دانه کینوا

آیا کینوا گلوتن دارد؟ + خرید بسته‌بندی

کینوا

سوال مهم برای بسیاری از افراد و به ویژه بیماران سلیاکی این است که آیا کینوا گلوتن دارد؟ + خرید بسته‌بندی کینوا را از کدام مراجع معتبر استعلام بگیریم؟

گلوتن چیست؟

گلوتن یک نوع پروتئین می‌باشد که در غلات یافت می‌شود مثلا غلاتی مانند چاودار، گندم و جو دارای گلوتن می‌باشند. برای بسیاری از مردم، هضم گلوتن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، خوردن غذاهایی که این پروتئین را دارند، علائمی مانند نفخ، گاز و خستگی را به وجود می‌آورد.

همچنین، مصرف گلوتن ممکن است باعث واکنش ایمنی در افراد دارای بیماری سلیاک شده و منجر به حمله به سلول‌های سالم بدنشان می‌شود.

کینوا گلوتن دارد؟

 کینوا به صورت طبیعی فاقد گلوتن بوده و این باعث می‌شود که برای یک رژیم غذایی سالم و بدون گلوتن کاملا مناسب باشد و جایگزین غلات شود.

عوارض کینوا

 کینوا به طور طبیعی فاقد گلوتن است و این کاملا درست است. البته کینوا دارای ترکیبات خاصی می‌باشد که امکان دارد برخی از افراد سلیاکی را دچار مشکل کند.

اما بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند که کینوا کاملا بی‌خطر بوده و توسط بیماران دارای سلیاک قابل تحمل است و می‌توانند آن را جایگزین خوبی برای سایر غلات حاوی گلوتن قرار دهند.

 بنابراین، جهت اطمینان بیشتر، مصرف کینوا را به آرامی افزایش دهید تا بتوانید بدون هیچ گونه عوارض جانبی از آن بهره ببرید.

درضمن اگر بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن دارید، حتماً برندی را خریداری فرمایید که فاقد گلوتن باشد.

کینوارژیم غذایی بدون گلوتن

داشتن یک رژیم غذایی بدون گلوتن چالش برانگیز و دشوار است. برای داشتن چنین رژیمی باید جایگزین‌های سالمی برای گندم و جو پیدا کنید.

خوشبختانه کینوا یک شبه غلات محبوب است که این ویژگی را دارد و به دلیل طعم لذت بخش و مواد مغذی بسیار عالی و پخت آسان، می‌توان آن را جایگزین خوبی دانست.

کینوا مغذی و مفید

کینوا علاوه بر ویژگی فاقد گلوتن بودن، بسیار مغذی و دارای فواید سلامتی شگفت انگیزی است. محصولات کینوا جزء دسته غذاهای گیاهی محسوب می‌شود.

همچینن کینوا یک پروتئین کامل نیز می‌باشد‌ بدین علت که همه اسید آمینه‌های مورد نیاز بدن را دارد. مزیت دیگر کینوا آنتی اکسیدان‌هایی مانند کورستین و کامفرول هستند که به پیشگیری از آسیب دیدن سلول ها و مراقبت از بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کنند.

فیبر بالایی که کینوا دارد، سلامت گوارش، تنظیم قند خون و کاهش وزن را به دنبال دارد. یک پیمانه کینوا پخته شده انواع ویتامین‌های B وE  را دارا بوده و مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم و فسفر را شامل می‌شود.

کینوا غذایی همه کاره و آسان

کینوا طعمی لذیذ و آجیلی دارد که در بسیاری از انواع غذاها می‌توان آن را به کار برد. آماده کردن آن نیز آسان است و به راحتی جایگزینی غلات حاوی گلوتن می‌گردد.

برای پخت آن نیز کافی است دو لیوان آب را با یک لیوان کینوا در یک قابلمه ریخته و اجازه دهید بجوشد. پس از به جوش آمدن حرارت را کم کرده و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا تمام مایع جذب شود.

قابلمه را از روی گاز برداشته و با ادویه‌ها و سبزیجات دلخواه کینوا را نوش جان کنید‌.

خرید بسته‌بندی کینوا

برای مصارف خانگی و پخت کینوا بدون گلوتن باید به خرید بسته‌بندی آن از طریق فروشگاه‌ها و هایپر مارکت‌ها پرداخته و در هنگام خرید به مشخصه‌هایی مانند خالص بودن دانه‌ها از محصولات اضافی و خار و خاشاک، بسته‌بندی مناسب و با رعایت بهداشت، قیمت و کیفیت عالی توجه داشته باشید.

برای خریدی مطمئن و آسان به صفحه خرید فروشگاهی ما مراجعه کنید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *