دانه کینوا

آیا کینوا قند دارد؟ خرید ویژه دیابتی‌ها

کینوا

آیا کینوا برای دیابت مفید است؟ آیا کینوا قند دارد؟ خرید ویژه دیابتی‌ها از مراکز معتبر را چگونه استعلام بگیریم؟ همه مطالب مربوط به کینوا و دیابت را در این مطلب آموزش ببینید.

توضیحی مختصر درباره کینوا

کینوا یک شبه غله شناخته می‌شود که اغلب به عنوان برنج مصرف شده و یک جایگزین با مواد مغذی بالاتر است. محصول کینوا دارای کربوهیدرات کمی است و حاوی فیبر و پروتئین بسیاری است.

کینوا جایگزین بسیار سالم و خوشمزه‌ای برای برنج است به این علت که حاوی کربوهیدرات کمتر و پروتئین و فیبر بالاتر است. علاوه بر این، مزیت دیگر کینوا فاقد گلوتن بودن آن است.

بنابراین افرادی که نمی‌توانند گلوتن مصرف کنند و به آن حساسیت دارند می‌توانند به راحتی از خوردن آن لذت ببرند.

مواد معدنی کینوا

 کینوا یک غذای فوق‌العاده خوشمزه همراه با مقدار زیادی پروتئین و فیبر می‌باشد. کینوا را می‌توانید جایگزین عالی برای برنج و گندم قرار دهید و از انرژی و مواد معدنی آن نهایت استفاده را ببرید.

محصول کینوا پروتئین خالصی است که تمام 9 اسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن انسان را شامل می‌شود. این اسید آمینه‌ها برای رشد عضله‌ها، استخوان‌ها و ایمنی بدن مورد نیاز هستند.

کینوا دارای ریز مغذی‌هایی نیز می‌باشد. مانند ویتامین‌ها، منیزیم، فیبر و آهن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. فیبر برای هضم بهتر به بدن کمک کرده و کینوا منبع عالی فیبر می‌باشد.

 دیابت

دیابت نوعی بیماری است که در آن لوزالمعده انسان، به مقدار اضافی تر یا کمتر انسولین تولید می‌کند. البته در بیشتر مواقع دیابت زمانی اتفاق می‌افتد که لوزالمعده انسولین کمتری نسبت به نیاز خود تولید می‌کند.

این عملکرد باعث بالا رفتن قند خون می‌شود. در ادامه دلایلی را بیان می‌کنیم که نشان می‌دهد کینوا برای دیابت مفید است یا خیر و چرا؟ پس از آن نیز به روش‌های پخت کینوا برای دیابتی‌ها می‌پردازیم.

کینواکینوا قند دارد؟ فواید کینوا برای دیابتی‌ها

شاخص گلیسمی کینوا

شاخص گلیسمی کینوا 53 است که تقریبا پائین می‌باشد و نشان دهنده این است که قند خون را سریع بالا نمی‌برد.

دیر هضم بودن کینوا

کینوا در طبقه‌بندی غذاها جزء غذاهای دیر هضم می‌باشد‌. در حالی که غلاتی مانند برنج و گندم سریع هضم می‌شوند. در نتیجه گلوکز آن‌ها به سرعت جذب جریان خون شده و شما زودتر گرسنه می‌شوید. اما کینوا اینگونه نیست و هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد و سریع جذب جریان خون نمی‌شود.

 کم کربوهیدرات بودن

 کربوهیدرات‌ها به گلوکز هضم می‌شوند که باعث افزایش سطح قند خون می‌شود. کینوا از نظر کربوهیدرات مقدار کمی را شامل می‌شود. بدین معنی که 39 گرم کربوهیدرات در هر 185 گرم را داراست. به این جهت یک غذای عالی  و سالم برای حفظ قند خون متعادل است.

فیبر بالا

کینوا دارای مواد معدنی و ریز مغذی‌های بسیاری از جمله فیبر است. فیبر دیر هضم بوده و غذا را اشتها آور می‌کند. به این خاطر، خوردن غذاهای دارای فیبر بالا، میل به خوردن مواد غذایی حاوی قند را کاهش داده و در نتیجه سطح قند خون کاهش می‌یابد.

مواد معدنی و ویتامین بالا

 کینوا دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری از جمله آهن، کلسیم، منیزیم و ….است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به علاوه مبارزه با بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و کلسترول و…. را آسان‌تر می‌کند.

 روش‌های مختلف مصرف کینوا برای دیابتی‌ها

 کینوا را می‌توان با سرعت زیاد و در کمتر از بیست دقیقه آماده کرد. بنابراین به شیوه‌ای آسان می‌توانید آن را جایگزین غذاهایی مانند برنج، گندم و ماکارونی کنید.

کینوا را می‌توان در انواع صبحانه‌ها به کار برد. برای مثال آن را به همراه آجیل و میوه‌ها به شیر افزوده تا یک صبحانه عالی و فوق‌العاده خوشمزه داشته باشید.

خرید کینوا ویژه دیابتی‌ها

دیابتی‌های عزیز اگر اطلاعاتی درباره خرید کینوا مرغوب و با کیفیت بالا و قیمت پایین ندارید؛ می‌توانید خرید ویژه این محصول را از صفحه خرید ما پیگیری نمائید. به علاوه از امتیاز مشاوره رایگان با کارشناسان ما نیز استفاده کنید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *