت بذر کینوا در اهواز

چندین سال است که کشت بذر کینوا در مزارع شهرهای مختلف کشور آغاز شده است. ازآنجاکه گیاه کینوا با شرایط آب‌وهوایی مختلف و خاک‌های گوناگون سازگار است، کشت آن در مزارع با خاک فقیر نیز امکان‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه است. گیاه کینوا می‌تواند شوری خاک را تحمل کند و نیاز آبی کمی دارد.

مزارع نوار جنوبی کشور ازجمله شهر اهواز به دلیل آب‌وهوای گرم و خشک و خاک شور بستر مناسبی برای کشت همه غلات و دانه‌ها نیستند. باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی گرم و خشک شهر اهواز می‌توان بذر کینوا را در مهر یا آبان در مزارع این شهر کاشت و در دی و بهمن دانه آن را برداشت کرد.

مزیت ویژه کشت بذر کینوا

در مزارع شهر اهواز این است که این گیاه آفت و بیماری خاصی ندارد. چنانچه آفات و بیماری‌های منطقه بر روی محصول کینوا تأثیر بگذارند، با استفاده از سموم و آفت­کش‌های موجود در منطقه که برای سایر گیاهان زراعی استفاده می‌شود، به‌راحتی می‌توان با بیماری‌های این گیاه مبارزه نمود. کشت بذر کینوا به‌صورت دستی و مکانیزه قابل انجام است. دستگاه‌های مناسب کشت بذر کینوا کارنده ­های ریزدانه‌ها، سبزی­کارها و کلزا کار است.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا طی اقدامی هوشمندانه بذر کینوا ارقام مختلف موجود در دنیا را جمع‌آوری کرده است و پس از تحقیق بر روی بذور کینوا وارداتی، اقدام به تولید و عرضه ۳ نوع بذر کینوا اصلاح‌شده زراعی نموده است. بذور کینوا تولیدی شرکت ایلیا از سه رقم پربازده تی­تی­کاکا، ساجاما و Q12 است که در طی ۱۰۰ روز دانه آن می‌رسد. این شرکت با عقد قراردادی با کشاورزان خرد و عمده بذر کینوا مرغوب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

چنانچه بذر کینوا موردنیاز خود را از شرکت ایلیا خریداری نموده و با کارشناسان این شرکت قرارداد همکاری اخذ بفرمایید، شرکت ایلیا متعهد می‌شود. در تمام دوره کاشت، داشت و برداشت دانه­ گیاه کینوا در کنار کشاورزان محترم باشد و با ارائه مشاوره‌های تخصصی به ایشان کمک کند تا محصولی کم‌ریسک را برداشت نمایند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید بذر کینوا و بهره‌مندی از مشاوره تخصصی کارشناسان مجرب این مجموعه، از طریق شماره تماس‌های ذکر شده در ارتباط قرار بگیرید.

میزان برداشت کینوا در اهواز

میزان عملکرد در هکتار دانه کینوا ارتباط مستقیمی با کیفیت بذر کشت شده دارد. چنانچه بذر استفاده‌شده در مزارع بذری اصلاح‌شده باشد و بازده مطلوبی داشته باشد، می‌توان عملکردی بین ۲ تا ۵ تن در هکتار را انتظار داشت. بذر کینوا تولیدشده در شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا عملکردی بسیار بالا دارد و در بعضی مناطق میزان برداشت آن تا ۷ تن در هکتار نیز گزارش شده است. کشاورزان فعال در مزارع شهر اهواز می‌توانند با خرید مستقیم بذر از این شرکت، از مشاوره تخصصی در طول زمان پرورش گیاه تا هنگام برداشت دانه بهره‌مند شوند.

برای برداشت دانه کینوا بهتر است از کمباین برداشت کلزا استفاده شود. این شرکت با در اختیار داشتن کمباین‌های مجهز و مدرن، پتانسیل برداشت دانه کینوا با کمترین ریسک و ریزش را دارد.

خرید دانه کینوا در اهواز

یکی از دل‌نگرانی‌های مهم کشاورزان پرورش‌دهنده گیاه کینوا در اهواز، فروش دانه کینوا است. ازآنجاکه دانه کینوا دارای پوسته‌ای سخت و حاوی ماده ساپونین است، کشاورزان نمی‌توانند بدون فرآوری و حذف ساپونین از دانه کینوا آن را در بازار عرضه غلات بفروشند. ساپونین موجود بر روی دانه کینوا غیر قابل خوراکی و سمی است.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا متعهد می‌شود پس از عقد قرارداد با کشاورزان و همراهی آنان در پرورش گیاه کینوا، دانه آن را به‌صورت تضمینی از ایشان خریداری نماید. جهت ارتباط با کارشناسان این مجموعه و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره تماس‌های ذکر شده در سایت ایلیا در ارتباط مستقیم با مشاورین این مجموعه قرار بگیرید.

عرضه دانه کینوا سه رنگ و سفید عمده و بسته‌بندی

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا عرضه‌کننده معتبر دانه کینوا سه رنگ و کینوا سفید به‌صورت عمده و بسته‌بندی است. این شرکت آمادگی همکاری با کارخانه­ های صنایع تبدیلی، کارخانه‌های تولید محصولات رژیمی، مجموعه‌های تولیدی نان، عطاری‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی ارگانیک را دارد. راه‌های ارتباطی با کارشناسان متخصص این مجموعه در سایت شرکت ایلیا ذکر شده است.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *