کینوا سفید, کینوا سه رنگ

مضرات کینوا چیست؟

کینوا

تاکنون به این فکر کرده‌اید که کینوا ضرر دارد یا نه؟ فکر می‌کنید کینوا مضرات خاصی دارد چیست؟ دانه کینوا چه نقشی در طب سنتی و سلامتی ما دارد؟ بهترین قیمت کینوا را از کجا استعلام بگیریم؟راحت‌ترین طریقه مصرف و پخت انواع دانه برنج کینوا به چه صورت می باشد؟

طبع کینوا در طب سنتی

طب سنتی یک روش درمان است که با هدف بهبود و درمان کردن انواع بیماری‌های روحی و جسمی و همچنین پیشگیری از بیماری، تشخیص آن و در نهایت سلامتی به کار می رود. این دانه در کشور ما نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. به طور کلی در ایران از دو رشته اصلی تئوری و عملی تشکیل شده است. در طب سنتی ایران گفته شده است، بسیاری از بیماری‌ها به دلیل به هم خوردن مزاج و به هم خوردن اختلالات موجود در تعادل بدن است.

بنابراین برای درمان از مواد غذایی طبیعی و دارویی استفاده خواهد شد. یکی از هدف‌ها در این طب، پیدا کردن مواد غذایی است که می تواند در بهبود روند طب سنتی و سلامتی از آنها استفاده کرد. دانه کینوا سرشار از مواد غذایی مفید است. همچنین دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی است که برای کنترل و درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مثال برای مقابله با مشکلات گوارشی، برای خاصیت ضد پیری، در درمان دردهای میگرنی، مشکل یبوست، مشکلات قلبی عروقی، برای رفع تب، مشکلات معده و روده و همچنین برای بهبود وضعیت پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.

یک پیشنهاد ویژه برای مادران باردار و شیرده محسوب می‌شود و می‌تواند بهترین عملکرد را در بدن از خود نشان بدهد. افراد با فشار خون بالا می‌توانند با مصرف کینوا این مشکل را کنترل کنند و به دلیل اینکه گلوتن ندارد بهترین منبع غذایی برای افرادی است که به سلیاک مبتلا هستند یا به مصرف گلوتن حساسیت دارند.

 

کینوا

 

کالری کینوا

به طور کلی کالری یک واحد است که میزان انرژی را نمایش می‌دهد. هنگامی که از کالری صحبت به میان می‌آید منظور میزان انرژی است که از طریق مصرف مواد غذایی وارد بدن می‌شود و یا انرژی که بدن ما هنگام فعالیت‌های جسمی مصرف می‌کند.

با توجه به بالا بودن ارزش غذایی کینوا آن را می‌توان یک غذای کم کالری در نظر گرفت و در واقع هر پیمانه کینوا پخته شده حدوداً ۲۲۲ کالری دارد این عدد نشان دهنده کالری زیادی است. اما پروتئین زیاد موجود در کینوا از افزایش وزن جلوگیری خواهد کرد.

طریقه مصرف کینوا برای لاغری

دانه کینوا جزو غذاهایی است که امروزه به دلیل خاصیتی که در کاهش وزن دارد مورد توجه بسیاری از افراد خصوصاً کسانی که رژیم‌های غذایی لاغری دارند قرار گرفته است. در واقع این افراد به دنبال مواد غذایی هستند که بتوانند به خوبی هم به کاهش وزن کمک کند. همچنین می تواند کمبود مواد غذایی و ویتامین‌ها در بدن را جبران نماید.

کینوا به دلیل داشتن فیبر فراوان باعث ایجاد سیری طولانی مدت می‌شود و از این طریق مصرف مواد غذایی و پرخوری کمتر خواهد شد که این موضوع باعث کاهش وزن می شود. در کنار تمام این موارد، ویتامین و تمام املاح مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و بدن دچار کمبود مواد غذایی نمی شود.

اما برای بهتر شدن نتیجه لاغری از طریق مصرف کینوا و همچنین برای اینکه بتوانیم آن را در رژیم غذایی خود قرار دهیم بهتر است که آن را با استفاده از سبزیجات تهیه کنیم و به این ترتیب یک غذای کامل در اختیار داریم. گفتنی است می‌توان کینوا را مانند برنج پخت. برای هر پیمانه کینوا دو پیمانه آب یا دو پیمانه آب گوشت و مرغ مناسب است و در حدود ۱۵ دقیقه آماده می‌شود. همچنین از آن در تهیه انواع سوپ می‌توان استفاده کرد.

 

کینوا

 

دانه کینوا را چگونه مصرف کنیم

دانه کینوا یک ماده غذایی است که هنوز به طور کامل شناخته نشده است. اما سرشار از مواد مقوی است. این دانه که به آن خاویار گیاهی نیز گفته می شود کالری کمی دارد و می‌تواند جایگزین گندم و برنج قرار بگیرد. این دانه مانند غلات پخته می‌شود و برای پخت به حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان احتیاج دارد و کاملا شبیه به برنج پخته می‌شود.

مواد معدنی سرشار و ویتامین زیاد موجود در دانه کینوا همچنین پروتئین و ویتامین‌های گروه ب، آنتی اکسیدان‌های زیاد آن، این دانه را به یک غذای مقوی تبدیل کردند. کینوا همه 9 اسید آمینه ضروری بدن را دارد و در انواع سالادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان از آرد کینوا در تهیه شیرینی، نان و بیسکویت استفاده کرد.

این مواد فاقد گلوتن هستند و افرادی که مبتلا به سلیاک هستند یا به مصرف گلوتن حساسیت نشان می دهند می‌توانند از آنها استفاده کنند. کینوا خام در انواع سالاد و خوراک‌های مختلف به صورت جوانه قابل استفاده است و یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

مقدار مصرف کینوا در روز

از آن جایی که دانه کینوا سرشار از مواد غذایی است و همانطور که گفته شد می‌تواند جایگزین برنج و گندم قرار بگیرد، مصرف آن در طول روز هیچ محدودیتی ندارد. اما بهتر است مادرانی که می‌خواهند کینوا را در رژیم غذایی کودکان خود قرار بدهند. لازم است مصرف کینوا را از مقدار کم شروع کنند تا بدن آنها به این ماده غذایی عادت کند.

به طور کلی دانه کینوا دچار حساسیت نمی شود و طبعا معتدلی دارد بنابراین مصرف آن هیچ گونه محدودیتی ندارد. اگرچه به صورت کلی دانه کینوا منجر به حساسیت نمی‌شود. اما در پاسخ به این سوال که کینوا مضرات خاصی دارد یا نه، می‌توان گفت در برخی افراد در اثر استفاده زیاد باعث ایجاد حساسیت و نفخ و درد شکم می‌شود که با مراجعه به پزشک می‌توان مشکل را رفع کرد.

 

کینوا

 

قیمت کینوا سفید و سه رنگ  فله

کینوا سفید و همچنین کینوا سه رنگ امروزه در بازار در بسته بندی‌های مختلف موجود است. مجموعه ایلیا موفق شده است این محصولات را به صورت ارگانیک و با مجوز بهداشتی وارد بازار کند. همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای را برای آنها در نظر بگیرد.

مزیت کینوا بسته بندی نسبت به کینوا فله در این است که تمام اصول بهداشتی برای آنها انجام شده. در نهایت نظارت و کنترل‌های کارشناسان، سلامت این دانه‌ها را تایید کرده است. شستشو‌ های اصولی برای آنها انجام شده و در نهایت با مجوز بهداشتی و با سلامت مناسب وارد بازار شده‌اند.

 

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *