دانه کینوا

مزایای کینوا در برابر برنج قهوه‌ای + مرکز فروش

کینوا

کینوا یا برنج قهوه‌ای، کدام یک بهتر است؟ کینوا در برابر برنج قهوه‌ای چه مزایای برتری دارد؟ با بررسی مزایای کینوا در برابر برنج قهوه‌ای + مرکز فروش معتبر آن ما را همراهی کنید.

کینوا و برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای یک دانه قبل از فرآوری و تبدیل به برنج سفید است. در واقع برنج سفید، برنج قهوه‌ای است که پوشش خارجی آن جدا شده‌است. برنج قهوه‌ای انتخاب بسیار سالم‌تری نسبت به برنج است زیرا پوسته آن که جدا نشده است، حاوی فیبر و مواد مغذی مهمی است.

درباره کینوا نیز باید بگوییم که تهیه و دلیل مصرف کینوا بسیار شبیه به غلات می‌باشد. بنابراین بسیاری از مردم از آن به عنوان غلات در وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار یا شام و حتی سالاد و مین وعده استفاده می‌کنند و اغلب آن را جایگزین خوبی برای انواع برنج می‌دانند.

برنج قهوه‌ای دارای کربوهیدرات‌های پاک می‌باشد. بدین معنی که کربوهیدرات‌های آن طبیعی‌ترین و فرآوری‌نشده‌ترین حالت خود را دارند. اخیرا کینوا به یکی دیگر از منابعی تبدیل شده است که کربوهیدرات‌های پاک را شامل می‌شود.

اما با توجه به شباهت‌ها، تفاوت‎هایی نیز با یکدیگر دارند که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

 مقایسه برنج قهوه‌ای و کینوا از نظر تغذیه

 هنگامی که به یک پیمانه کینوا پخته شده و یک پیمانه مساوی از این نوع قهوه‌ای را از نظر تغذیه با هم مقایسه کنید، اعداد زیر به دست می‌آید.

برنج قهوه‌ای

  •  کالری: 218
  •  پروتئین: 4.52 گرم
  •  کربوهیدرات: 45.8 گرم
  •  چربی: 1.62 گرم
  •  سدیم: 1.95 میلی گرم
  • فیبر: 3.51 گرم
  •  شکر: 0 گرم

کینوا

  •  کالری: 222
  •  فیبر: 5 گرم
  •  چربی: 4 گرم
  • پروتئین: 8 گرم
  •  سدیم: 13 میلی گرم
  •  شکر: 2 گرم
  • کربوهیدرات: 39 گرم

همانطور که مشاهده می‌کنید، برنج قهوه‌ای و کینوا از وجوه بسیاری نزدیک به هم هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند.

کینواتفاوت‌های برنج قهوه‌ای و کینوا

کینوا دارای پروتئین، اسیدهای آمینه و ریزمغذی‌های برتری در مقایسه با برنج قهوه‌ای است. همچنین کربوهیدرات‌های کمتری دارد که این خبر خوبی برای افراد دارای رژیم‌های غذایی سالم است.

با این حال، مقدار کالری این نوع برنج کمی کمتر از کینوا است و افرادی که این موضوع در برنامه غذایی برایشان مهم است می‌توانند آن را انتخاب کنند. البته اگر پروتئین و مواد مغذی و فیبر دریافتی نیز برایتان مهم است؛ کینوا برتری بیشتری در این موارد دارد.

برای افرادی که از برنامه غذایی بدون گلوتن نیز پیروی می‌کنند، هر دوی آن‌ها کاربرد دارند. به این دلیل که هر دو آنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند.

برنج قهوه‌ای یا کینوا؟

هر دوی این غذاها فواید سلامتی خوبی دارند. برای مثال از کینوا به بهبود سلامت روده و کاهش التهاب کمک می‌کند و برنج قهوه‌ای نیز به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

هر دو آن‌ها باعث بهبود هضم می‌شوند. البته که کینوا نیز این ویژگی‌ها را داراست و از افزایش قند خون و یبوست نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین شاید بتوان گفت که به دلیل مزایای بالا می‌توانید از هر دو آن‌ها استفاده کنید.

کینوا و این نوع از برنج را هم به‌عنوان مواد اولیه دستور پخت وعده‌های غذایی و هم به‌عنوان میان وعده امتحان کنید. هر دو آن‌ها گزینه‌های عالی برای حفظ سلامت بدن و شادابی هستند اما از جهاتی می‌توان گفت کینوا بسیار مفیدتر می‌باشد.

مرکز فروش کینوا

برای خرید کینوا و مصرف آن در کارخانه‌های تولید محصولات رژیمی و فراسودمند و کارخانه‌های پخش و بسته‌بندی، به مرکز فروش مطمئنی نیاز دارید.

که این مرکز فروش آنالیزهای آن را در اختیار شما قرار داده و از نظر بهداشتی دارای سیب سلامت بوده و بتوان به تامین محصول در فصول مختلف سال توسط آن اطمینان کرد.

خوشبختانه شرکت ایلیا با داشتن بیشترین میزان دپو محصولات با کیفیت می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. بنابراین با شماره‌های درج شده تماس بگیرید و یا به صفحه فروش ما سر بزنید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *