دانه کینوا

کینوا خام قابل خوردن است یا پخته؟ خرید قرمز

کینوا

آیا تا به حال این سوال ذهن شما را نیز مشغول کرده است که کینوا خام قابل خوردن است یا پخته؟ خرید قرمز آن نسبت به رنگ‌های دیگر چه تفاوتی دارد؟

برخی نیز ممکن است این سوال به ذهنشان برسد که آیا کینوا خام می‌تواند ضرر جدی تا حد مرگ برای آن‌ها ایجاد کند؟ برای پاسخ به این سوالات بسیار حساس این مطلب را دنبال کنید.

آیا خوردن کینوا خام می‌تواند باعث مرگ شود؟

اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی به آن بدهیم؛ باید بگوییم خیر، خوردن کینوا خام نمی‌تواند منجر به مرگ شود. با این وجود، هنگام خوردن غلات خام باید بسیار مراقب باشید.

البته که کینوا خام در صورت مصرف بی‌خطر می‌باشد، اما مهم این است که از خطرات احتمالی مرتبط با مصرف آن به شکل خام آگاهی داشته باشید. کینوا دانه‌ای است که دارای ساپونین است که طعم تلخی دارد و سمی محسوب می‌شود.

اگر ساپونین کینوا قبل از مصرف حذف نشود باعث مشکلات گوارشی خواهد شد. نکته دیگری که حائز اهمیت می‌باشد این است که کینوا خام ممکن است دارای باکتری‌های مضر نیز باشد.

به همین دلیل باید همیشه دستان خود را قبل و بعد از دست زدن به کینوا خام حتما بشویید. از این رو پخت کینوا در مدت زمان مناسب برای حذف باکتری‌های مضر بسیار ضروری است.

کینوا قبل از قرار گرفتن در بسته‌بندی‌ها و ارائه به فروشگاه‌ها معمولا شسته می‌شود. اما اگر هنوز هم نگران هستید، کینوا را حتما پیش از خوردن آن کاملا بپزید.

نکته دیگر این است که اگر کینوا شما از قبل خیس خورده و جوانه زده باشد، می‌توانید آن را خام یا نپخته میل کنید. کینوا از نظر مواد مغذی بسیار غنی می‌باشد.

جالب است بدانید که تنها چند غذای گیاهی که مکمل کاملی از پروتئین نیز باشد وجود دارد و کینوا نیز برترین آن‌ها است. کینوا در واقع جایگزینی گیاهی و بسیار کم چرب و کم کلسترول برای پروتئین‌های حیوانی است؛ مانند گوشت و محصولات لبنی.

بنابراین کینوا جایگزین خوبی گیاهخواران عزیز بوده که می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. اگر قصد دارید که کینوا نپخته را در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید، از پزشک متخصص تغذیه خود مشورت بخواهید‌.

البته توصیه کارشناسان این است که کینوا قبل از مصرف حتما پخته شود؛ حتی اگر خیسانده و جوانه زده باشد.

کینوا خام یا پخته؟

خوردن کینوا خام ممکن است باعث ایجاد ناراحتی گوارشی در شما شود. تنها در صورتی می‌توانید کینوا خام یا نپخته بخورید که دانه‌های آن جوانه زده باشند. به این دلیل که راحت‌تر خورده می‌شوند و ارزش غذایی بیشتری در مقایسه با دانه‌های خام دارند.

برای مثال کینوا جوانه زده دارای پروتئین و ویتامین بیشتری نسبت به کینوا خام می‌باشد. همچنین ارزش تغذیه‌ای آن نیز بسیار بالاتر است. از آنجایی که این کینوا بدون گلوتن نیز می‌باشد؛ برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند بسیار عالی عمل می‌کند‌.

 فواید کینوا برای سلامتی چیست؟

زمانی که کینوا در وعده‌های غذایی به صورت متعادل مصرف شود، فواید سلامتی زیادی دارد. این فواید شامل: مقادیر بالای فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. فیبر به شما کمک می‌کند که در زمان طولانی سیر بمانید و کمتر به سراغ خوردن غذاهای اضافی و تنقلات بروید.

برنامه غذایی که حاوی کینوا می‌باشد برای سلامت بدن بسیار مهم و ضروری است زیرا دارای اسیدهای آمینه و رژیمی می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها این قابلیت را دارند که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت کرده و به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند برخی از انواع سرطان بپردازند.

اگر کینوا را خیس نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟

 اگر می‌خواهید به حذف ساپونین که روی دانه‌ها قرار دارد بپردازید؛ قبل از پخت حتما باید کینوا را شسته و خیس کنید. البته اگر به آب نمک اضافه نکنید نیز دانه‌ها باز نشده و کینوا تردی به دست نمی‌آید.

آیا کینوا خام قابل هضم است؟

بدن انسان کینوا خام را پس از مصرف نمی‌تواند هضم کند و باید حتما قبل از مصرف کینوا را بپزید. به این دلیل که کینوا حاوی مقدار زیادی ساپونین می‌باشد که در پوشش آن است و توسط دستگاه گوارش تجزیه نمی‌شود. هنگامی که کینوا پخته شود، ساپونین‌ها از بین رفته و دانه‌های کینوا می‌توانند به خوبی هضم شوند.

خرید کینوا قرمز

اگر کینوا قرمز را برای خرید خود انتخاب کرده‌اید؛ باید به مواردی مانند مجوزات بهداشتی، بسته‌بندی شکیل، پاکی و خالص بودن دانه‌های کینوا و هزینه مناسب آن توجه داشته باشید. اگر هنوز برای خرید آن اطلاعات کافی ندارید با مشاوران ما تماس گرفته و پس از اطمینان سفارش خود را در صفحه خرید ما ثبت نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *