کینوا سه رنگ

کینوا قرمز گرم است یا سرد + فروش ویژه

کینوا

تا به حال در رابطه با طبع کینوا کنجکاو شده‌اید؟ به نظر شما کینوا قرمز گرم است یا سرد + فروش ویژه دانه کینوا را از طریق کدام مجموعه می‌توانیم دردسترس داشته باشیم؟

طبع کینوا گرم یا سرد یا معتدل است؟ برای پاسخ به این سوال که طبع کینوا گرم یا سرد است با ما همراه باشید.

طریقه مصرف کینوا برای لاغری

دانه کینوا در رژیم‌های گیاهخواری و لاغری اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از بهترین توصیه‌های کارشناسان تغذیه برای کاهش وزن می‌باشد. به طور عمده دانه کینوا شبیه به غلاتی مانند برنج پخته می‌شود و برای پخته شدن به حدود ۲۰ دقیقه زمان احتیاج دارد. به این ترتیب می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای برنج باشد.

همانطور که در بسیاری از کشورها کینوا را به جای برنج و یا در ترکیب با برنج مصرف می‌کنند. این دانه ارزشمند در انواع سالاد می‌تواند یک ترکیب فوق العاده باشد، از طرفی این محصول برای تهیه انواع شیرینی و کیک، نان و خمیر پیتزا و … مناسب است و با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد در زمان کمی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای را برای خود پیدا کند. افراد زیادی در جهان وجود دارند که از دانه کینوا برای تهیه سالاد، سوپ و خوراک‌های متفاوت استفاده می‌کنند و این غذاها را در رژیم‌های لاغری خود قرار می‌دهند.

 

کینوا

 

طبع دانه کینوا گرم است یا سرد

امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌ها در تغذیه، طبع مواد غذایی می‌باشد. چرا که در سلامت افراد تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد وعموما طبع غذاهاست که تعیین کننده ترکیبات مختلفی می‌باشد تا با مزاج افراد سازگار باشد. از آنجایی که کینوا خواص غذایی زیادی دارد و برای لاغری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیاری از افراد نسبت مصرف آن اقدام می‌کنند.

اما اگر نگران طبع کینوا یا خاویار گیاهی هستید لازم است بگویم که کینوا نه طبع گرمی دارد و نه طبع سردی دارد. در واقع طبع این دانه معتدل است و تمام افراد با هر طبعی می‌توانند آن را مصرف کنند. به همین دلیل یکی از غذاهایی است که در ترکیات مختلف غذایی می‌تواند مصرف شود و باعث جذب ارزش غذایی بالا به بدن شود. همچنین طعم به خصوصی ندارد پس تاثیر چندانی در طعم غذا‌ها ایجاد نخواهد کرد.

مضرات کینوا چیست

کینوا یکی از غذاهایی است که مصرف مداوم آن در رژیم‌های روزانه هیچ گونه خطری ندارد. اما به طور عمده مصرف بی‌رویه هر ماده غذایی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود که این مورد در رابطه با کینوا نیز در برخی افراد صدق می‌کند. تنها ضرر این دانه را می‌توان تحریک‌کننده معده عنوان کرد.

در واقع مصرف بیش از حد کینوا در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می‌شود که این مشکلات با عوارض و علائمی مانند خارش پوست، درد ناحیه شکم و حرکات عجیب معده نمایان می‌شود. پس اگر با مصرف کینوا با چنین مشکلاتی برخورد کردید از قرار دادن این غذا در رژیم روزانه خود خودداری کنید و با پزشک متخصص مشورت داشته باشید. اما به طور عمده کینوا ضرری ندارد و اگر به روش صحیح و توسط مراکز معتبر مانند ایلیا شستشو و ساپونین زدایی شود مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

کینوا با مجوز بهداشتی از کجا بخرم

کینوا یک دانه مقوی و با ارزش غذایی بالا می‌باشد که بلافاصله پس از برداشت دانه‌ها از زمین‌های کشاورزی، قابل استفاده نیست. در واقع برخی تصور می‌کنند که می‌توانند این محصول را به طور مستقیم پس از برداشت با قیمت پایین از کشاورز خریداری کنند و مصرف نمایند؛ اما دانه کینوا دارای یک پوسته سمی و سفت به نام ساپونین می‌باشد. این پوسته خاصیت سمی دارد و باید با روش‌های مناسب جدا گردد و این امر با روش‌های عادی امکان پذیر نیست.

بنابراین باید به دنبال مراکز معتبر و متخصص در این زمینه بگردیم. مجموعه ایلیا تنها مجموعه‌ای است که دارای سیب سلامت است و فرآوری‌های مورد نیاز دانه کینوا برای عرضه را به صورت کارخانه‌ای با امکانات مکانیزه و بهداشتی انجام می‌دهد و در نهایت تمام محصولات کینوا خود را با مجوز بهداشتی روانه بازار می‌نماید. این مجموعه افتخار این را دارد که توانایی تآمین کینوا بهداشتی مورد نیاز برای سراسر کشور را داراست، بنابراین برای تهیه کینوا سالم و ارگانیک و ساپونین زدایی شده می‌توانید از طریق مجموعه ایلیا اقدام کنید.

 

کینوا

 

قیمت هر کیلو دانه کینوا قرمز و سیاه

از بین انواع دانه‌های کینوا، کینوا قرمز و سیاه و سفید بیشترین مصرف را در تمام دنیا دارند. این سه رنگ از لحاظ کشت و فرآوری شرایط یکسانی ندارند و این امر باید توسط کارشناسان متخصص و امکانات ویژه انجام گردد. مجموعه ایلیا دانه‌های کینوا قرمز و سیاه را در شرایط بهداشتی و در زمین‌های کشاورزی مناسب کشت می‌کند و پس از برداشت محصولات به صورت تخصصی فرآوری‌های لازم را انجام می‌دهد. فرآوری‌هایی که متفاوت با کینوا سفید می‌باشد.

این مجموعه تنها مجموعه‌ای است که کینوا سیاه و قرمز را عرضه می‌کند و با مجوز بهداشتی به دست خریداران می‌رساند. برای استعلام قیمت هر کیلو دانه کینوا قرمز و سیاه می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایلیا مشورت کنید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. مجموعه ایلیا دانه کینوا را با قیمت‌های واقعی و مقرون به صرفه عرضه می‌کند، بنابراین یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تولید دانه کینوا در کشور می‌باشد.

 

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *