دانه کینوا, کینوا سه رنگ

نحوه پخت کینوا سه رنگ چیست؟ + خرید بسته‌ای

کینوا

کینوا سه رنگ چیست؟ نحوه پخت کینوا سه رنگ چیست؟ + خرید بسته‌ای آن چگونه است؟ برای اطلاعات بیشتر درباره اطلاعات تخصصی در این زمینه ما را دنبال کنید.

کینوا سه رنگ

ما به طرز پخت کینوا سه رنگ ساده روی اجاق گاز می‌پردازیم. ابتدا 2 فنجان آب را با کمی نمک بجوشانید، سپس 1 فنجان کینوا را در قابلمه بریزید. سپس حرارت را کم کرده و درب آن را قرار دهید و به مدت 12 دقیقه بپزید.

سپس گاز را خاموش کرده و اجازه دهید در دمای آزاد سرد شود. افزودنی‌هایی مانند میوه و سبزیجات را اضافه کرده و سپس سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 آیا کینوا سه رنگ بدون گلوتن است؟

 بله، همه انواع کینوا فاقد گلوتن هستند. از جمله کینوا سفید، قرمز، سیاه و مخلوط همگی با هم، همگی فاقد گلوتن هستند. خوردن کینوا از آن جهت که بدون گلوتن است برای افراد دارای بیماری سلیاک بی خطر است.

کینوا همچنین سرشار از پروتئین و فیبر بالایی می‌باشد و برای گیاهخواران بسیار مناسب است.

کینوامخلوطی از انواع کینوا

کینوا سه رنگ مخلوطی از انواع رنگ‌های دیگر کینوا می‌باشد که مثل سایر رنگ‌های کینوا دارای پروتئین بسیار بالایی است و تمام اسید آمینه‌های ضروری بدن را داراست.

برای مثال 1 فنجان کینوا پخته شده 8 گرم پروتئین دارد. همچنین مملو از فیبر غذایی است که به هضم و کنترل قند خون و کاهش کلسترول منجر می‌شود. هر فنجان پخته شده کینوا 5 گرم فیبر دارد که مقدار قابل توجهی است.

 کینوا چندین ویتامین را نیز در خود جای داده است و مواد معدنی خوبی دارد و حاوی آنتی اکسیدان و بدون گلوتن است.

پخت کینوا سه رنگ

مواد اولیه مورد نیاز:

  •  کینوا سه رنگ خام
  •  1 عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده
  • 1 عدد ذرت کنسرو شده
  • 2 عدد گوجه فرنگی خرد شده
  • 1 عدد پیاز کوچک خرد شده
  • نصف قاشق نمک و فلفل
  •  مقداری سیر ریز شده
  • روغن زیتون

طرز پخت:

کینوا و آب را مخلوط کنید. روی حرارت بگذارید تا بپزد سپس درب آن را ببندید و بگذارید پف کند.

در تابه‌ای مناسب روغن زیتون را داغ کرده و پیاز خرد شده و فلفل دلمه‌ای را در روغن زیتون به مدت 5 دقیقه هم بزنید و تفت بدهید.

 حرارت را کم کرده و ذرت، گوجه فرنگی و کینوای آماده شده را به تابه اضافه کنید.

 ادویه‌هایی مثل نمک و فلفل را نیز اضافه کنید.

 ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا آماده شود. بلافاصله پس از جذب آب، شعله را خاموش کنید. بعد از 5 دقیقه درب آن را بردارید و سرو کنید.

کینواپخت کینوا سه رنگ فوری در زودپز

برای این پخت سریع شما 2 دقیقه زمان نیاز دارید و پس از آن نیز درب را برندارید به این دلیل که ۱۵ دقیقه زمان آزادسازی نیز لازم است.

پخت کینوا سه رنگ در پلوپز

 1 فنجان کینوا خام را به 2 فنجان آب اضافه کنید و پس از افزودن ادویه، مانند برنج در پلوپز بپزید. پس از اتمام زمان پخت، 5 دقیقه آن را کنار بگذارید و سپس سرو کنید.

 طرز تهیه کینوا سیاه

 اگر قصد دارید تیره‌ترین نوع کینوا را بپزید، فقط زمان پخت آن متفاوت است و 20 دقیقه وقت نیاز است، کینوا قرمز نیز به 15 دقیقه زمان و کینوا سفید به  12 دقیقه نیاز دارد. هر چه رنگ کینوا روشن‌تر باشد، زمان کمتری طول می‌کشد تا پخته و نرم شود.

خرید بسته ای کینوا سه رنگ

کینوا سه رنگ یکی از بهترین غذاهای لوکس در دنیا محسوب می شود که نوعی سوپر فود است. این محصول دارای خواص تغذیه‌ای بالایی است و برای افرادی که گیاهخوار هستند بسیار مناسب است.

کینوا سه رنگ بسته‌ای را می‌توانید از بزرگترین شرکت تولیدی در ایران خرید نمایید. برای ثبت سفارش از صفحه فروش اقدام نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *