آرد جو دوسر

طرز پخت نان جو دوسر یولاف + خرید آرد

جو دوسر

آیا از طرز پخت نان جو دوسر یولاف + خرید آرد و قیمت آن اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید از چه موادی باید در پخت نان جو دوسر یولاف استفاده کنید؟ ما اینجا هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

مواد لازم در تهیه نان جو دوسر یولاف

  • شیر: هر نوع شیر که دوست دارید را انتخاب کنید.
  • جو دوسر پرک فوری: این نوع جو دوسر برای تهیه نان شما مناسب می‌باشد.
  •  کره: برای طعم دهی بیشتر به نان.
  •  عسل: عسل شیرینی طبیعی را به نان شما می‌دهد.
  • مخمر فوری: بر خلاف مخمر معمولی این نوع مخمر، نیاز به زمان طولانی برای فعال سازی نداشته و بلافاصله می‌توان از آن استفاده کرد.
  •  تخم مرغ: برای کمک به چسبندگی جو دوسر.
  • آرد سبوس دار یا آرد سفید کامل: این نوع آرد، مواد مغذی را به نان شما اضافه کرده و باعث می‌شود که نان به جای متراکم شدن، پف کند.
  • آرد همه منظوره: آرد نان یا همان آرد همه منظوره را نیز می توان در دستور پخت استفاده کرد.
  • و در آخر مقداری آب گرم

نکته قابل توجه این است که مقدار دقیق آرد مصرفی بستگی به عوامل متعددی از جمله رطوبت و اندازه نان دارد. اما چیزی که حائز اهمیت می‌باشد، بافت خمیر است. که باید نرم و کمی چسبنده باشد.

افزودنی‌های خوشمزه نان جو دوسر

  •  کشمش: در مرحله بالا آمدن خمیر از 1 فنجان کشمش استفاده کنید و به آرامی با دست، آنها را داخل خمیر ورز دهید.
  •  آجیل: آجیل‌هایی مانند گردو، فندق و یا هر نوع دلخواه را خرد کرده و مانند دستور بالا به خمیر نان افزوده و ورز دهید.
  • میوه‌های خشک شده: زغال اخته، زردآلو یا خرما می‌توانند پیشنهادات خوبی باشند. ۱ فنجان از آن‌ها را نیز هنگام پف کردن خمیر می‌توانید اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • شکر و دارچین: مقدار 3 قاشق غذاخوری شکر را در ظرف مناسب ریخته و با 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس قبل از مرحله پخت، روی نان خود بریزید.

 نان جو دو سر برای گیاهخواران

گیاهخواران عزیز باید این نان مغذی را بدون لبنیات درست کنند. بنابراین کره و شیر بادام را می‌توانند جایگزین کنند و تخم مرغ را نیز حذف کنند و از این غذای کاملا گیاهی استفاده کنند.

جو دوسرپخت نان جو دوسر

ابتدا به 2 فنجان شیر، 1 فنجان جو دوسر فوری، 1 فنجان عسل، ½ قاشق چایخوری خمیر مایه فوری، 4 قاشق غذاخوری کره، 1 فنجان آب گرم، 2 فنجان آرد گندم کامل، نمک، 2 فنجان آرد همه منظوره و 1 عدد تخم مرغ نیاز دارید.

  برای شروع پخت، جو دوسر و کره را به یک ظرف مناسب اضافه کنید. شیر را روی حرارت گذاشته تا بجوشد و روی مخلوط جو دوسر خود بریزید و هم بزنید. حدود 1.5 ساعت اجازه دهید در دمای اتاق بماند.

 عسل، آب گرم، مخمر فوری و نمک را که آماده کرده‌اید به مخلوط خود اضافه کرده و خوب هم بزنید. آرد کامل گندم را نیز بریزید و ترکیب کنید. سپس نوبت به آرد همه منظوره می‌رسد که اضافه و هم بزنید.

البته این نکته نیز مهم است که به اندازه‌ای آرد اضافه کنید که خمیری نرم به دست آید و خیلی چسبندگی نداشته باشد. چند دقیقه ورز دهید تا صاف و کشدار شود.

 در مرحله بعدی، خمیر را درون کاسه‌ای که چرب کرده‌اید بگذارید و با پلاستیک روی آن را بپوشانید. حدود 1 ساعت صبر کنید تا تا حجم آن دو برابر گردد.

 از خمیر دو قسمت در آوردید و آن را به شکل نان درست کنید. سپس، در دو قالب نان که از قبل چرب کرده‌اید بگذارید. مقداری از تخم مرغ را نیز به آرامی روی هر نان بمالید. در آخر، جو دوسر خشک را نیز روی آن بپاشید.

 نان خود را در دمای 350 درجه فر، به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار دهید تا به خوبی نرم شود و بافت خوبی داشته باشد.

پس از آن به مدت 15 دقیقه اجازه دهید خنک شوند. از افزودنی‌های خوشمزه‌ای که در بالا نام برده شده نیز استفاده کنید و از بافت این نان سالم و پر مغذی نهایت لذت را ببرید.

خرید آرد جو دوسر

برای خرید آرد جو دوسر وارداتی درجه یک و سبوسدار می‌توانید از صفحه خرید در این فروشگاه اقدام به سفارش کنید. محصولات آرد جو دوسر دانیما دارای خلوص 100 درصد بود و هیچ گونه ناخالصی و بهبود دهنده‌های شیمیایی ندارد.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *