دانه جو دوسر

آیا مصرف جو دوسر در شب مضر است؟ + قیمت بلغور

جو دوسر در مایکروویو

آیا مصرف جو دوسر در شب مضر است؟ + قیمت بلغور جو دوسر را از کدام مراکز و سایت‌های معتبر استعلام بگیرم؟ فواید خوردن جو دوسر قبل از خواب چیست؟ پاسخ مهم‌ترین سوال‌های خود را از ما بخواهید.

جو دوسر و تنظیم خواب

تحقیقات نشان داده‌اند که خواب کافی برای سلامت ماندن بدن بسیار ضروری است. و البته برخی از انواع وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها مضر هستند، به این دلیل که باعث بی‌خوابی می‌شوند.

برخی از غذاها محبوب‌تر هستند به خاطر اینکه حاوی هورمون‌ها و موادی را دارند که باعث تنظیم الگوی خواب می‌شوند.

 جو دوسر نیز حاوی آنتی اکسیدان‌ها و همچنین مواد معدنی است که به سریعتر به خواب رفتن و خواب طولانی و با کیفیت شما کمک می‌کند. جو دوسر مانند برنج، یک وعده غذایی دارای کربوهیدرات می‌باشد که البته فیبر و مواد معدنی بیشتری را شامل می‌‌شود.

 آیا خوردن جو دوسر قبل از خواب کمک می‌کند که سریعتر بخوابید؟

بله. مصرف جو دوسر پیش از خواب باعث سریعتر به خواب رفتن شما می‌شود.

علاوه بر این باید بگوییم که جو دوسر منبع هورمون بسیار مهمی به نام ملاتونین است که نقش حائز اهمیتی در بهبود خواب شما دارد.

 آیا خوردن جو دوسر به عنوان شام مضر است؟

خوردن جو دوسر قبل از خواب به هیچ وجه مضر نبوده زیرا وعده‌ای سرشار از کربوهیدرات است و فیبر بسیار بیشتری در مقایسه با برنج دارد.

همانطور که بالاتر گفته شد، مصرف جو دوسر قبل از خواب باعث تولید ملاتونین در مغز می شود و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. البته هنگامی که با میوه‌های تازه ترکیب شود نیز بسیار بهتر خواهد بود.

 اغلب مردم فکر می‌کنند که جو دوسر فقط برای صبحانه مفید است. اما این تصوری بسیار اشتباه می‌باشد. جو دوسر می‌تواند یک میان وعده عالی در طول روز و یا یک شام دلپذیر قبل از خواب باشد. جو دوسر همچنین بسیار سالم بوده و باعث تناسب بدن شما می‌شود.

جو دوسر چرا خوردن جو دوسر قبل از خواب مفید می‌باشد؟

جو دوسر به عنوان یک کربوهیدرات پیچیده، فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد. در واقع، به طور واضح تر، 66 درصد جو دوسر را کربوهیدرات‌های پیچیده تشکیل می‌دهند. حالا برخی از این فواید جو دوسر را بررسی می‌کنیم:

 کمک به تولید هورمون ملاتونین که باعث بهبود بخشیدن به خواب می‌شود.

مورد بعدی این است که، منبع عالی پروتئین، فیبر غذایی، منگنز و ویتامینB می‌باشد.

علاوه بر این، طبق تحقیقات انجام شده، جو دوسر، سطح کلسترول را کاهش داده و ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی را بسیار کاهش می‌دهد.

درضمن، جو دوسر حرکات روده را نیز تنظیم کرده و خوردن آن در میان وعده‌های عصرانه، هضم غذا را بهبود می‌بخشد. بنابراین شما را برای مدت طولانی و قبل خواب سیر نگه می‌دارد.

اگر هنگام شب جو دوسر مصرف کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی که شما در شب و به عنوان شام از‌ جو دوسر استفاده می‌کنید، نیمه‌شب گرسنگی شما را بیدار نمی‌کند.

به این خاطر که نشاسته‌ای که در جو دوسر وجود دارد به طور طبیعی در تمام طول شب تجزیه می‌شود و مواد مغذی موجود را به آرامی آزاد می‌کرده و باعث سیری طولانی مدت شما می‌شود.

بنابراین کربوهیدرات‌های جو دوسر خیلی آهسته هضم شده و شما به دلیل افت قند خون و گرسنگی در شب بیدار نخواهید شد.

جو دوسر و سیر ماندن در طول شب

بیدار نشدن در طول شب به دلیل گرسنگی به این معنی است که می‌توانید خواب بسیار خوبی داشته باشید. ما به این نکته آگاهیم که بسیاری از مردم از بیدار شدن به علت گرسنگی در شب متنفرند. بسیاری از ما نیز شاهد تجربه کردن آن بوده‌ایم.

مصرف جو دوسر قبل از خواب باعث رهایی شما از تمام این ناراحتی می‌شود و شما در تمام طول شب سیر خواهید ماند.

جو دوسر و شادتر بیدار شدن

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که جو دوسر باعث تحریک تولید سروتونین در بدن می‌شود. سروتونین هورمونی است که استرس را کم کرده و خلق و خو را بهتر می‌کند. بنابراین، خوشحال‌تر و پر انرژی‌تر از روزهای قبل، از خواب بیدار می‌شوید.

جو دوسرجو دوسر و کاهش وزن

غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنیم، و به خصوص وعده‌هایی که زمان به رختخواب رفتن استفاده می‌کنیم، در بیش از 60 درصد موارد باعث چاقی می‌شوند. باید بدانید که هنگام خواب نیز متابولیسم از کار نمی‌ایستد.

 با این حال، فعالیت‌های بدنی که در طول روز انجام می‌دهید، مانند پیاده روی و …. سوخت و ساز را بیشتر می‌کند.

 در هنگام شب نیز بدن ما می‌خواهد قندهای بیشتری را به چربی تبدیل کند، زیرا هنگام خواب، بدن انرژی زیادی را در مقایسه با روز که درگیر کار و مشغله‌های روزانه هستیم و حرکت زیادی داریم، مصرف نمی‌کند.

 جایگزینی جو دوسر به جای غذاهای ناسالم، در وعده غذایی شب قبل از خواب نه تنها باعث بهبود خواب شده، بلکه به کاهش وزن اضافی نیز کمک شایانی می‌کند.

 آیا خوردن بلغور جو دوسر در شب باعث افزایش وزن می‌شود؟

احتمال بسیار کمی وجود دارد که خوردن جو دوسر در شب باعث افزایش وزن شما شود.

نشاسته و کربوهیدراتی که در جو دوسر وجود دارد، در مقایسه با بسیاری از غذاهایی که باعث افزایش قند خون می‌شوند، در طول شب بسیار آرام تر تجزیه شده و گلوکز را آهسته تر آزاد می‌کند. بنابراین جو دوسر اگر در زمان مناسب مصرف شود، به کاهش وزن کمک می‌کند.

بهترین زمان برای خوردن جو دوسر چه زمانی است؟

زمان دقیقی برای مصرف جو دوسر وجود ندارد. شما می‌توانید به دلخواه خود آن را در وعده صبحانه، ناهار یا شام میل کنید.

البته بیشتر مردم ترجیح بر این دارند که جو دوسر را در وعده صبحانه بخورند، زیرا انرژی بسیار خوبی به آن ها داده و باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شود. به این ترتیب، آنها دیگر دچار گرسنگی نمی‌شوند که مجبور به مصرف فست فود و غذاهای مضر و نوشیدنی‌های شیرین شوند.

 یک وعده جو دوسر حاوی مقدار زیادی فیبر، منیزیم و کربوهیدرات‌های پیچیده است که چندین ساعت شما را سیر نگه داشته و انرژی شما را پائین نمی‌آورد. و از پرخوری در حین روز جلوگیری می‌کند.

جو دوسرفواید خوردن جو دوسر قبل از خواب چیست؟

مطالعات نشان می‌دهند که جو دوسر مملو از فیبر غذایی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است که به بهبود هضم غذا کمک می‌کنند.

به این دلیل که زمانی که جو دوسر را برای مدتی از قبل خیس کنید، نشاسته تجزیه شده و مواد مغذی بیشتری جذب می‌شوند که باعث هضم راحت‌تر می‌شود. فایده بعدی جو دوسر بهبود کیفیت خواب است. جو دوسر می‌‌تواند سروتونین ترشح کند که بدن را آرام کرده و در نتیجه خواب بهتری خواهید داشت.

جو دوسر همچنین قند خون را کاهش می‌دهد؛ به این دلیل که حاوی فیبر و کربوهیدرات زیادی است که باعث کاهش قند خون در شب می‌شوند. علاوه بر همه این‌ها، تحقیقات تاثیر فیبر جو دوسر را بر سلامت قلب و عروق تائید کرده‌اند.

قیمت بلغور و دانه جو دوسر بسته‌بندی

برای خرید دانه و بلغور جو دوسر وارداتی با قیمت بسیار مناسب می‌توانید از طریق صفحه فروش سفارش خود را ثبت و در کمترین زمان محصولات خود را دریافت نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *