دانه کینوا, کینوا سفید

دانه و برنج کینوا سفید ایرانی و وارداتی چیست؟

کینوا

دانه و برنج کینوا سفید ایرانی و وارداتی چیست؟ چند نوع کینوا وجود دارد و خواص این دانه چگونه است؟ کینوا سفید را به چه نام دیگری می ‌شناسند و قیمت آن چقدر است؟

دانه کینوا سه ‌رنگ چیست و قیمت آن چقدر است؟ قیمت خرید و فروش برنج کینوا ایرانی و وارداتی چقدر است؟

انواع کینوا

کینوا، مشهور به خاویار گیاهی، دانه‌ ای مغذی و شبیه غلات است. به طور معمول کینوا را غله نمی ‌دانند، بلکه آن را از دسته سبزیجات و شبه غله به ‌حساب می‌آورند. کینوا انواع مختلفی دارد و به رنگ‌های متفاوتی دیده شده است.

سه رنگ اصلی دانه کینوا در بین سایر ارقام آن مشهور تر است. سه نوع مشهور برنج کینوا شامل کینوا سفید، قرمز و سیاه می ‌باشد.

در بین انواع کینوا تفاوت بسیار اندکی از نظر ترکیبات مواد غذایی وجود دارد. تمام انواع کینوا منبع غنی پروتئین، ویتامین E، ویتامین B، کلسیم و فسفر هستند. رایج ‌ترین نوع کینوا دانه سفید رنگ آن است که بافتی نرم‌ تر و طعمی خوشمزه ‌تر دارد.

 

کینوا

 

نام دیگر کینوا سفید چیست

معروف‌ ترین نوع کینوا، دانه سفید رنگ آن است. این دانه بسیار شبیه برنج است و روش پخت آن آسان می ‌باشد. طعم کینوا سفید از سایر انواع آن مطبوع ‌تر است و به ‌راحتی با غذاهای ایرانی ترکیب می‌شود.

رنگ کینوا سفید کمی مایل به زرد است، از این ‌رو آن را برنج کینوا بلوند نیز می ‌نامند. در برخی از زبان ‌ها به دانه کینوا سفید، دانه عاج نیز می ‌گویند.

قیمت کینوا سفید چیست

برنج کینوا سفید، محبوب‌ ترین نوع دانه کینوا است که طعم آن با ذائقه ایرانی هماهنگی زیادی دارد. از این دانه ارزشمند در پخت غذاهای مختلف، ترکیب با انواع پلو ها و اضافه ‌کردن به سالاد های گیاهی استفاده می‌ شود.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا بزرگ ‌ترین و معتبر ترین مرکز ایرانی تولید برنج کینوا در انواع مختلف به ‌ویژه سفید رنگ آن است.

این شرکت برنج کینوا سفید را با قیمتی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه در اختیار خریداران خرد و عمده قرار می‌ دهد. جهت استعلام قیمت خاویار گیاهی کینوا سفید با کارشناسان بخش پشتیبانی و فروش این شرکت تماس بگیرید.

 

کینوا

 

خواص کینوا

کینوا دانه گیاهی به همین نام است که بومی کشور های آمریکای جنوبی است. این دانه خوراکی از دسته غلات محسوب نمی ‌شود و به آن شبه غله می ‌گویند. برنج کینوا غذای اصلی قوم باستانی اینکا بوده است و در بین مردمان این قوم دانه ‌ای مقدس به شمار می ‌آمده است.

دانه کینوا آنچنان مغذی و سودمند است که به خاویار گیاهی معروف شده است. خاویار گیاهی کینوا، یک پروتئین گیاهی طبیعی است که نیاز روزانه بدن به پروتئین را تأمین می‌کند. این دانه سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر می‌باشد.

ویتامین‌ های متفاوتی در برنج کینوا وجود دارد که ازجمله آن ‌ها می‌توان به ویتامین ‌های گروه B و ویتامین E اشاره کرد. کینوا گلوتن ندارد و به ‌راحتی می ‌تواند جایگزین گندم و سایر غلات گلوتن دار شود.

از دیگر مزایای فوق‌ العاده خاویار گیاهی کینوا وجود فیبر زیاد در این دانه است. همچنین دانه کینوا یکی از منابع غنی فولات در بین دانه ‌های گیاهی است. فولات یک ویتامین بسیار مهم در بدن برای سنتز و بازسازی DNA است.

این ویتامین که همان ویتامین B9 است در تقسیم سلولی، بلوغ گلبول ‌های قرمز و شکل گرفتن متیونین (اسیدآمینه مهم در ساخت پروتئین‌ها) نقش مؤثری دارد؛ بنابراین استفاده از برنج کینوا در رژیم غذایی مادران باردار امری بسیار مهم و توصیه شده است. مصرف کینوا در دوران بارداری می ‌تواند به سلامت بیشتر سیستم عصبی جنین کمک کند.

 

کینوا

 

دانه کینوا سه رنگ قیمت

همان‌ طور که در ابتدای این نوشتار اشاره کردیم برنج کینوا انواع متفاوتی دارد. ۳ نوع اصلی برنج کینوا که در تمام جهان و ایران شناخته‌ شده ‌تر است، کینوا سفید، قرمز و سیاه می ‌باشد. این سه نوع کینوا از نظر ارزش غذایی تفاوت اندکی با هم دارند.

مثلاً به ‌طور کلی می‌ توان گفت که کالری کینوا سفید از نوع قرمز و سیاه آن بیشتر است. اما در مقابل کربوهیدرات و فیبر کینوا قرمز نسبت به نوع سفید این دانه بیشتر می‌ باشد. از نظر پروتئین هر ۳ دانه کینوا یکسان هستند.

برخی از مقالات می‌گویند که مصرف کینوا سفید از نظر ویتامین‌ ها و مواد معدنی بهتر است، اما تمام این تفاوت‌ها در حد ۲ الی ۳ گرم یا ۲ الی ۳ درصد می ‌باشد؛ بنابراین توصیه می ‌شود برای بهره ‌بردن از تمام خواص دانه کینوا از محصول سه‌ رنگ آن استفاده شود.

کینوا سه ­رنگ یک محصول کامل‌ تر است که بالا ترین ارزش غذایی را در بین تمام محصولات کینوا دارد. جهت استعلام قیمت دانه کینوا سه ‌رنگ با کارشناسان متخصص این مجموعه تماس بگیرید.

 

کینوا

 

طبع کینوا سفید چیست

بسیاری از مردم مایل هستند که قبل از اضافه ‌کردن یک ماده غذایی جدید به رژیم غذایی خود از طبع یا مزاج آن آگاه شوند. طب سنتی پیشرو ترین منبع تعیین طبع و مزاج غذا ها است. در صورتی ‌که شما از طبع هر غذایی آگاهی داشته باشید، می ‌توانید راحت ‌تر در مورد مصرف آن تصمیم بگیرید.

از آنجایی ‌که دانه کینوا سفید یک محصول نسبتاً جدید در بازار مواد غذایی ایران است، کمتر متخصص طب سنتی در مورد طبع آن نظر قطعی داده است. اما مجموع نظر ها و مطالعات این افراد نشان می ‌دهد که دانه کینوا سفید طبعی معتدل دارد. یعنی نه گرم است و نه سرد.

از این ‌رو می‌توان آن را در برنامه غذایی بسیاری از افراد جامعه جای داد. با این وجود برای بهره‌ مندی بهتر از خواص کینوا بهتر است در ابتدا از مصرف روزانه آن خودداری کرده و به‌ مرور دانه کینوا را به سبد غذایی خود اضافه نمایید.

قیمت خرید فروش برنج کینوا ایرانی و وارداتی

در بازار عرضه مواد غذایی ایران برنج کینوا به دو صورت ایرانی و وارداتی وجود دارد. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا بزرگ ‌ترین مرکز تولید برنج کینوا ایرانی در کشور است که محصولی مرغوب با پتانسیل رقابت با نوع وارداتی آن تولید می ‌نماید.

جهت استعلام قیمت خرید و فروش برنج کینوا ایرانی و وارداتی از طریق شماره تماس‌های ذکر شده در سایت شرکت ایلیا با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *