دانه کینوا

خواص کینوا سیاه + خرید اینترنتی

کینوا

آیا از خواص کینوا سیاه + خرید اینترنتی آن خبر دارید؟ برخی از مردم از خواص کینوا به خوبی اطلاع داشته و آن را در انواع غذاها و سوپ‌ها و سالادها به کار می‌برند. شما نیز پس از پی بردن به خواص آن حتما آن را امتحان خواهید کرد.

کینوا سیاه

کینوا سیاه یکی از انواع کینوا است که نوعی غلات شناخته می‌شود. دانه این کینوا در واقع رنگ تیره‌تری نسبت به کینوا سفید داشته و بافت آن نیز تردتر است.

از نظر طعم نیز کمی شیرین‌تر می‌باشد و معمولاً یافتن آن در فروشگاه‌ها از انواع کینوا قرمز و سفید که محبوب‌تر هستند سخت‌تر است.

فواید کینوا

کینوا منبع عالی مواد مغذی مانند انواع ویتامین‌های گروه B، پروتئین، آهن، آنتوسیانین، منگنز، مس و اسید آلفا لینولنیک است که همگی باعث افزایش سلامت می‌شوند. حال به صورت جزئی به مهمترین فواید کینوا سیاه می‌پردازیم.

فیبر و پروتئین بالا

کینوا سیاه منبع گیاهی کامل و یکی از معدود پروتئین‌های کامل است. پروتئین‌های آن در واقع حاوی هر ده اسید آمینه ضروری برای بدن هستند و یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین است. این نوع منحصر به فرد کینوا همچنین فیبر بیشتری نسبت به انواع دیگر کینوا دارد.

منبع آهن

آهن ماده‌ای است که بدن برای انتقال اکسیژن در سرتاسر خود به آن نیاز دارد. کمبود آهن در رژیم غذایی نیز می‌تواند به عواملی مانند خستگی، ضعف و کم خونی منجر شود. یک فنجان یا یک وعده از این کینوا در واقع حاوی 15 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن است‌.

تامین ویتامین B

این محصول کینوا که تیره‌تر می‌باشد از فولات و ویتامین B بیشتری برخوردار است که مزایایی برای عملکرد سالم کبد و سیستم عصبی، سلامت پوست، مو و چشم دارد.

همچنین منبع عالی از مس، منگنز و اسید آلفالینولنیک می‌باشد که التهاب را کاهش داده و از سلامت قلب و عروق محافظت می‌کند.

کینواسرشار از آنتی اکسیدان

رنگ تیره‌ای که این محصول کینوا دارد به خاطر آنتوسیانین موجود در آن است. آنتوسیانین‌ها یکی از انواع آنتی اکسیدان هستند که از شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

به علاوه آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند در برابر بیماری‌های مزمن و قلبی نیز کمک کننده باشند.

فاقد گلوتن بودن

این نوع کینوا یک جایگزین عالی و سالم و کم چرب برای غلات می‌باشد. به علاوه برای افرادی که مبتلا به سلیاک هستند یا از گلوتن در رژیم غذایی خود اجتناب می‌کنند؛ مناسب می‌باشد.

عوارض جانبی کینوا

مشکلات گوارشی: تعداد کمی از افراد ممکن است پس از مصرف آن ناراحتی گوارشی را تجربه کنند و این مورد ممکن است به دلیل افزایش فیبر محرک هضم باشد.

بیماری‌های ناشی از غذا: سعی کنید همیشه قبل از پخت کینوا آن را به طور کامل شسته و آبکشی نمایید زیرا ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های ناشی از غذا بشود.

خرید اینترنتی کینوا

خرید اینترنتی کینوا باید از مراکز معتبر صورت بگیرد که از بسته‌بندی خوب و نداشتن محصولات اضافی در آن و همینطور پایین بودن هزینه‌های ارسال و سود کم آن اطمینان داشته باشید. برای مطمئن شدن از کیفیت عالی و خلوص دانه‌های کینوا محصولات اینترنتی ما را از صفحه فروش ایلیا خریداری کنید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *