دانه کینوا

آیا کینوا برای چاقی مفید است + خرید کیلویی

کینوا

آیا کینوا برای چاقی مفید است + خرید کیلویی آن را از کدام مرجع معتبر استعلام بگیریم؟ در روز چه مقدار کینوا می‌توانیم در برنامه غذایی خود استفاده کنیم؟

خواص تغذیه‌ای کینوا

  •  انرژی: 120 کیلو کالری
  •  کربوهیدرات: 21.3 گرم
  •  فیبر: 2.8 گرم
  • پروتئین: 4.4 گرم
  • منیزیم: 64 میلی گرم
  •  کلسیم: 17 میلی گرم
  •  آهن: 1.49 میلی گرم
  •  فسفر: 152 میلی گرم
  •  پتاسیم: 172 میلی گرم
  • چربی: 1.92 گرم

کینوا برای کاهش وزن و چاقی

 ویژگی‌ها و مزیت‌های غذایی غنی کینوا باعث شده است که به یک وعده غذایی عالی برای لاغری و چاقی تبدیل شود. در ادامه به این مزایای کینوا برای کاهش و افزایش وزن به تفکیک می‌پردازیم.

 فیبر بالا کینوا

مطالعات انجام شده ثابت کرده است که کینوا فیبر نامحلولی دارد که هضم را کند می‌کند. در نتیجه باعث می‌شود که برای مدت بسیاری طولانی‌تری سیری خود را حفظ کنید.

این موضوع همچنین منجر به کاهش خوردن غذاهای دیگر می‌شود که از این جهت به کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه بر این، مواد غذایی که حاوی فیبر می‌باشند مانند کینوا، به بهبود هضم و حرکات روده کمک کرده و جذب مواد مغذی را بالا می‌برند.

بنابراین مصرف مرتب کینوا در وعده‌های غذایی روزانه باعث افزایش وزن نیز خواهد شد.

 کینوا، نیروگاه پروتئین

به کینوا پروتئین کامل گفته می‌شود به این خاطر که کینوا همه نه اسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن را داشته و منبع شگفت انگیزی از پروتئین گیاهی برای گیاهخواران می‌باشد.

تحقیقات انجام شده در هاروارد نشان می‌دهد که پروسه هضم پروتئین بیشتر از کربوهیدرات‌ها زمان می‌برد. و نتیجه آن است که پروتئین نیز مدت سیری را افزایش داده و باعث کاهش می‌شود و میل کمتری نسبت به غذا پیدا خواهید کرد.

علاوه بر این، پروتئین باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز نیز می‌گردد و کالری سوزی را بالا برده و به کاهش وزن منجر می‌شود.

پروتئین‌های کینوا به دلیل جذب عالی و  تامین مواد مغذی ضروری همچنین به افزایش وزن و چاقی نیز کمک می‌کنند. همچنین کینوا فاقد کلسترول بوده و برای سلامت قلب مفید می‌باشد‌.

کینوانحوه مصرف کینوا

کینوا یک غذای همه کاره و عالی برای طبخ می‌باشد که سریع و آسان آماده می‌شود. از آن جهت به آن همه کاره گفته می‌شود که می‌توان از آن در انواع غذاهای مختلف استفاده کرد.

برای مثال جایگزینی فوق‌العاده برای برنج بوده و حتی می‌توان از آن در انواع مختلف سالاد، سوپ، خورش و حتی شیرینی و کلوچه‌ها و نان استفاده کرد.

چه مقدار کینوا برای کاهش وزن یا چاقی بخورم؟

مقدار کینوا مصرفی توسط یک فرد سالم بستگی به سن، جنسیت، قد، وزن و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد؛ متفاوت است. با این حال، ما دستورالعملی کلی را ارائه خواهیم کرد:

هر وعده کینوا پخته شده حدود نصف فنجان یا 90 گرم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، قرار دادن 1 الی 2 وعده کینوا در برنامه غذایی روزانه متعادل، انتخاب سالمی برای اکثر افراد است.

درباره رژیم افزایش وزن نیز قابل ذکر است که حتما 2 یا 3 وعده کینوا را باید با غذاهای دیگر که غنی از مواد مغذی هستند ترکیب کنید تا رژیم غذایی متنوع و متعادل برای چاقی داشته باشید.

مزایای کینوا برای سلامتی

کینوا چندین مزیت دیگر برای حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها نیز دارد که فراتر از کاهش وزن هستند. برای مثال: تنظیم تری گلیسیرید، LDL یا همان کلسترول بد. بنابراین در نهایت می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را پایین آورد.

علاوه بر این، تحقیقات ثابت کرده اند که خوردن غذاهای حاوی فیبر، مانند کینوا، ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز کاهش داده و به مدیریت قند خون کمک می‌کند.

کینوا منبع غنی آنتی اکسیدان‌ نیز هست که دو نوع آن شامل کورستین و کامفرول می‌شود که باعث کاهش فشار خون و محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد می‌گردد. فیبر کینوا نیز از یبوست و مشکلات گوارشی دیگر مثل نفخ معده جلوگیری می‌کند.

خرید کیلویی کینوا

انواع بسته‌بندی‌های کیلویی در مقدارهای مختلف در فروشگاه ایلیا مارکت وجود دارد. این فروشگاه امکان خریداری محصول با کیفیت بالا و بی واسطه و با حمل و نقل فوق‌العاده سریع و به صرفه و در نتیجه نازل‌ترین قیمت را به شما می‌دهد. بنابراین خرید محصول خود را از صفحه خرید ایلیا مارکت پیگیری نمائید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *