آرد کینوا, دانه کینوا

دانه های کینوا را از کجا تهیه کنیم؟

کینوا شبه غله ای با قدمت پنج هزار ساله است. کینوا ابتدا توسط بومیان آمریکای جنوبی مصرف می شده است. با پی بردن به خواص تغذیه ای فوق العاده کینوا، این دانه در سراسر دنیا کشت و مصرف شد. دانه کینوا در ایران نیز از چندین سال قبل تولید و عرضه می شود. دانه کینوا را از چه مراکزی می توان تهیه کنیم؟ کدام مرکز برای تهیه دانه های مناسب تر است؟ قیمت کینوا را از چه طریق می توان مطلع شد؟

قیمت کینوا در فروشگاه ایلیا مارکت

کینوا در فروشگاه ایلیا به صورت بسته بندی و کیلویی عرضه می شود. از آنجایی که فروشگاه ایلیا مارکت تولید کننده و وارد کننده مستقیم کینوا در کشور است، قیمت ارائه شده توسط این مجموعه ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

برای اطلاع از قیمت به روز کینوا در فروشگاه ایلیا مارکت از طریق سایت و یا شماره های موجود اقدام نمایید.

کینوا سه رنگ را از کجا تهیه کنیم ؟

کینوا سه رنگ متشکل از سه رنگ اصلی کینوا قرمز، سفید، سیاه می باشند.

این دانه مغذی دارای ۱۶۰ واریته و ۳ رنگ اصلی می باشد. کینوا سه رنگ در ایران به صورت تولید داخلی و خارجی وجود دارد.

دانه کینوا سه رنگ را می توان از انواع فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های غذای سالم و فروشگاه اینترنتی خریداری نمود. برای خرید فروشگاه های معتبر را انتخاب نمایید.

کینوا

ممنوعیت خرید کینوا از عطاری

برخی از عطاری ها کینوا را به صورت فراوری نشده از کشاورزان با قیمت پایین خریداری می کنند و در فروشگاه خود عرضه می کنند.

به علاقه مندان توصیه می شود از عطاری ها کینوا را خریداری نکنند. زیرا کینوا موجود در عطاری ها معمولا دارای ساپونین است و سمی و تلخ مزه خواهد بود. هنگام خرید کینوا از عطاری ها مجوز بهداشتی فروشنده را از او بخواهید.

نام دیگر کینوا چیست ؟

کینوا را با نام دیگر نیز می شناسند. از جمله نام های دیگر کینوا می توان به خاویار گیاهی و برنج کینوا اشاره نمود.

کینوا به جهت دارا بودن مواد مغذی و معدنی فراوان از جمله پروتئین، فیبر، ویتامین ها، امگا ۳ و امگا ۶ و املاح معدنی فراوان و ارزشمند به خاویار گیاهی معروف است.

همچنین کینوا جایگزین بسیار مناسبی برای برنج می باشد. کینوا را می توان همانند برنج به صورت کته و آبکشی شده تهیه کرد .

کینوا سه رنگ

قیمت کینوا فله

کینوا به صورت فله نیز به فروش می رسد. قیمت کینوا فله ارزان تر از انواع بسته بندی شده است. زیرا هزینه بسته بندی را شامل نمی شود. قیمت کینوا فله با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود.

از جمله عوامل موثر بر قیمت کینوا فله می توان به ایرانی یا خارجی بودن کینوا، حجم خرید، نوع مصرف ،کیفیت، شرکت وارد کننده یا تولید کننده و … اشاره نمود .

 قیمت کینوا کیلویی

دانه های کینوا با قیمت مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

کینوا به صورت کیلویی عمدتا توسط مصرف کنندگان جزئی و خانگی خریداری می شود. قیمت کینوا کیلویی دارای نوسان است و قیمت ثابتی نمی توان برای آن درنظر داشت.

علاقه مندان برای اطلاع از قیمت کینوا کیلویی می توانند با مراکز عرضه کننده این محصول در ارتباط باشند.

خرید دانه کینوا قرمز در تهران

کینوا قرمز به واسطه رنگ و خاصیت آنتی اکسیدانی فراوان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.‌ کینوا قرمز بعد از پخت به رنگ قهوه ای درمی آید و شکل ظاهری خود را حفظ می کند.

علاقه مندان برای خرید دانه کینوا قرمز در تهران می توانند این محصول را به صورت بسته بندی و کیلویی از فروشگاه های عرضه کننده خریداری نمایند.

منشا کینوا کجاست ؟

کینوا دانه گیاهی با قدمت پنچ هزار ساله است. این گیاه حدود 5000 سال است که کشت می شود و بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی، به ویژه بولیوی، اکوادور، شیلی و پرو است.

خواص شگفت انگیز تغذیه ای کینوا سبب شده است این دانه در سایر نقاط دنیا نیز کشت شود. دانه کینوا سطح بالایی از پروتئین، ویتامین ها، امگا ۳ و امگا ۶ ، فیبر و املاح معدنی را در اختیار دارد.

چگونه بذر کینوا را در خانه پرورش دهید ؟

برای کاشت کینوا، کاشت مستقیم توصیه می شود. قبل از کاشت بذر کینوا، خاک را شخم زده و با کمپوست یا کود دامی مخلوط کنید. همچنین می توان بذر کینوا را به مدت 4 تا 6 هفته قبل از پایان سرما در منزل کاشت و بعد از سرما، نهال ها را به زمین انتقال داد.

حقایق تغذیه ای دانه کینوا

دانه کینوا دارای خواص تغذیه ای شگفت انگیز است. کینوا دارای ۱۲ تا ۲۳ درصد پروتئین است. کینوا تنها دانه گیاهی است که ۹ اسیدآمینه ضروری بدن را تامین می کند. همچنین کینوا گلوتن ندارد و برای استفاده بیماران سلیاکی، مناسب است.

این دانه مغذی دارای منابع بسیار خوبی از فیبر است. کینوا هم چنین دارای املاح معدنی نظیر: آهن، منیزیوم، فسفر، منگنز، پتاسیم و … می باشد. مصرف دانه کینوا برای بیماران دیابتی توصیه می شود.

کینوا

طرز پخت دانه کینوا

دانه کینوا را به روش های مختلفی می توان پخت کرد. دانه کینوا را می توان به صورت کته، آبکشی شده، در انواع سالاد ها، خورشت ها ،دسر ها و … اضافه نمود. افزودن کینوا به انواع غذاها باعث افزایش ارزش غذایی محصول می شود.

دانه کینوا برای دیابت

کینوا یکی از بهترین دانه ها برای بیماران دیابتی می باشد. جایگزینی کینوا به جای سایر غلات در تولید انواع محصولات، کمک زیادی به رژیم غذایی بیماران دیابتی می کند.

کینوا دارای گرانول های نشاسته ای بسیار ریز است که به کندی هضم می شوند و سبب بالا بردن ناگهانی قند خون بیماران دیابتی نمی شوند.

 

دانه های کینوا بسته بندی را از کجا تهیه کنیم؟

دانه های مغذی کینوا را از کجا تهیه کنیم؟ برای تهیه کینوا بسته بندی می توانید از طریق فروشگاه ایلیا اقدام نمایید. فروشگاه ایلیا عرضه کننده کینوا بسته بندی می باشد. کینوا موجود در فروشگاه ایلیا مارکت از کیفیت درجه یک و قیمت مقرون به صرفه ای برخورداراست.

برای خرید این محصول از طریق سایت و یا شماره های موجود در سایت شرکت ایلیا اقدام کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *