آرد جو دوسر

موارد استفاده از ارد جو دوسر در صنایع غذایی

جو دوسر

آیا با موارد استفاده از آرد جو دوسر در صنایع غذایی آشنا هستید؟ آشنایی با موارد استفاده ارد جو دوسر چه تاثیری در صنایع غذایی کشور دارد؟ کدام صنایع از خریداران جو دوسر محسوب می‌شوند؟ آیا موارد استفاده ارد جو دوسر تنها محدود به صنایع غذایی می‌شود؟

فرق جو با جو دوسر

جو و جو دوسر دو محصول متفاوت می‌باشند که در تمام دنیا طرفداران بسیار زیادی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌ا‌ند. اگر چه به لحاظ ظاهری و موارد دیگر شباهت‌های جزئی با یکدیگر دارند اما در ادامه به تفاوت‌های این دو محصول خواهیم پرداخت. جو دوسر دارای نام دوم یولاف معمولی می‌باشد که یکی از پایه های مهم صنعت غذایی کشور می‌باشد.

دانه جو نیز یکی از نخستین غذاهایی است که در تمام دنیا کشت شد و مورد بررسی قرار گرفت. این دو محصول از لحاظ ارزش غذایی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اگرچه هر دو جزو غلات سالم و مغذی محسوب می‌شوند اما در بیشتر موارد ارزش غذایی جو دوسر بیشتر از جو است.

برای مثال پروتئین و فیبر موجود در جو دوسر بیشتر می‌باشد. جو دوسر دارای مقادیر زیادی از ویتامین های مورد نیاز بدن نیز می باشد. همچنین در رابطه با مصرف آن‌ها می‌توان گفت، جو دوسر به شکل پرک و اشکال دیگر در وعده‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما جو بیشتر برای تهیه سوپ جو شناخته شده است.

انواع جو دوسر ایرانی و وارداتی

جو دوسر به شکل وارداتی و ایرانی در بازار ایران وجود دارد. این محصولات با کیفیت بالا عرضه می‌شوند و از لحاظ ارزش غذایی در مقایسه با یکدیگر تفاوتی ندارند، چرا که طی سالیان اخیر و با بررسی‌های کارشناسانه شرکت ایلیا محصول ایرانی با کیفیت و مرغوب تولید و فرآوری شده است.

نمونه‌های وارداتی به شکل عمده در دسترس نیست و تنها در بسته بندی‌های مشخص عرضه می‌شود. چون ممکن است با مشکل تامین در دراز مدت روبه‌رو شود. اما جو دوسر ایرانی با توجه به اینکه در دسترس می‌باشد با قیمت مناسب وجود دارد، به شکل عمده مورد توجه کارخانه‌ها و صاحبان صنایع تبدیلی قرار گرفته است. به نمونه‌های وارداتی با توجه به نیاز به انبارمانی طولانی مدت، مواد نگهدارنده اضافه می‌شود، اما جو دوسر ایرانی فاقد مواد نگهدارنده است و به راحتی در دسترس می‌باشد. همچنین انواع وارداتی دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

 

جو دوسر

 

موارد استفاده از آرد جو دوسر در صنایع غذایی

آرد جو دوسر یکی از محصولات کامل و مقوی دانه جو دوسر است که باید در شرایط ویژه مکانیزه و بهداشتی فرآوری شود. در غیر این صورت ارزش غذایی دانه جو دوسر از بین می‌رود. مجموعه ایلیا آرد جو دوسر را در شرایط مناسب آماده سازی کرده و محصول با ارزش غذایی بالا ارائه می‌کند. امروزه کارخانه‌های متفاوتی در صنعت غذایی کشور از خریداران اصلی آرد جو دوسر محسوب می‌شوند، صنایعی مانند:

  • کارخانه تولید پاستا و ماکارونی
  • صنعت تولید کیک و شیرینی
  • صنایع تولید غذاهای رژیمی
  • صنعت تولید نوشیدنی‌های گیاهی با پایه جو دوسر
  • کارخانه‌های صنایع بیکری
  • صنعت تولید انواع نان سنتی و فانتزی و … .

 این صنایع و تولیدکنندگان با اهداف زیادی از آرد جو دوسر استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودن و در عین حال با کیفیت بودن این محصول می‌باشد.

کارخانه‌های خریدار جو دوسر برای صنایع غذایی

همانطور که گفتیم جو دوسر یکی از غلات چند منظوره محسوب می‌شود و در صنایع غذایی متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارخانه ‌های خریدار جو دوسر به دلایل مختلفی تشویق به استفاده از جو دوسر می‌شوند. تهیه جو دوسر به شکل عمده بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است، از طرفی استفاده از جو دوسر باعث افزایش کیفیت محصولات نهایی می‌گردد.

در نتیجه می‌توان گفت با افزایش کیفیت این محصولات و ارزش غذایی بالا، تقاضا برای خرید آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. پس می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه، سودآور و مشتری پسند باشد. همچنین از آنجایی که استفاده از جو دوسر خاصیت رژیمی به محصولات می‌دهد، برای گیاهخواران و کسانی که رژیم‌های غذایی لاغری دارند نیز یک گزینه مناسب و منحصربه فرد محسوب می‌شود.

 

جو دوسر

 

خواص جو دوسر برای پوست صورت و مو

جو دوسر سرشار از انواع ویتامین، پروتئین، فیبر و مواد غذایی بسیار کامل و سالم می‌باشد، پس می‌توان نتیجه گرفت مصرف آن برای سلامت مو و پوست بسیار تاثیرگذار است. استفاده از جو دوسر در ماسک‌های مختلف و سایر محصولات بهداشتی متفاوت، از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند و باعث درمان آنها می‌شود و برای تهیه اسکراب‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی است.

همچنین یک مرطوب‌کننده پوست محسوب می‌شود و برای کسانی که از مشکل خشکی و خارش پوست سر رنج می‌برند می‌تواند بهترین گزینه محسوب شود. از دیگر ویژگی‌های موثر برای پوست و مو می‌توان به پاک کننده طبیعی و مناسب، محافظت کننده پوست، روشن کننده رنگ پوست، به عنوان اسکراب دست، همچنین در درمان شوره موی سر، بهبود ریزش مو و در نهایت ایجاد ظاهری جذاب برای مو و … اشاره کرد.

تولید محصولات آرایشی بهداشتی با جو دوسر

به طور کلی استفاده از جو دوسر در صنعت آرایشی و بهداشتی طرفداران بسیار زیادی دارد. از طریق استفاده از جو دوسر، کرم‌ها و محصولات بهداشتی و آرایشی متفاوت تهیه می‌شود که می‌توانند نتیجه بسیار خوبی را ارائه دهند. در مجموع رسیدگی به زیبایی و سلامت مو و پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد اگر از جو دوسر در تهیه انواع شوینده استفاده گردد، خاصیت مراقبت از پوست را به همراه خواهد داشت.

در مجموع جو دوسر یک ماده طبیعی می‌باشد که می‌تواند بهترین عملکرد را برای سلامت پوست و مو به همراه داشته باشد. کارخانه‌های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی می‌توانند جو دوسر مورد نیاز صنعت خود را با کیفیت بالا و در عین حال با قیمتی مناسب از طریق مجموعه ایلیا تهیه نمایند. این مجموعه محصولاتی را ارائه می‌کند که از لحاظ بهداشتی آنالیزهای لازم را طی کرده‌اند، در نتیجه برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی بهترین گزینه محسوب می‌شوند. 

علاقه مندان همچنین جهت استعلام قیمت فراورده های بسته بندی جو دوسر می توانند به این صفحه مراجعه کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *