آرد جو دوسر

انواع نان جو دوسر یولاف + قیمت آرد

جو دوسر

نان جو دوسر یولاف از نان‌های پرکاربرد و مفید است که از دیرباز وجود داشته و موردمصرف مردم در سراسر جهان، به ویژه ایرانیان است.

در قدیم بیشتر برای پخت انواع نان‌ها از گندم استفاده می‌شد، اما با گذشت زمان و توجه به سایر غلات، نان‌های مختلف به ویژه نان جو رایج‌تر شده است.

به طور کلی برای تولید این نان از آرد گندم، جو و سبوس استفاده می‌شود و به همین علت است که دارای خواص و فواید زیادی است.

این نان با بهترین کیفیت و قیمت در کجا و کدام مجموعه تولید می‌شود؟ یا برای تهیه آرد این نان، بهترین قیمت آرد متعلق به کدام مجموعه است؟

تنوع محصولات جو دوسر در ایران

به طور کلی این گیاه فراسودمند به شکل‌های مختلفی عرضه می‌شود. در ایران بیشتر به شکل‌های مختلف مثل دانه کامل با پوست جو دوسر، جو کامل بدون پوست، جو دوسر پرک و بلغور جو دوسر وجود دارد و به بازار عرضه می‌شود.

همچنین شرکت‌های مختلف این محصول را به شکل‌های مختلف در محصولات غذایی مختلف مانند نان، صبحانه فوری، سوپ خانگی، سردنوش، دمنوش و … به بازار ارائه می‌دهند.

جو دوسرانواع نان جو دوسر رژیمی

با افزودن مواد مختلف می‌توان باعث تنوع در تولید نان جو دو سر رژیمی شد.

شرکت‌های مختلف انواع مختلف این نان را تهیه می‌کنند. مثلا: نان جو دوسر سه نان، نان جو دوسر سوخاری، نان جو دوسر سوخاری به همراه شوید و زیره، نان جو دو سر خشک به همراه لیمو و …

نان جو دوسر خشک

نان جو دوسر خشک از انواع نان‌های جو دوسر یولاف است که برای تولید و تهیه آن از انواع آردها مثل جو و گندم استفاده می‌شود. این نوع نان از گروه نان‌های رژیمی است که دارای فیبر بالا بوده و برای سلامتی مفید است.

به دلیل وجود همین فیبر، این نان باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و هضم غذا را راحت‌تر می‌کند که در نتیجه این‌ها موجب لاغری نیز می‌شود. اگرچه بافت این نان نسبت به سایر نان‌ها سفت‌تر است ولی راحت‌تر از بقیه هضم می‌شود.

نان جو دوسر برای لاغری

مصرف مداوم نان جو دوسر، به بهبود وزن بدن کمک می‌کند. قرار دادن جو دو سر و محصولات آن در برنامه رژیم غذایی، باعث هضم بهتر غذا و احساس سیری در بین وعده‌های غذایی می‌شود.

همچنین خواص دیگری برای بدن دارد از جمله: کالری کم و تاثیر سیرکنندگی آن باعث جلوگیری از عصبانیت می‌شود، کربوهیدرات‌های این محصول با سرعت کمتری جذب بدن می‌شوند و به همین دلیل از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌شود.

همچنین دارای انواع چربی‌های اشباع نشده(چربی‌های خوب) هستند که باعث بهبود عملکرد و سلامت قلب و رگ‌ها می‌شود و همچنین به دلیل وجود فیبر بالا و بهبود هضم باعث جلوگیری از یبوست می‌شود.

جو دوسرمحل فروش نان جو دوسر

با توجه به رایج شدن این محصول و کشف خواص مختلف آن، تقریبا در تمامی فروشگاه‌های بزرگ و کوچک می‌توان این محصول را به راحتی خریداری کرد. شرکت‌های مختلفی محصولات فرآوری شده جو دو سر را عرضه می‌کنند.

طرز تهیه نان جو دوسر رژیمی

برای تهیه این نان رژیمی و مفید از مواد زیر استفاده می‌شود:

  • شکر قهوه‌ای یا سفید (2 قاشق غذا خوری)
  • نمک (1 قاشق چایخوری)
  • مخمرخشک (خمیرمایه)
  • آرد سبوس‌دار یا غنی شده (سه فنجان)
  • آب (یک و یک چهارم فنجان)
  • آرد جو دوسر (نصف فنجان)
  • روغن خوراکی (روغن زیتون یا کره)

تفاوت نان جو و نان جو دوسر

تفاوت این دو نان به غلات مورد مصرف در تهیه آنها بر می‌گردد. جو (Hordeum vulgare) و جو دوسر یا یولاف (Avena sativa)، دو گیاه متفاوت هستند که البته تفاوت آن‌ها به ارزش غذایی و نحوه مصرف آن‌ها بر می‌گردد.

همچنین از نظر ظاهر، دانه‌های جو دوسر کشیده‌تر و باریک‌تر از جو هستند. جو بیشتر برای پخت سوپ و آش استفاده می‌شود اما جو دو سر بیشتر در وعده غذایی صبحانه کاربرد دارد.

هر دو نان ارزش غذایی بالایی دارند و برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، قلبی و عروقی، دیابت نوع 2 و … مناسب هستند. همچنین جو فیبر بالاتری نسبت به جو دوسر و در عوض پروتئین کمتری نسبت به آن دارد.

جو دوسرمضرات نان جو دوسر

به دلیل فیبر بالا، زیاده‌روی در مصرف نان جو دوسر ممکن است باعث نفخ و حبس گاز در روده‌ها شود. همچنین توصیه می‌شود که زنان در دوره بارداری و شیردهی از مصرف این نوع نان و سایر محصولات جو دوسر خودداری کنند.

البته در بیشتر موارد مصرف این نوع نان در افراد سالم، هیچ‌گونه عوارض جانبی نداشته و در بدن به خوبی تحمل می‌شود.

با این‌حال ممکن است افرادی که دارای حساسیت به آونین (Avenin) هستند، با مصرف این نوع نان علائمی مانند حساسیت و عدم تحمل به گلوتن را احساس کنند.

کالری نان جو دوسر

ارزش غذایی و کالری یک برش نان جو دوسر به ترتیب زیر است:

  • انرژی: 76 کیلو کالری
  • فیبر: 3.5 گرم
  • پروتئین: 4 گرم
  • چربی: 0.2 گرم
  • کربوهیدرات: 76 گرم
  • اسیدهای چرب ترانس: 0.03 گرم
  • نمک: 0.25 گرم
  • قند: 0.4 گرم

نان جو دوسر سالم

نان جو دوسر از قدیم در میان ایرانیان رواج داشته است. به دلیل ارزش غذایی بالا و بهبود و جلوگیری از بیماری‌های مختلف مانند: کنترل فشار خون، بهبود عملکرد گوارش، کنترل قند خون و …، جزو نان‌های پرمصرف و سالم قرار می‌گیرد.

جو دوسردستور تهیه نان جو دوسر آسان

برای تهیه آسان نان یولاف، از موادی مثل: شکر، نمک، مخمر خشک، آرد غنی شده، آب، آرد جو دوسر و کره استفاده می‌شود. ابتدا باید مخمر را در داخل آب گرم ریخته تا کف کند.

بقیه مواد را برای تهیه خمیر با هم مخلوط می‌شود. بعد از آن مخمر آماده به آن اضافه می‌شود و حدود یک ساعت به خمیر برای ور آمدن استراحت داده می‌شود.

نان جو دوسر بدون گلوتن

در کنار خواص زیاد  نان یولاف مثل فیبر و پروتئین بالا، نان جو دوسر بدون گلوتن است و برای افرادی که بیماری سلیاک دارند و حساس به گلوتن هستند، مناسب است.

در واقع گلوتن نوعی پروتئین است که در غلاتی مثل گندم، جو و چاودار وجود دارد. بیشتر افراد می‌توانند از این پروتئین بدون داشتن و مشکل و عوارض جانبی استفاده کنند اما برای برخی از افراد ممکن است باعث مشکلات جدی شود.

مثلا ممکن است باعث آسیب به دیواره‌ی روده شود یا از فعالیت آنزیم‌های گوارشی جلوگیری کند.

قیمت آرد جو دوسر برای پخت انواع نان یولاف

پخش و فروش آرد جو دوسر به صورت عمده، یک راه مناسب برای جذب مشتری و حفظ مشتریان قدیم است که از طرف کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی انجام می‌شود.

هم‌چنین شرکت‌های مختلف با بسته‌بندی‌های مختلف و کم حجم‌تر، این نوع محصول را برای مصارف کم و خانگی نیز تولید می‌کنند.

این مجموعه آماده همکاری با مراکز مختلف درمانی، باشگاه‌های بدنسازی، فروشگاه‌های بزرگ، سوپر مارکت‌ها و … در زمینه‌ی فروش آرد جو دوسر با بهترین کیفیت و قیمت می‌باشد.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *