دانه کینوا

طرز پخت کینوا به جای برنج + مرکز خرید

پخت کینوا

آیا می‌توان کینوا را به جای برنج پخت؟ بله. برای آموزش طرز پخت کینوا به جای برنج + مرکز خرید کینوا همراه ما باشید.

کینوا در مقابل برنج

کینوا نوعی بذر گیاه و دانه است. اما معمولا آن را به عنوان شبه غلات می‌شناسند زیرا پختن و مصرف آن شبیه غلات است و مشخصات غذایی آن نیز در برخی موارد مشابه است.

فواید سلامتی

مزیت‌های کینوا و برنج قهوه‌ای تقریبا مشابه است. هر دو بدون گلوتن بوده و منبع عالی مواد معدنی و فیبر هستند که به هضم بهتر کمک می‌کند. بنابراین شما هر دو آن‌ها را می‌توانید جایگزین خوبی برای برنج سفید در برنامه غذایی خود بدانید.

در واقع می‌توانند مکمل یک رژیم غذایی کامل باشند، به این دلیل که مواد مغذی عالی دارند. البته کینوا مزیت‌های بیشتری دارد. به این معنی که یک پروتئین کامل نامیده می‌شود.

اما برنج قهوه‌ای مقدار کمی از پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری را دارا است. همچنین کینوا دارای مواد مغذی دیگری نیز هست که بیشتر از برنج قهوه‌ای می‌باشد؛ از جمله آهن و منیزیم است.

انواع کینوا

کینوا انواع مختلفی دارد که می‌توانید آن را از هایپر مارکت‌ها و مراکز فروش تهیه کنید. کینوا در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و اکنون در بسیاری از فروشگاه‌ها قابل خریداری است.

اما بیشتر فروشگاه‌ها 2 نوع کینوا را به فروش می‌رسانند: کینوا سفید و کینوا سه رنگ. کینوا سفید با توجه به نامش، شامل کینوایی به رنگ سفید است. کینوا سه رنگ نیز ترکیبی از دانه‌های کینوا سفید، قرمز و سیاه است که با هم این مخلوط را تشکیل داده‌اند.

اگرچه هر دو نوع این کینواها ارزش تغذیه‌ای فوق‌العاده ای دارند، کینوا سه رنگ اما کمی از نظر مواد مغذی برتری دارد. زیرا حاوی سه مدل کینوا است که فواید سلامتی همه آن‌ها را شامل می‌شود. رنگ سفید کینوا اما از نظر بافت، نرم‌تر بوده و بسیار بیشتر شباهت به برنج دارد.

کینوامواد لازم برای پخت کینوا به جای برنج

  • 1 فنجان یا به عبارتی 180 گرم کینوا (سه رنگ یا سفید)
  •  2 برابر کینوا یعنی 2 فنجان آب
  • ½ قاشق چایخوری ادویه و نمک
  • 2 قاشق چایخوری روغن زیتون
  • 1 عدد فلفل سبز خرد شده

 سه مرحله تا آماده شدن کینوا خوش طعم

در مرحله اول، کینوا را با آب جاری کاملا بشویید. این کار باعث می‌شود که لایه رویی تلخ دانه‌های کینوا حذف شود.

مرحله دوم، جوشاندن آب است با اضافه کردن کمی روغن زیتون. نسبت کینوا به آب باید 1 به 2 باشد.

پختن کینوا روی حرارت پائین مرحله آخر است. کینوا را به آب در حال جوش اضافه کرده و درب را بگذارید. سپس صبر کنید کینوا روی شعله ملایم 20 دقیقه بپزد. بعد از اتمام 20 دقیقه درب قابلمه را بردارید و آن را با ادویه و نمک و فلفل سبز در صورت تمایل، سرو کنید.

مرکز خرید کینوا

خرید کینوا باید از فروشگاه‌های معتبر که به بهداشتی بودن و یکدست بودن محصولات و قیمت منصفانه آن مطمئن هستید صورت بگیرد. اگر قصد خرید اینترنتی معتبر و تضمین شده را دارید نیز می‌توانید به صفحه خرید شرکت ایلیا نگاهی انداخته و خرید خود را انجام دهید بدون هیچ گونه نگرانی بابت هزینه‌ها و کیفیت.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *