دانه کینوا

خواص و کاربرد دانه کینوا قرمز + خرید بسته‌بندی

کینوا

کینوا قرمز چیست؟ مزیت‌های دانه کینوا قرمز چیست؟ خواص و کاربرد دانه کینوا قرمز + خرید بسته‌بندی آن مواردی است که باید از آن اطلاع پیدا کنید.

کینوا قرمز چیست؟

ظاهر دانه‌های کینوا قرمز خام بیضی شکل و صاف است و طعمی ترد دارد. کینوا قرمز پس از پخته شدن، پف کرده و بافتی نرم و عالی دارد.

 اغلب مردم کینوا را به عنوان غلات کامل می‌شناسند؛ اما در واقعیت کینوا یک دانه و شبه غلات است. کینوا و نوع قرمز آن هر دو در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته می‌شوند و قبل از مصرف مانند غلات سنتی فرآوری می‌شوند.

کینوا قرمز نیز مانند انواع دیگر کینوا به طور طبیعی بدون گلوتن می‌باشد. بنابراین این نوع کینوا گزینه بسیار سالمی برای افراد دارای سلیاک یا حساسیت به گلوتن است.

کینواارزش غذایی دانه کینوا قرمز

 دانه‌های کینوا قرمز در طبقه‌بندی شبه غلات با محتوای مواد مغذی بالا، فیبر، پروتئین و ویتامین‌های شگفت انگیز قرار می‌گیرد. علاوه بر این، منبع غنی منگنز، فسفر، مس و منیزیم می‌باشد.

جالب است بدانید که یک فنجان دانه کینوا قرمز پخته دارای مقادیر زیر است.

  •  کالری: 222 کالری
  • فیبر: 5 گرم
  • پروتئین: 8 گرم
  • شکر: 2 گرم
  • چربی: 4 گرم
  • کربوهیدرات: 40 گرم
  • منگنز: 51 درصد مصرف تایید شده روزانه
  • فسفر: 40 درصد
  • روی: 18 درصد
  • آهن: 15 درصد
  • منیزیم: 28 درصد
  • مس: 40 درصد

دانه‌های کینوا قرمز در مقایسه با بسیاری از غلات مانند گندم، برنج و جو دارای پروتئین بیشتری بوده و در واقع، کینوا قرمز یکی از معدود غذاهای کاملا گیاهی است که حاوی هر 9 اسید آمینه مورد نیاز بدن از جمله لیزین است که اکثر غلات دارای آن نمی‌باشند.

آنتی اکسیدان‌های کینوا

کینوا یک منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان است که این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از آسیب سلولی که رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌کنند، محافظت می‌کند.

 فلاونوئیدهای کینوا قرمز نیز دارای ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدان‌ها هستند که ضد التهاب و ضد سرطان‌ هستند.

این آنتی اکسیدان‌های موجود در کینوا قرمز همچنین می‌توانند در برابر بیماری‌های جدی مانند پارکینسون، پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان از بدن شما محافظت کنند.

کینوا قرمز به عنوان یک غلات کامل برای سلامت قلب نیز بسیار مفید است‌.  بسیاری از مطالعات نیز استفاده از غلات کامل را با کاهش بیماری های قلبی، سرطان، چاقی و مرگ و میر مرتبط می‌دانند.

کینوافیبر بالا دانه کینوا

کینوا قرمز مملو از فیبر است و از این نظر بسیار غنی می‌باشد. در واقع 1 فنجان کینوا که معادل 185 گرم می‌باشد می‌تواند 24 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه بدن را فراهم نماید.

باید بگوییم که برنامه‌های غذایی که دارای فیبر هستند نیز با کاهش بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، انواع خاصی از سرطان، چاقی و مرگ و میر بسیار مرتبط می‌باشند.

فیبر کینوا همچنین به کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) و سلامت قلب کمک می‌کند. فیبر نامحلول کینوا قرمز باعث حفظ سلامت روده شده و نقش مهمی در جلوگیری از دیابت نوع 2 دارد.

چگونه کینوا قرمز را در رژیم غذایی خود قرار دهید؟

کینوا قرمز را می‌توان به جای برنج پخت و مصرف کرد. برای تهیه سالاد نیز آن را با سبزیجات مخلوط کنید تا یک ترکیب فوق‌العاده داشته باشید. فرنی کینوا نیز برای صبحانه یک وعده عالی است.

برای دریافت پروتئین بیشتر در رژیم غذایی، کینوا را در سالاد و اسموتی اضافه کنید.

کینواشستن دانه کینوا

مانند سایر انواع مختلف کینوا، دانه‌های کینوا قرمز را نیز قبل از پخت به خوبی بشویید و آبکشی کنید تا پوشش تلخ بیرونی آن که ساپونین نام دارد، از بین برود.

این شستشوی کامل دانه‌های کینوا همچنین به کاهش فیتات‌ها و اگزالات‌ها نیز کمک می‌کند. این مواد در واقع باعث جذب سخت‌تر کینوا می‌شود که باید از بین بروند.

خرید بسته‌بندی کینوا

بسته‌بندی کینوا باید شکیل و مناسب بوده و دانه‌های کینوا نیز باید عاری از هر گونه محصولات دیگر و خار و خاشاک باشد. به علاوه کیفیت و مرغوبیت کینوا نیز بستگی به نوع و برند آن دارد.

علاوه بر این‌ها اگر قیمت مناسب نیز برای شما مهم می‌باشد باید از شرکتی خرید کنید که سود زیادی به آن اضافه نکرده و هزینه‌های ارسال مناسبی داشته باشد.

شرکت ایلیا تمامی دغدغه‌های مشتریان عزیز را در نظر گرفته و با توجه به آن محصولات خود را در صفحه خرید  خود عرضه می‌کند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *