جو دوسر پرک درشت, جو دوسر پرک فوری, دانه جو دوسر

دانه و پرک جو دوسر حاوی چیست؟

جو دوسر

پرک جو دوسر چیست؟ چگونه جو دوسر به پرک جو دوسر تبدیل می‌شود؟ جو دوسر حاوی چیست؟ پرک جو دوسر چه تفاوتی با جو دوسر دارد؟ به غلات و حبوبات جو دوسر که فاقد غلاف باشند، جو پرک می‌گویند.

اول جو دوسر را بخار پز می‌کنند سپس به تکه‌های صاف تبدیل می‌کنند که این کار با عبور از زیر غلتک‌های مخصوص انجام می‌شود. در نهایت جو دوسر پرک آماده می‌شود. جو دوسر دارای لایه‌ای سبوس است که  بسیار مغذی می‌باشد. جو دوسر تنها منبع آنتی اکسیدان شناخته شده است.

این آنتی اکسیدان‌ها به گردش خون کمک فراوانی می‌کنند. جو دوسر دارای مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، منیزیم، منگنز، سدیم، روی، فسفر، انواع ویتامین ها، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، فیبر و غیره است. از همین جهت به جو دوسر غله فرا سودمند گفته می‌شود.

انواع محصولات جو دوسر در ایران

محصولات جو دوسر در ایران بسیار متنوع و گوناگون نیست. این در حالی است که جو دوسر تقریبا در همه صنایع از جمله صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و غیره مفید بوده و می‌توان محصولات خوبی به کمک آن تولید کرد.

از جمله محصولات تولید شده از جو دوسر در ایران می‌توان به تولید مکمل‌های غذایی جو دوسر، تولید جوانه جو دوسر، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید مکمل برای ورزشکاران، تولید انواع نان‌های رژیمی، تولید ماکارونی، تولید محصولات لبنی، تولید شیرینی و شکلات رژیمی و غیره اشاره کرد.

مواد غذایی جو دوسر مانند: آرد جو دوسر، سبوس جو دوسر، پرک جو دوسر، جو دوسرایرانی، جو دوسر وارداتی، جو دوسر با پوست، جو دوسر بدون پوست، جو دوسر پرک ریز، جو دوسر پرک درشت، جو دوسر پرک فوری صبحانه، بلغور جو دوسر و غیره.

محصولات آرایشی و بهداشتی مانند: انواع شامپوها، انواع صابون، انواع شوینده‌های دست و صورت، انواع ماسک‌های صورت، انواع خوش بو کننده‌ها و … .

محصولات دارویی و درمانی مانند: استفاده جو دوسر در انواع قرص‌ها، پمادها، پودرها و غیره.

 

جو دوسر

طریقه مصرف جو دو سر

جو دوسر دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. جو دوسر به عنوان غله فرا سودمند شناخته می‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود همراه تمامی مواد غذایی مصرف شود.

جو دوسر را می‌توان در وعده‌های غذایی مختلف مصرف کرد اما عموما برای مصرف جو دوسر وعده صبحانه را پیشنهاد می‌کنند. جو دوسر را می‌توان پخته شده و پخته نشده مصرف کرد. این محصول را می ‌توان همراه سوپ، حلیم و غیره مصرف کرد یا می‌توان جو دوسر را همراه را با شیر، ماست و میوه مصرف کرد.

خواص جو دوسر برای معده

جو دوسر دارای فیبر زیادی است، به همین جهت به حرکات روده کمک می‌کند و باعث رفع یبوست خواهد شد.

جو دوسر برای پیشگیری و درمان سرطان‌ها هم مفید است. در نتیجه جو دوسر برای درمان سرطان روده بزرگ نقش مفیدی ایفا می‌کند و می‌تواند به بهبود سرطان روده بزرگ و یا پیشگیری از آن کمک کند.

آوانتانامیدها که یک نوع آمینو اسید است، دارای خاصیت ضد التهابی بوده و نقش مهمی در جلوگیری از پیشرفت سرطان روده بزرگ دارد.

 

جو دوسر

 

خواص جو دوسر در بدنسازی

همان طور که قبلا هم گفته شد جو دوسر دارای خواص بسیاری است. بدنسازان به دنبال عضله‌سازی هستند، به همین دلیل باید یک رژیم سرشار از پروتئین داشته باشند.

جو دوسر علاوه بر این که می‌تواند به  تقویت عضله و عضله‌سازی کمک کند، می‌تواند در ترمیم ماهیچه‌ها هم نقش موثری داشته باشد. جو دوسر به همراه عضله‌سازی از ایجاد چربی و توزیع آن جلوگیری می‌کند. همچنین جو دوسر دارای ترکیبات فوق‌العاده‌ای از جمله پروتئین و کربوهیدرات است.

این محصول چربی کمی دارد. وجود مواد مغذی در آن باعث شده تا جو دوسر یک مکمل شناخته شده برای وعده غذایی ورزشکاران و بدنسازان باشد.

خواص جو دو سر پرک صبحانه

جو دوسر پرک در وعده صبحانه عموما با آب، شیر یا به صورت حریره مصرف می‌شود. این محصول در وعده صبحانه بسیار عالی است. جو دوسر پرک باعث کاهش حملات قلبی، کاهش کلسترول، کاهش قند خون، کاهش فشار خون و غیره می‌شود.

نتیجه مصرف جو دوسر پرک به ماده غذایی که همراه آن مصرف می‌شود بستگی دارد. اگر جو دوسر همراه ماده غذایی پر کالری و رژیم پرکالری و چربی مصرف شود به افزایش وزن و چاقی کمک می‌کند. اگر جو دوسر همراه رژیم کم کالری و رژیم لاغری مصرف شود به لاغری کمک خواهد کرد.

 

 

خواص جو دوسر پرک برای کودکان

جو دوسر پرک برای کودکان بسیار مفید است. جو دوسر به هضم مواد غذایی کمک می‌کند و این برای کودکان که دارای معده حساس هستند بسیار مفید است.

مصرف جو دوسر ابتلای بیماری آسم را در کودکان کاهش می‌دهد و همین طور به بهبود حساسیت افراد نسبت به بقیه غلات کمک می‌کند. جو دوسر به دلیل داشتن انرژی زیاد، برای کودکان که در سن رشد هستند مفید است و این انرژی باعث تقویت ذهن و بدن کودکان می‌شود.

خواص جو دوسر برای پوست و مو

جو دوسر برای رفع آکنه و جوش پوست کمک فراوانی می‌کند. جو دوسر به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد خارش برای پوست مفید بوده و به بهبود بیماری‌هایی مانند اگزما کمک می‌کند.

در حال حاضر جو دوسر را می‌توان در قالب ماسک‌های زیبایی استفاده کرد. جو دوسر دارای خاصیت آبرسانی است و به متعادل کردن چربی پوست صورت کمک می‌کند. همچنین باعث لایه‌برداری پوست و پاک سازی پوست نیز می‌شود. جو دوسر برای تمامی پوست‌ها مفید واقع می‌شود.

فروش انواع محصولات جو دوسر عمده و بسته بندی

امروزه با توجه به این که هر برند قیمت و کیفیت متفاوتی از جو دوسر را عرضه می‌کند، باید توجه داشته باشیم که جو دوسر خود را از مراکز مطمئن تهیه کنیم. علاوه بر این‌ها جو دوسر بسته‌بندی یا عمده هم دارای قیمت‌های گوناگونی در شهرهای مختلف است.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا جو دوسر را با قیمت مناسب و کیفیت عالی و با مجوزهای بهداشتی در اختیار شما عزیزان قرار داده‌است. علاقه‌مندان جهت دریافت مشاوره‌های رایگان و استعلام قیمت می‌توانند با کارشناسان مجموعه ایلیا تماس گرفته و از این صفحه بازدید نمایند.

 

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *