آرد کینوا

پخت کینوا برای غذای کودک + خرید کیلویی

کینوا برای کودک

آیا از پخت کینوا برای غذای کودک + خرید کیلویی آن با کیفیت عالی اطلاعی دارید؟ آیا می‌دانید از چه موقع می‌توانید به فرزندتان کینوا بدهید؟ پاسخ همه سوالات شما در این مطلب داده خواهد شد.

کینوا غذای کودک

کینوا اولین غذای سرشار از پروتئین برای کودکان است که می‌توان آن را با او به اشتراک گذاشت. زیرا دارای مواد مغذی عالی بوده و پروتئینی کامل نامیده می‌شود که در میان غذاهای گیاهی بسیار کمیاب است.

همچنین دارای فیبری منحصر به فرد و بسیار کاربردی در جلوگیری از بیماری‌ها است. همچنین می‌توانید آن را در انواع غذاها و سالاد ها به کار ببرید و با ادویه‌ها یا میوه‌های تازه آن را خوش طعم‌تر کنید.

کینوا را از چند ماهگی کودک شروع کنیم؟

محصول کینوا در واقع دانه‌ای است که می‌توانید آن را پس از شروع 6 ماهگی که به کودک غذای جامد می‌دهید؛ آن را به رژیم غذایی کودک اضافه کنید. کینوا همچنین منبع عالی  فولات، منیزیم است که مواد معدنی بسیار کاربردی هستند.

کینوا تمام 9 اسید آمینه ضروری را نیز در خود جای داده است. همچنین کینوا ترکیب عالی و متفاوتی از مواد مغذی را تامین می‌کند که هنگام غذا دادن به کودک نگرانی بالقوه فلزات سنگین مانند برنج را ندارد و به راحتی و بسیار سریع آماده می‌شود.

مواد اولیه پخت غذای کودک با کینوا

  • کینوا: می‌توانید از هر رنگ از انواع کینوا که تمایل داشتید استفاده کنید.
  • دارچین: استفاده از ادویه‌هایی مانند دارچین کاملا اختیاری است، اما برای طعم و مزه بهتر پیشنهاد می‌شود.
  • عصاره وانیل: این مورد نیز اختیاری بوده و برای طعم بیشتر آن را توصیه می‌کنیم.
  • مایعات: آب، شیر مادر، شیر خشک یا شیر غیر لبنی شیرین نشده، همه این موارد انتخاب خوبی اند که باید یکی از آن‌ها را در غذا به کار ببرید.

کینوا برای نوزادجایگزینی مواد اولیه

 می‌توانید به جای کینوا سفیده که رایج‌تر است از کینوا قرمز به دلیل مواد مغذی بیشتر استفاده کنید.

برای استفاده از مایع در هنگام پخت نیز می‌توانید از آب، شیر مادر، شیر خشک یا شیر غیر لبنی شیرین نشده و شیرهای گیاهی مانند شیر سویا یا شیر جو دوسر استفاده کنید. جایگزین دارچین نیز می تواند ادویه‌های دیگر که دلخواه شما است مانند زنجبیل یا فلفل و… باشد.

پخت کینوا غذای کودک

ابتدا کینوا را با استفاده از یک صافی بشویید و اجازه دهید آب آن خارج شود. با این کار ساپونین‌های موجود روی پوست کینوا که طعم تلخ دارند از بین می‌روند.

سپس کینوا را به همراه مایعی که انتخاب کردید به قابلمه اضافه کنید و بپزید تا کاملا نرم شود. سپس آن را در مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست و به خوبی مخلوط شود.

برای طعم بهتر و مغذی‌تر کردن آن نیز می‌توانید با مواد دلخواه مانند میوه و آجیل آن را سرو کنید.

این غذا می‌تواند یک صبحانه عالی و بسیار مفید برای کودک شما باشد. در واقع بدن کودک شما برای حفظ سلامت خود به مواد مغذی ضروری کینوا نیاز دارد که به تنهایی یک غذای بسیار کامل است.

خرید کیلویی کینوا

خرید کیلویی کینوا معمولا برای مصارف خانگی و باشگاه‌ها و گنجاندن در یک رژیم غذایی سالم انجام می‌شود.

با توجه به هزینه‌های بالاتر فراوری و حمل و نقل و بسته‌بندی در هر کیلو کینوا، خرید عمده و فله آن پیشنهاد می‌شود اما اگر همچنان به خرید کیلویی آن راغب هستید ما به شما مراجعه به صفحه خرید خود را پیشنهاد می‌کنیم.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *