دانه کینوا, کینوا سفید, کینوا سه رنگ

چگونه دانه کینوا سفید و رنگی را بخوریم؟

کینوا سه رنگ

کینوا سفید و کینوا رنگی را می توان به روش های مختلفی تهیه نمود. کینوا رنگی شامل کینوا قرمز و سیاه می باشد. دانه کینوا سفید ورنگی از لحاظ ارزش تغذیه تقریبا مشابه هم هستند. دانه کینوا سفید و رنگی را چگونه بخوریم؟ کدام نوع کینوا طعم و مزه خاصی ندارد؟ برای خرید کینوا رنگی و ساده از چه طریق می توان اقدام نمود؟

روش معمول پخت کینوا چیست؟

طبق معمول دو برابرمقدار کینوا، آب استفاده کنید و در قابلمه بریزید، سپس بدون درب قابلمه را بزارید تا کینوا تمام آب را جذب کند. زمان پخت بر اساس مقدار متفاوت خواهد بود. پس از جذب آب، قابلمه را از روی حرارت بردارید و درب آن را ببندید و اجازه دهید کینوا به مدت 5 دقیقه دم بکشد. این زمانی است که کینوا پخته شده است و این نحوه درست پختن کینوا است.

آیا می توان هر روز کینوا خورد؟

مصرف روزانه کینوا مانعی ندارد. کینوا را می توان هرروز در وعده غذایی خود قرار دهید. مصرف روزانه کینوا باعث تامین مواد مغذی ومعدنی مورد نیاز افراد می شود.

از کینوا مانند سایر غلات مانند برنج یا جو استفاده کنید. این یک غذای جانبی فوق العاده برای هر وعده غذایی است، به خصوص اگر آن را به جای آب با آبگوشت پخته کنید. همچنین می توان از آن در فرنی صبحانه و سالاد استفاده کرد.

کینوا

خرید کینوا دانیما

کینوا دانیما تنها برند دارنده سیب سلامت در ایران است. محصول کینوا دانیما از کیفیت بالایی برخوردار است و مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی تولید می شوند. کینوا دانیما را می توان به صورت بسته بندی و کیلویی خریداری نمود. خرید کینوا دانیما از طریق سایت وشماره های موجود امکان پذیر است. این محصول را می توان از انواع فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های غذای سالم و فروشگاه های اینترنتی خریداری نمود.

کینوارا باید گرم یا سرد خورد؟

می توانید کینوا را گرم یا سرد، به تنهایی یا به عنوان غذای جانبی میل کنید. در اینجا چند تنوع وجود دارد که ممکن است بخواهید امتحان کنید: چاشنی های اضافی را برای تغییر طعم اضافه کنید، مانند ریحان، پونه کوهی، سیر و سایر عوامل طعم دهنده خوش طعم. کینوا پخته شده را می توان مانند برنج به صورت کته و آبکشی خریداری نمود.

کینوا

چگونه کینوا را برای شام بخوریم؟

چگونه کینوا بخوریم؟ کینوا یکی از کامل ترین غذاهای جهان است. به دلیل محتوای مغذی بالا، کینوا تبدیل به یک غله فراسودمند شده است. همچنین کینوا یک دانه است که به طور طبیعی فاقد گلوتن می باشد. کینوا سرشار از پروتئین، فیبر، کلسیم، ویتامین B و آهن است. البته کینوا را می توان در وعده شام نیزمصرف کرد.

روش های گوناگونی برای درست کردن سالاد با دانه کینوا وجود دارد. این روش تهیه کینوا به طرز لذت بخشی با خوشمزه است، ترکیبی از سبزیجات ترد و رنگارنگ. این سبزیجات بسته بندی شده است، و آن را راهی عالی برای افزودن سبزیجات به عنوان غذای جانبی شام، نهار می توان مصرف کرد. کینوا را می توان در انواع شامی، کتلت، همبرگر، ‌انواع خورشت و سالاد اضافه نمو‌د.

نحوه خوردن کینوا برای کاهش وزن

کینوا با دارا بودن فیبر فراوان اثرات تاثیر گذاری بر کاهش وزن و لاغری دارد. فیبر موجود در کینوا محلول در آب است. فیبر های محلول در آب، در معده حجیم می شوند و سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت در فرد می شود. برای کاهش وزن و لاغری می توانید کینوا رابه عنوان یک وعده اصلی مانند صبحانه میل کنید و در طول روز از مصرف محصولات ناسالم و چاق کننده جلوگیری شود.

برای کاهش وزن کینوا را می توان در انواع غذاها و سالاد ها اضافه نمود. جایگزین نمودن کینوا به جای برنج اثرات بسیار خوبی برکاهش وزن و‌لاغری دارد. کینوا کالری کمی دارد و سبب افزایش وزن نمی شود.

تهیه سالاد با کینوا

چگونه کینوا بخوریم؟ اگر سالاد شما به اندازه کافی سیر کننده یا خوشمزه نیست، کینوا پخته شده و خنک شده را به همراه یک سس پر طعم به سالاد خوداضافه کنید. برای تهیه سالاد با کینوا می توانید مواد سالاد را آماده کنید و در نهایت کینوا را به آن بیافزاید. افزودن کینوا به سالاد ضمن افزایش ارزش تغذیه ای محصول، باعث بهبود خواص حسی سالاد نیز می شود.

سالاد کینوا باید گرم باشد یا سرد؟

برای بهترین نتیجه سالاد را سرد سرو کنید. می توانید سس سالاد را یک روز قبل درست کنید، سبزیجات و مواد دلخواه را زودتر خردکنید. فقط صبر کنید تا سس به سالاد اضافه شود تا تقریباً آماده سرو شود. می توانید کینوا را گرم یا سرد، به تنهایی یا به عنوان غذای جانبی میل کنید.

کینوا

نحوه خوردن کینوا با شیر

چگونه کینوا بخوریم؟ کینوا با شیر معمولا برای صبحانه خوشمزه به نظر می رسد. برای تهیه صبحانه کینوا با شیر مواد زیر را علاوه بر کینوا و شیر نیازداریم، انبه، موز، بادام، نارگیل و سایر آجیل ها. کینوا صبحانه به اندازه بلغور جو دوسر سیر کننده است و به آسانی با تنوع بی پایان درست می شود. دانه کینوا طعمی آجیلی دارد که با چاشنی های صبحانه عالی می شود، به علاوه این یک راه بسیار مغذی برای شروع روز است. کینوا یک پروتئین کامل است که مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است.

کینوا برای صبحانه یک غذای عالی است و اگر به جای شیر معمولی از شیر بادام، نارگیل یا سویا استفاده کنید، می توانید به راحتی آنرا به یک وعده غذایی گیاهی تبدیل کنید.

برای پختن کینوا یک فنجان از دانه ها را اندازه کنید و در آبکش بریزید و چند دقیقه زیر آب بشویید. آبکشی دانه ها، ساپونین های تلخ پوشش خارجی کینوا را از بین می برد. سپس کینوا آبکش شده را در قابلمه ای بریزید و دو فنجان آب اضافه کنید و بگذارید به جوش بیاید، سپس درب آن را بگذارید  و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. از روی حرارت بردارید، بگذارید چند دقیقه بماند.

برخی برای تهیه صبحانه با کینوا و شیر، پختن کینوا را با شیر به جای آب یا ترکیبی از شیر و آب توصیه می کنند. اما توصیه می شود که کینوا را طبق معمول با آب بپزید و سپس یک فنجان شیر در انتها اضافه کنید و بگذارید کمی بپزد. هر دو روش خوشمزه به نظر می رسند.

قیمت کینوا در فروشگاه ایلیا مارکت

کینوا در ایران به صورت تولید داخلی و خارجی وجود دارد. دانه کینوا موجود در فروشگاه ایلیا مارکت مطابق با استاندارد های روز ملی و بین المللی می باشد. کینوا موجود در فروشگاه ایلیا مارکت به دلیل اینکه تولید کننده و وارد کننده مستقیم کینوا می باشد، ارزان و مقرون به صرفه است. قیمت کینوا در فروشگاه ایلیا مارکت با توجه به آیتم های مختلفی تعیین می شود. از جمله آیتم های تاثیر گذار بر قیمت کینوا می توان به ایرانی یا خارجی بودن کینوا، حجم خرید، نوع مصرف، نوع بسته بندی، کیفیت، هرینه باربری و …. اشاره نمود.

علاقه مندان برای اطلاع از قیمت به روز کینوا در فروشگاه ایلیا مارکت می توانند ازطریق سایت و یا شماره های موجود اقدام نمایند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *