آرد کینوا

طرز تهیه انواع نان کینوا + خرید آرد

کینوا

آیا می‌دانید که از کینوا می‌توان نانی خوش مزه و خوش بافت درست کرد؟ طرز تهیه انواع نان کینوا + خرید آرد را از ما بخواهید. ما به شما بهترین و آسان‌ترین روش پخت نان کینوا را آموزش خواهیم داد.

نان کینوا چیست؟

این یک نان بدون گلوتن و همراه با آرد کینوا است؛ که قدمت زیادی دارد. شما حتی می‌توانید آرد کینوا را نیز در منزل خود درست کنید با ریختن دانه کینوا در مخلوط کن یا غذاساز. پروتئین بالای کینوا می‌تواند بخش زیادی از پروتئین مورد نیاز شما را تامین کند. این نان را می‌توان جایگزینی برای نان تست یا نان‌های دیگر دانست که مواد مغذی بیشتری نیز دارد.

5 نکته مهم برای تهیه

 برای تهیه بهترین نان کینوا نکات زیر را رعایت نمائید.

  1. خمیر این نان بسیار چسبنده‌تر و نرم‌تر از خمیر نان‌های معمولی می‌باشد و ورز دادن آن به این دلیل است که مشکل می‌باشد.
  2. برای تهیه نان کینوا مخصوص گیاهخواران، دانه‌های کتان آسیاب شده را با آب ترکیب کرده و جایگزین تخم مرغ کنید. می‌توانید از 1 قاشق غذاخوری دانه کتان و 3 قاشق غذاخوری آب به ازای کنار گذاشتن هر تخم مرغ در دستور مواد اولیه غذا استفاده کنید.
  3. از مخمر استفاده نکنید و به جای آن، با استفاده از جوش شیرین و بیکینگ پودر و آب لیمو یا سرکه سیب، نان خود را بسیار سریع با آرد کینوا آماده کنید.
  4. از افزودنی‌ها و چاشنی ها استفاده کنید. روی نان کینو را می‌توانید با سلیقه خود از دانه‌های کنجد، تخمه‌های آفتابگردان یا کینوا خام پر کنید تا کمی طعم آن بهتر شود. اگر علاقه به طعم شیرین دارید میوه خشک و یا عسل را اضافه کنید.
  5. نان کینوا را تازه میل کنید. بهتر این است که نان کینوا را در همان روز پخت و تازه میل کنید. نان خوشمزه خود را پس از پخت، برش داده و برای نگهداری آسان در طولانی مدت، آن را در فریزر قرار دهید.

مواد اولیه کینوا نان

  • ¼ فنجان کنجد
  • 2 قاشق چایخوری مخمر
  • ⅓ فنجان آب گرم
  • ¼ فنجان آرد کینوا
  • نصف فنجان آرد نخود
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل
  • 2 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 3 قاشق غذاخوری عسل به عنوان شیرین کننده طبیعی
  • نمک

کینواطرز پخت کینوا نان

قالب نان را با روغن چرب کنید. کمی دانه کنجد را داخل قالب نان بریزید. در یک ظرف کوچک، آب گرم و عسل را مخلوط کرده و هم بزنید تا عسل به خوبی حل شود. مخمر را نیز هم زده و 5 تا 10 دقیقه بگذارید کنار بماند تا پف کند.

آرد کینوا، آرد نخود و نمک را با همزن مخلوط کنید. روغن، تخم مرغ و مخلوط مخمر را نیز به مواد خود افزوده و 5 دقیقه هم بزنید مخلوط شده و ترکیب کمی چسبناک به وجود آید.

خمیر را در قالب خود ریخته و به صورت یک لایه صاف در آورید. کنجد باقی مانده را نیز روی آن بپاشید. ظرف نان را با یک پلاستیک پوشانده و به مدت 1 ساعت در جایی گرم بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. نان را داخل آن گذاشته و اجازه دهید کاملا بپزد و رنگ آن، قهوه‌ای طلایی شود. 40 تا 50 دقیقه حدودا طول میکشد. حالا نان پر مغذی و خوش طعم شما آماده است و می‌توانید آن را با هر غذایی که خواستید میل کنید.

خرید آرد کینوا

آرد کینوا معمولا در صنایعی مانند کارخانه‌های پخت کیک، کلوچه و کوکی‌ها، نان، ماکارونی و پاستا استفاده می‌شود.

برای خریداران این آرد بسیار مهم است که آردی خالص و تمیز با بسته‌بندی مناسب و حمل و نقل سریع و کم هزینه داشته باشند. به علاوه شرکتی که از آن خرید انجام می‌دهند باید دارای مجوزهای بهداشتی بوده و امکان تهیه آن با کیفیت یکسان در طول سال را به آن‌ها بدهد.

بنابراین برای برآورده شدن انتظارات خود به خرید آرد و دریافت مشاوره تلفنی رایگان با شرکت ایلیا تماس حاصل فرمایید یا به سایت فروشگاه ما مراجعه کنید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *