دانه کینوا

چگونه کینوا مشکی را بپزیم؟ + مرکز خرید

کینوا

تفاوت کینوا مشکی با سایر انواع کینوا چیست؟ چگونه کینوا مشکی را بپزیم؟ + مرکز خرید کینوا مشکی در شهر خود را چگونه پیدا کنیم؟

کینوا مشکی

اگر می‌خواهید به جای کربوهیدرات‌ها غذاهای مغذی‌تری را جایگزین کنید، از کینوا مشکی استفاده کنید. برای درست کردن سالادها و میان وعده نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از آن ابتدا کینوا سیاه را روی گاز بپزید تا کاملا پخته و بافتی نرم داشته باشد. اگر عجله دارید و به دنبال غذایی فوری هستید نیز آن را در مایکروویو قرار دهید.

مواد تشکیل دهنده کینوا مشکی پخته

  • 1 فنجان کینوا مشکی
  • 4/3 فنجان آب
  • نصف قاشق چایخوری نمک و ادویه دلخواه

البته در صورت تمایل می‌توانید از آجیل‌ها و میوه‌ها و شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل نیز استفاده کنید تا کینوا خوش طعم و مقوی‌تری داشته باشید.

پخت کینوا مشکی( اجاق گاز)

1 فنجان کینوا سیاه را شستشو دهید تا ساپونینی که در پوشش آن است و باعث طعم تلخی می‌شود از بین برود. سپس از صافی رد کنید تا آب آن خارج شود.

در مرحله بعد کینوا و آب و نمک را داخل قابلمه بریزید.

حرارت را بالا ببرید و اجازه دهید آب به جوش بیاید و پس از 20 دقیقه حرارت را پائین آورده و درب قابلمه را بگذارید. به خاطر داشته‌باشید که پخت کینوا سیاه حدود 5 تا 6 دقیقه بیشتر از کینوا سفید زمان می‌برد. بنابراین هر چه رنگ کینوا تیره‌تر باشد زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد.

در مرحله آخر کینوا را 15 دقیقه بگذارید خنک شود‌. پس از خنک شدن، درب آن را بردارید و توی ظرفی مناسب سرو کنید.

 باقی مانده کینوا سیاه را درون ظرفی بریزید که از بسته بودن درب آن اطمینان داشته باشید و به مدت 5 روز در یخچال نگهداری کنید. اگر می‌خواهید زمان طولانی‌تری آن را نگه دارید، کینوا را می‌توانید تا 2 ماه منجمد کنید.

کینواکینوا سیاه مایکروویو

1 فنجان کینوا سیاه خام را درون ظرفی خوب بشویید. سپس کینوا سیاه را در یک صافی مشبک بریزید و آن را به مدت 10 تا 20 ثانیه آبکشی کنید. بگذارید آب آن خارج و تخلیه گردد. شستن کینوا بسیار مهم است و باعث از بین رفتن پوشش تلخ کینوا می‌شود.

کینوا را در یک ظرف مخصوص مایکروویو با آب مخلوط کرده و درب آن را بگذارید و آن را در مایکروویو قرار دهید. سپس به مدت 6 دقیقه با حرارت بالا بپزید. کینوا هنگام پختن به زمان نیاز دارد، بنابراین از بلند کردن درب آن برای و بررسی پخت خودداری کنید.

پس از اتمام زمان پخت با احتیاط درب را بردارید و غذای خوشمزه خود را هم بزنید. ظرف را از مایکروویو بیرون بیاورید و درب آن را باز بگذارید تا کمی سرد شود. سپس کینوا سیاه را سرو کنید.

کینوا یک جایگزین بسیار عالی و حتی مقوی‌تر برای غذاهای نشاسته‌ای مانند برنج یا ماکارونی است. برای نگهداری باقیمانده کینوا مشکی نیز آن را درون ظرفی با درب بسته و محکم قرار دهید و تا 5 روز در یخچال نگه دارید.

مرکز خرید

اگر به دنبال مرکز خرید کینوا در رنگ‌های مختلف هستید که فروشگاه‌های مختلف آن را عرضه می‌کنند. اما اگر کیفیت بالا و خالصی دانه‌های کینوا و بهداشتی بودن آن برای شما مهم است و انتظار خرید با قیمتی مناسب را دارید باید بگوییم که ما در صفحه خرید خود آن را به شما با تمام ویژگی‌های بالا ارائه خواهیم کرد.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *