دانه جو دوسر

آیا جو دوسر در رژیم کتوژنیک قابل مصرف است؟

جو دوسر

آیا جو دوسر در رژیم کتوژنیک قابل مصرف است؟ پاسخ این سوال برای افراد دارای رژیم کتوژنیک بسیار مهم می‌باشد. در ادامه به این موضوع مهم می‌پردازیم.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟

این رژیم غذایی شامل خوردن چربی‌هایی با کیفیت بالا و پروتئین ​​و کربوهیدرات‌های بسیار کمی می‌باشد. که باعث کتوز می‌شود، کتوز یک حالت متابولیک است که در آن به جای گلوکز، چربی منبع سوخت اصلی بدن انسان است.

کسانی که رژیم کتو دارند، یکی از وعده‌های اصلی و بسیار مهم خود را صبحانه می‌دانند. که از محبوب‌ترین غذاهای صبحانه برای آن‌ها بلغور جو دوسر است.

آیا قرار دادن جو دوسر در برنامه غذایی کتو پسند است؟

ما ویژگی‌های جو دوسر را با دقت بررسی کرده و در این مطلب مشخصات تغذیه‌ای آن را برای شما نوشته ایم و تصمیم نهایی را به شما سپرده ایم. با ما همراه باشید.

جو دوسر به دلیل داشتن مواد معدنی، پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها گزینه‌ی سالمی برای صبحانه محسوب می‌شود. رژیم کتوژنیک از مصرف غذاهای کم کربوهیدرات و پرچرب پیروی می‌کند.

اما جو دوسرکه یک غله است به طور طبیعی سرشار از کربوهیدرات‌های سالم است و خوردن زیاد آن برای افرادی که رژیم کتوژنیک دارند توصیه نمی‌شود.

مزیت‌های فوق‌العاده جو دوسر در رژیم کتوژنیک

یک فنجان جو دوسر پخته شده 27 گرم کربوهیدرات دارد. که 4 گرم از آن فیبر می‌باشد، بنابراین یک فنجان از آن 23 گرم کربوهیدرات خالص را شامل می‌شود که تقریبا نزدیک به حد مجاز روزانه برنامه غذایی رژیم سخت کتو می‌باشد.

همچنین جو دوسر بخاطر داشتن پروتئین و منیزیم و آهن و ویتامین‌های B برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد. اما با وجود فواید جو دوسر، مصرف بیش از یک فنجان آن در روز برای افراد دارای رژیم کتوژنیک مجاز نمی‌باشد، به علت کربوهیدرات بالای آن.

یکی دیگر از مزیت‌های جو دوسر شاخص گلیسمی پایین آن می‌باشد که علت آن فیبر بالای جو دوسر است. این مطلب یعنی بلغور جو دوسر قند خون و سطح انسولین بدن را افزایش نمی‌دهد.

جو دوسرجو دوسر در رژیم کتوژنیک

برای کم کردن تاثیر کربوهیدرات جو دوسر پیشنهاد می‌کنیم آن را با غذاهای کم کربوهیدرات یا فاقد کربوهیدرات میل نمائید. برای مثال شما می‌توانید جو دوسر را همراه با تخم مرغ، آووکادو یا سبزیجات استفاده کنید.

همچنین برای پیروی بهتر از رژیم کتوژنیک خود به آن  کره، روغن نارگیل یا آجیل اضافه کنید تا سیری طولانی مدتی را ایجاد کرده و چربی رژیم شما را تامین کند.

چند ماده غذایی برای افراد دارای رژیم کتو

دانه کتان: برای یک وعده، نصف فنجان از آن کافی است که دارای 1.4 گرم کربوهیدرات خالص، 15.4 گرم پروتئین و 35.5 گرم چربی می‌باشد که می‌توانید آن را در فرنی استفاده کنید.

دانه چیا: نصف فنجان از آن حاوی 13.5 گرم کربوهیدرات خالص،  25.8 گرم چربی است و 13.9 گرم پروتئین است. می‌توانید آن را به اسموتی خود اضافه کنید.

برای درست کردن این اسموتی خوشمزه و خوش طعم، نصف لیوان دانه چیا و دو لیوان شیر بادام شیرین نشده و یک شیرین کننده دلخواه را ترکیب کنید. یک شب در یخچال نگه دارید و صبح روز بعد، یک صبحانه دلپذیر و مغذی میل کنید.

برای خرید انواع پرک جو دوسر وارداتی بسته‌بندی با قیمت مناسب به صفحه خرید در این فروشگاه مراجعه نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *