جو دوسر پرک درشت, جو دوسر پرک فوری

فرق جو پرک و جو دوسر چیست + خرید عمده

جو دوسر

فرق جو پرک و جو دوسر چیست + خرید عمده این محصولات با بهترین کیفیت و قیمت در کدام مجموعه امکان‌پذیر است؟ جو پرک یک از فرآورده‌های جو می‌باشد که طی فرآوری و تحت فشار، ارزش غذایی آن بیشتر می‌شود.

در واقع جو ابتدا بخارپز شده و با غلطک‌های سنگین به جو پرک تبدیل می‌شود. روش پرک کردن یا steam flaking با بخار آب یک روش مناسب برای بهره‌برداری بهتر از محصولات دانه‌ای می‌باشد.

با این روش، هضم‌پذیری و ارزش غذایی محصول بیشتر می‌شود. در ادامه به فرق جو پرک و جو دوسر به طور کامل توضیح خواهیم داد.

فرق جو پرک با جو دوسر پرک

جو پرک و جو دوسر پرک، ارزش غذایی متفاوتی دارند و هر دو در انواع غذاها، نان‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شوند. هر دو از خانواده غلات می‌باشند ولی از لحاظ دانه متفاوت هستند.

جو به صورت خوشه‌ای رشد می‌کند و مانند گندم است ولی جو دوسر خوشه‌ای نیست و گل‌های کوچکی دارد. جو پرک به دلیل لعاب بیشتر برای تهیه انواع سوپ مناسب‌تر است.

از نظر ظاهری جو پرک سفید است ولی جو دوسر پرک رنگ کرمی دارد و لبه‌های آن نرم است.

جو دوسربه جای جو می‌توان از جو دوسر استفاده کرد؟

تفاوت جو و جو دوسر زیاد نیست و شاید تفاوت‌های آن از نظر ارزش غذایی و شیوه مصرف آنها باشد. معمولا جو بیشتر در آش یا سوپ به کار برده میشود و جو دوسر بیشتر در وعده صبحانه کاربرد دارد.

هر دو محصول ارزش غذایی بالا دارند و سرشار از پروتئین و فیبر هستند. ارزش غذایی جو دوسر کمی بالاتر است و برای وعده صبحانه، یک غذای مناسب و کامل در نظر گرفته می‌شود.

تفاوت جو دوسر با جو پرک در بدنسازی

جو دوسر و جو پرک هر دو ارزش غذایی بالایی دارند ولی جو دوسر دارای مواد مغذی بیشتر و بهتری است. این محصول فیبر کمتری دارد و به دلیل انرژی بیشتر، برای رشد عضله در ورزش بدنسازی مناسب است.

جو دوسر یک انتخاب درست و مفید برای ورزشکاران و بدنسازی است، چون کیفیت رژیم غذایی را افزایش داده و به اهداف ورزشی موردنظر کمک می‌کند.

کربوهیدرات‌های مختلف آن‌ها دیرتر هضم می‌شوند که همین دلیل باعث تامین انرژی در طول روز می‌شود. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود.

جو پرک برای بدنسازی نسبت به جو دوسر ارزش کمتری دارد ولی در عوض فیبر بالاتری دارد.

جو دوسرتفاوت ارزش غذایی جو پرک و جو دوسر

جو پرک فواید زیادی برای بدن و سلامتی دارد. این محصول فیبر نسبتا بالایی در مقایسه با جو دوسر دارد. مصرف فیبر در رژیم غذایی باعث جلوگیری و کنترل انواعی از بیماری‌ها مانند سکته مغزی، دیابت، فشارخون بالا، چاقی و … می‌شود.

جو پرک با کاهش کلسترول خون به کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند. مصرف زیاد فیبر باعث بهبود دستگاه گوارش و عملکرد آن شده و برای بیماری‌ها و مشکلات مربوط به آن مانند یبوست، ریفلکس معده، زخم معده و … مناسب است.

همچنین جو کمترین شاخص گلیسمی را در میان غلات دارد که به درمان و پیشگیری از دیابت کمک می‌کند. در عوض جو دوسر ارزش غذایی بالاتری دارد و دارای مواد آنتی اکسیدانی و پروتئین بیشتری می‌باشد.

خواص جو دوسر پرک اوتمیل

بلغور جو دوسر یا اوتمیل یکی از انواع غذاهای سالم است در جهان شناخته شده است.

این محصول از آرد یا جوانه جو تهیه می‌شود و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای وعده صبحانه به حساب می‌آید و باعث سیری بلندمدت می‌شود و کنترل قند خون را به همراه دارد.

این غله یک وعده غذایی مناسب است که در کنار سیر کردن، یک منبع انرژی خوب نیز محسوب می‌شود. فیبر موجود در این محصول باعث کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و یبوست می‌شود.

همچنین به دلیل انرژی بالای این محصول، بهبود عملکرد مغز و حافظه را به دنبال دارد. اوتمیل یکی از مواد غذایی موثر در رژیم‌های لاغری نیز می‌باشد که بیشتر به صورت پخته مصرف می‌شود. به طور کلی از خواص اوتمیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  کنترل قند خون : با مصرف اوتمیل در وعده صبحانه، باعث کاهش قند خون می‌شود.
  •  سیری زیاد و طولانی : با توجه به فیبر بالای این محصول، سیری طولانی مدت را به دنبال دارد.
  •  کاهش وزن : فیبر بالا باعث بهبود عملکرد روده‌ها شده و هضم غذایی در بدن بهتر می‌شود که کاهش وزن را به دنبال دارد.
  •  بهبود حافظه : به دلیل افزایش سطح انرژی، بهبود عملکرد مغز را به همراه دارد.
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی : با توجه به مقدار فیبر بالا، باعث کنترل و کاهش خطر بیماری‌های قلبی می‌شود.

جو دوسرنحوه مصرف جو دوسر پرک فوری

راهکارهای مختلفی برای مصرف جو دوسر پرک وجود دارد. مصرف این محصول به دلیل انواع روش‌های پخت بسیار آسان است. جو دوسر پرک را می‌توان به همراه شیر یا ماست، در پخت انواع سوپ و تهیه انواع نان به کار برد.

به دلیل پخت سریع و هضم راحت، برای وعده صبحانه بسیار مناسب است. به این صورت که یک پیمانه جو دوسر پرک را با یک و نیم پیمانه آب یا شیر پخته و بعد از 5 تا 15 دقیقه، با موز یا هر میوه دیگر مخلوط کرده و نوش جان کنید.

همچنین این محصول را برای سایر وعده‌های غذایی می‌توان در انواع غذاها مثل سوپ و آش استفاده کرد.

خرید عمده انواع پرک جو دوسر در کشور

قیمت خرید عمده انواع پرک جو دوسر در کشور تحت تاثیر چه فاکتورهایی است؟ تنوع قیمت انواع پرک جو با توجه به کیفیت و نوع بسته‌بندی آن متفاوت است. پرک جو به شکل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

قیمت خرید عمده انواع پرک جو در شهرها و شرکت‌های مختلف متفاوت است. بدیهی است که قیمت فروش عمده و فله‌ای این محصول پایین‌تر و به صرفه‌تر از انواع بسته‌بندی آن می‌باشد.

این قیمت پایین و به صرفه باعث شده است که انواع متقاضیان این محصول مانند رستوران‌ها، کارخانجات، غذاخوری‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و … پرک جو دوسر را به صورت عمده و فله‌ای خریداری کنند.

این مجموعه با تضمین قیمت و کیفیت، آماده تامین پرک جو دوسر موردنیاز متقاضیان می‌باشد.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *