آرد کینوا, دانه کینوا

خرید کینوا غیر تراریخته و خواص آن

کینوا

کینوا محصول دانه گیاهی شبیه اسفناج می باشد که این گیاه یک ساله است. دانه ی کینوا دو لپه ای و نشاسته ای می باشد. کینوا جزو غلات حقیقی محسوب نمی شود و یک شبه غله است. در ادامه مطلب در مورد خرید کینوا غیر تراریخته و خواص آن صحبت خواهیم کرد .

آیا کینوا تراریخته است؟

کینوا دانه ای سرشار از مواد مغذی و پروتئین است. پروتئین موجود در کینوا یک پروتئین کامل شناخته می شود زیرا تمام اسید های آمینه ضروری بدن را دارا است.

در جوامع امروزی محصولات گیاهی و جانوری را در آزمایشگاه تحت دست کاری ژنتیکی قرار می دهند و ویژگی های مثبتی را به ژن گیاه و جانور اضافه و یا خصوصیت نامطلوبی را حذف می کنند، این دستکاری ژنتیکی را تراریخته می گویند. گیاهان و جانوران تراریخته نمی توانند ویژگی های مطلوب را به صورت طبیعی به دست بیاورند و یا ویژگی منفی خود را حذف کنند.

در نتیجه مورد دست کاری قرار می گیرند. دستکاری ژنتیکی باعث واکنش آلرژیک بدن، تخریب محیط زیست، کاهش کارایی انتی بیوتیک ها و . . . می شود. مصرف مواد غذایی تراریخته برای کودکان و زنان باردار توصیه نشده است.

کینوا تولید شده در شرکت ایلیا غیر تراریخته می باشد. شرکت ایلیا اولین تولید کننده کینوا غیر تراریخته در کشور است و علاقه مندان به استفاده از محصولات غیر تراریخته می توانند از طریق شماره های موجود در سایت سفارش خود را ثبت کنند.

کینوا و خواص آن برای ورزشکاران

این دانه مغذی، یکی از غلاتی است که به عنوان سوپر فود یا غله کامل شناخته می شود. کینوا دارای ۹ اسید آمینه ضروری بدن و مواد مغذی نظیر کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر،‌ سلنیوم و  . . . . می باشد.

پروتئین موجود در کینوا کامل ترین و بیشترین مقدار پروتئین در میان غلات محسوب می شود.‌ پروتئین موجود در کینوا برای عضله سازی و تقویت عضله مناسب است.

کینوا دارای شاخص گلیسمی پایین است هم چنین گرانول های نشاسته کینوا به دلیل ریز بودن قابلیت هضم سریع را دارند و به صورت چربی ذخیره نمی شوند. این دانه جایگزین بسیار مناسبی برای برنج می باشد.‌ هر ۱۰۰‌گرم کینوا پخته شده  ۳۵۰ کالری دارد. ورزشکاران می توانند کینوا را همراه میوه، سبزیجات، غذا و . . . مصرف کنند.

کینوا دارای مقادیر زیادی فیبر می باشد. فیبر موجود در کینوا به دو صورت محلول و نامحلول است. فیبر موجود در کینوا به عنوان یک تصفیه کننده بدن عمل می کند. درنهایت کینوا می تواند یک غذای کامل برای ورزشکاران باشد.

کینوا

قیمت کینوا تناژ برای پخش و بسته بندی

کینوا یک شبه غله است که از ۵ هزار سال قبل در آمریکای جنوبی مصرف می شود (می شده است). امروزه و با پیشرفت جوامع امروزی و پی بردن به ارزش غذایی و سلامتی کینوا، این دانه مورد توجه قرار گرفته است.

در شرکت ایلیا کینوا به صورت تناژ عمده عرضه می شود. خریداران کینوا به صورت تناژ شرکت های پخش و بسته بندی می باشند. شرکت های پخش و بسته بندی، کینوا را از شرکت ها به صورت تناژ بالا خریداری و پس از بسته بندی به بازار عرضه می کنند.

مجموعه ایلیا آمادگی عقد قرارداد برای فروش کینوا به صورت تناژ برای شرکت های پخش و بسته بندی را دارا است. شرکت های پخش و بسته بندی برای اطلاع از قیمت و شرایط خرید می توانند با کارشناسان مجموعه ایلیا تماس حاصل فرمایند.

کینوا بسته بندی را از کجا بخریم ؟

کینوا معروف به خاویار گیاهی بخاطر خواص سلامتی زایی که دارد معروف شده است و برای افرادی که تمایل به استفاده از غذاهای سالم دارند غله ای بی نظیر است. این محصول کینوا به صورت طبیعی و بدون انجام دست کاری ژنتیکی فاقد گلوتن است.

گلوتن پروتئینی گیاهی است که مصرف آن در بعضی افراد که مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن هستند مشکلات گوارشی ایجاد می کند.

شرکت ایلیا به عنوان یکی از بهترین شرکت های عرضه کننده کینوا و محصولات کینوا در کشور شناخته می شود. کینوا و محصولات تولید شده ایلیا را می توانید به صورت عمده و جزئی بسته بندی شده تهیه کنید. امروزه کینوا و محصولات تهیه شده از کینوا را می توانید در همه فروشگاه های غذای سالم پیدا کنید و از خواص شکفت انگیز آن بهره ببرید.

کینوا

طبع کینوا سه رنگ چیست ؟

۳ نوع اصلی کینوا وجود دارد که شامل کینوا سفید، کینوا سیاه و کینوا قرمز. کینوا ۳ رنگ، مخلوطی از این سه رنگ می باشد. کینوا سفید کمی متمایل به رنگ زرد می باشد و به آن کینوا طلایی نیز می گویند. این دانه بدون طعم و مزه است ‌و پر مصرف ترین نوع کینوا محسوب می شود. کینوا سفید بعد از پخت نرم تر می شود.

کینوا قرمز بعد از پخت به رنگ قهوه ای در می آید و شکل ظاهری خود را حفظ می کند و سفت می ماند. این محصول کینوا سیاه نیز بعد از پخت رنگ و شکل خود را حفظ می کند و طعمی شیرین تر از کینوا سفید دارد .

کینوا دارای طبع‌ متعادلی است و نه طبعی گرم دارد و نه سرد در نتیجه همه ی افراد می توانند کینوا را مصرف کنند. مصرف کینوا محدودیت سنی نیز ندارد و همه ی افراد از خردسالان تا سالمندان می توانند کینوا را مصرف کنند.

قیمت خرید کینوا قرمز و سیاه ممتاز

کینوا قرمز و سیاه طعم خاص تری به غذا می دهند. کینوا قرمز طعمی مشابه فندق دارد و شیرین است. برای پخت کینوا قرمز زمان حدودا  ۶ دقیقه ای نیاز است و کینوا سیاه برای پخت حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم دارد.

کینوا قرمز بعد از پخت تغییر رنگ می دهد و به رنگ قهوه ای در می آید، اما کینوا سیاه تغییری در رنگ آن ایجاد نمی شود. کینوا سیاه و قرمز بعد از پخت تغییری در شکل ظاهریشان ایجاد نمی شود و برای استفاده در انواع سالاد و غذا ها مناسب تر هستند.

این دانه ها غنی از آنتی اکسیدان ها، فیبر، پروتئین و . . . هستند و به عنوان یک غله کامل شناخته می شوند. شرکت ایلیا یکی از مجموعه های تولید کننده کینوا قرمز و سیاه در کشور فعالیت می کند.

محصول تولیدی این شرکت به صورت غیر تراریخته عرضه می شوند. برای  اطلاع از قیمت خرید کینوا سیاه و قرمز می توانید با کارشناسان مجموعه ایلیا تماس گرفته و مشاوره های لازم جهت خرید کینوا ممتاز را دریافت کنید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *