دانه کینوا

دانه کینوا را چگونه مصرف کنیم + فروش کیلویی

کینوا

با اطلاع از خواص و مزیت‌های کینوا برای سلامتی و بهبود بیماری‌ها دغدغه بسیاری از افراد این است که دانه کینوا را چگونه مصرف کنیم + فروش کیلویی آن را از کدام مراکز معتبر استعلام بگیریم. برای آگاهی بیشتر ما را دنبال کنید.

دانه کینوا را چگونه در وعده‌های غذایی مصرف کنیم؟

کینوا دانه‌ای است که علاوه بر خوشمزه بودن، مزیت‌های فراوانی نیز برای شما دارد و یک دانه و غذای همه کاره است که می‌توان آن را جایگزین بعضی غذاها کرد یا در میان وعده‌های خوش طعم استفاده کرد.

یعنی می توان با آن یک کاسه صبحانه فوری و دلخواه درست کرد و یا یک سالاد سبک برای ناهار، و یا حتی آن را به عنوان یک شام آسان و دارای فواید بسیار میل کرد. بنابراین اگر به دنبال یک وعده غذایی بسیار سالم و مقوی هستید؛ دانه کینوا یک گزینه مفید و بدون گلوتن است.

کینوا چیست و از کجا آمده است؟

لازم به ذکر است که کینوا یک غله باستانی محسوب می‌شود و به این دلیل به آن باستانی می‌گویند که در روش تهیه و مصرف آن برای هزاران سال تغییری وجود نداشته‌است.

کینوا دانه است یا غله؟

باید بگوییم که در واقع کینوا یک دانه است. اما پس از گذشت هزاران سال هنوز هم به عنوان غلات کامل به حساب می‌آید؛ زیرا دانه آن در زمان مصرف دست نخورده‌است. شما حتی می‌توانید کینوا را آسیاب کرده و به شکل آرد درآورید مثل آرد جو دوسر یا آرد گندم.

علت برتری کینوا

 دانه کینوا منبع سرشاری از پروتئین گیاهی و دارای 9 اسید آمینه ضروری می‌باشد که بدن باید آن‌ها را از طریق مواد غذایی تامین کند.

همچنین این دانه فاقد گلوتن بوده و برای کسانی که بیماری سلیاک (افرادی که نمی‌توانند گلوتن را هضم کنند) و عدم تحمل گلوتن دارند؛ فاقد هر گونه خطر می‌باشد. از دیگر خواص کینوا

  • فیبر بالا
  • ویتامین‌ها
  • و مواد معدنی
  •  فولات
  •  پتاسیم
  •  منگنز و
  •  ویتامین B1 می‌باشد.

کینوا دانه کینوا را چگونه مصرف کنیم (4 روش مختلف)

دانه کینوا را چگونه مصرف کنیم؟ در ادامه 4 روش آسان پخت کینوا را در پلوپز، آرام پز، روی اجاق گاز یا با قابلمه فوری بررسی خواهیم کرد.

نسبت آب به کینوا باید دو برابر باشد. بنابراین، برای اندازه گیری مواد اولیه باید بگوییم که برای هر یک فنجان کینوا، دو فنجان آب مصرف می‌شود.

 طرز پخت کینوا روی اجاق گاز

کینوا و آب را درون قابلمه‌ای مناسب به جوش بیاورید. قابلمه را بدون درب روی گاز بگذارید تا کینوا خوب پخته و تمام آب را جذب کند. پس از پخته شدن از روی گاز برداشته و درب آن را بگذارید. سپس 5 دقیقه در دمای اتاق بگذارید. نمک را به آن افزوده و نوش جان کنید.

تهیه کینوا در قابلمه فوری

کینوا و آب را با هم مخلوط کنید. نمک را نیز به آب اضافه کنید. این باعث طعم دادن به کینوا می‌شود. سپس به مدت 1 دقیقه با حرارت زیاد بپزید. پس از آن به صورت آهسته برای 5-7 دقیقه آن را کنار بگذارید و بعد از این زمان آن را سرو کنید.

تهیه کینوا در پلوپز

 کینوا و آب را درون پلوپز بریزید. اجازه دهید کاملا بپزد و بعد از اتمام پخت روی آن نمک و ادویه و میوه‌ها و آجیل‌های دلخواه را اضافه کنید و میل نمائید.

 چگونه کینوا را در آرام پز بپزیم

 آب و کینوا را با هم ترکیب کرده و روی حرارت پائین 4 الی 6 ساعت بپزید. سپس از طعم و بافت بی‌نظیر آن همراه نمک و میوه‌های دلخواه لذت ببرید.

فروش کیلویی کینوا

کینوا در رنگ‌های مختلف سفید، سیاه و قرمز با قیمت بسیار فوق‌العاده در این سایت قابل خریداری می‌باشد. این محصول کاملا فراوری شده است و فاقد هر گونه ناخالصی و ساپونین است.

بسته‌بندی‌ها متنوعی برای مشتریان در نظر گرفته شده که می‌تواند انواع مصارف را پوشش دهد. این محصول بدون گلوتن و غر تراریخته می‌باشد. برای سفارش محصول می‌توانید از صفحه خرید اقدام نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *