دانه جو دوسر

جو دوسر قند دارد؟ دیابتی‌ها لذت ببرید!

جو دوسر

سوال اغلب افراد دارای دیابت این است که آیا جو دوسر قند دارد؟ دیابتی‌ها لذت ببرید! زیرا جو دوسر از قند خون سالم حمایت می‌کند.

جو دوسر قند دارد؟

جو دوسر یک مکمل مغذی در رژیم غذایی متعادل است. انتخاب جو دوسر کمتر فرآوری‌شده و محدود کردن مواد قندی در برنامه غذایی از قند خون سالم حمایت می‌کند.

یک فنجان جو دوسر پخته، دارای 30 گرم کربوهیدرات است که می تواند وعده غذایی مغذی برای افراد مبتلا به دیابت باشد. جو دوسر همچنین مملو از فیبر و مواد معدنی بوده و چربی‌های اشباع شده و قند کمی دارد.

جو دوسر جایگزینی مغذی برای صبحانه‌های معمولی دارای شکر می‌باشد. برای داشتن صبحانه‌ای سریع می‌توانید جو دوسر را از قبل درست کرده و در یخچال نگه داری کنید و برای صبحانه بگذارید گرم شود.

جو دوسر و قند خون، کلسترول و وزن بدن

جو دوسر غلات کامل و پرمغذی است که حاوی فیبر و پروتئین گیاهی نیز می‌باشد. سازمان ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی توصیه می‌کند که از غلات کامل در برنامه روزانه خود استفاده کنید.

جو دوسر و مدیریت قند خون: جو دوسر کمتر فرآوری‌شده در بدن شما کندتر هضم می‌شود. و این موضوع باعث می‌شود از افزایش بیش از حد قند خون پس از خوردن غذا جلوگیری کند.

 کاهش کلسترول: طبق یک بررسی تحقیقاتی، جو دوسر به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می‌کند.

کاهش وزن بدن یا حفظ وزن متعادل: مطالعات نشان داده‌است، داشتن رژیم غذایی دارای فیبر و پروتئین با قند و چربی کمتر، به کاهش وزن و حفظ وزن متوسط کمک می‌کند.

کدام جو دوسر را برای دیابتی‌ها انتخاب کنیم؟

آشنایی با انواع مناسب جو دوسر برای دیابتی‌ها

  •  بلغور جو دوسر یا خرد شده
  •  جو دوسر پرک و
  •  جو دوسر سریع یا فوری از انواع جو دوسر هستند.

باید بدانید که هر چه جو دوسر فرآوری‌شده‌تر باشد، مانند آخرین مورد که جو دوسر فوری است، بدن شما سریع‌تر آن را هضم کرده و قند خون سریع‌تر بالا می‌رود. بنابراین بلغور جو دوسر و پرک که کمتر فرآوری شده‌اند گزینه‌های بهتری خواهند بود.

جو دوسرخواص جو دوسر برای دیابت

جو دوسر به خاطر فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین، باعث تنظیم قند خون می‌شود. کلسترول را کاهش داده و برای سلامت قلب مفید می‌باشد. فیبر بالای آن همچنین باعث می‌شود، مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و وزن بدن کنترل می‌شود.

به علاوه جو دوسر منبع انرژی طولانی مدت و خوبی برای طول روز و حین تمرین است. همچنین جو دوسر باعث تنظیم pH پوست شده و التهاب و خارش را کاهش می‌دهد. جو دوسر برای دیابتی‌ها

برای بسیاری از افراد دیابتی، استفاده از جو دوسر ضرر ندارد. اما اگر انتخاب شما جو دوسر فوری با قند اضافه شده باشد یا به مصرف بیش از اندازه جو دوسر بپردازید، خوردن جو دوسر می‌تواند باعث افزایش قند خون شود.

همچنین برای مبتلایان به دیابت و بیماران گوارشی، فیبر موجود در جو دوسر باعث کند شدن تخلیه معده می‌شود.

تهیه جو دوسر برای افراد مبتلا به دیابت

 شما می‌توانید خوردن جو دوسر را جایگزین صبحانه‌های پر کربوهیدرات کنید.

مواد اولیه مورد نیاز

  •  بلغور جو دوسر: که دارای فیبر محلول بیشتری است و به تنظیم قند خون کمک می‌کند.
  •  پروتئین یا چربی سالم: جو دوسر را با تخم مرغ، کره بادام زمینی یا ماست یونانی ترکیب کرده و یا ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری گردو یا بادام خرد شده به آن اضافه کنید؛ تا به تثبیت قند خون شما کمک کند.
  •  دارچین: دارچین دارای آنتی اکسیدان بوده و خواص ضد التهابی دارد و باعث کاهش خطر بیماری قلبی می‌شود.
  •  توت ها: توت ها حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند و به عنوان شیرین‌کننده طبیعی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  •  شیر کم‌چرب: مصرف شیر کم‌چرب، مواد مغذی مصرفی را افزایش می‌دهد. اما اگر می‌خواهید کالری دریافتی را کاهش دهید، به جای شیر از آب در تهیه جو دوسر استفاده کنید.
  •  پودر پروتئین کم قند: افزودن پودر پروتئین، کربوهیدرات را به حداقل رسانده و پروتئین را افزایش می‌دهد.

جو دوسر مواردی که افراد دیابتی باید از آن اجتناب کنند

  • جو دوسر فوری با شیرین‌کننده‌های اضافه‌شده: جو دوسر فوری و طعم‌دار به‌سرعت آماده می‌شود، اما شکر و نمک اضافی دارد که برای افراد دیابتی مناسب نمی‌باشد.
  •  مقدار زیاد میوه خشک: افزودن یک قاشق غذاخوری میوه خشک مقدار زیادی کربوهیدرات اضافه می‌کند. پس نباید بیش از حد از آن استفاده کرد.
  •  شیرین‌کننده زیاد: افزودن بیش از حد شکر، عسل یا شکر قهوه‌ای، گلوکز خون شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  •  خامه: استفاده از خامه برای آماده کردن جو دوسر کالری و چربی اضافی را افزایش می‌دهد.

همچنین در تهیه جو دوسر، حتما به اندازه وعده‌ها توجه داشته‌باشید. و رژیم غذایی متعادل و متنوعی را برای خود در نظر بگیرید.

خرید جو دوسر برای بیماران دیابتی

افرادی که دیابت دارند به دنبال محصولات سالم غذایی هستند که بدون محدودیت بتوانند آن را مصرف کنند. علاقه مندان می‌توانند برای خرید محصولات پرک جو دوسر از طریق صفحه فروش اقدام نمایند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *