آرد کینوا

طرز پخت کینوا برای نوزاد + قیمت آرد

کینوا برای نوزاد

آیا کینوا برای نوزاد مفید است؟ از کدام منبع از طرز پخت کینوا برای نوزاد + قیمت آرد اطلاع پیدا کنیم؟ نگران نباشید؛ ما به تمامی سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

چه زمانی نوزادان می‌توانند کینوا بخورند؟

به محض آماده شدن نوزاد برای شروع مصرف غذاهای جامد که معمولاً در حدود 6 ماهگی این اتفاق می‌افتد و خوردن کینوا به نوزادان پیشنهاد می‌شود. کودک شما منحصر به فرد بوده و باید مطمئن شوید که کودک شما از نظر آمادگی رشدی می‌تواند غذاهای جامد بخورد.

فواید سلامتی کینوا برای نوزاد

 اول باید بگوییم که کینوا در واقع یک دانه است که به اشتباه یک غله شناخته می‌شود. به این علت که مانند سایر غلات آماده می‌شود و برخی از ویژگی‌های آن‌ها مشترک است.

چیزی که کینوا را منحصر به فرد می‌کند این است که یک پروتئین کامل می‌باشد. کینوا یک محصول غیر حیوانی و کاملا گیاهی کمیاب است که تمام 9 اسید آمینه مهم بدن را تامین می‌کند.

 بسیاری از غذاهایی که گیاهی محسوب می‌شوند؛ پروتئین‌های ناقصی دارند و ممکن است دارای مقدار کمی از اسید آمینه‌های ضروری باشند.

بنابراین، شما باید آن‌ها را به همراه غذای دیگری مصرف کنید که دارای آمینو اسیدهای دیگر باشد. ما برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  •  پروتئین‌های مکمل: ترکیبی از حبوبات، دانه‌ها، آجیل، غلات یا لبنیات. برای مثال: خوردن عدس با نان سبوس دار
  •  غلات و لبنیات مانند: جو دوسر پخته شده همراه شیر
  •  لبنیات و آجیل، دانه یا حبوبات مثل: ماست با دانه شاهدانه

 با این حال، این بدان معنا نیست که نتوانید ترکیب‌ها را با یکدیگر جا به جا کنید.

کینوامواد معدنی کینوا

علاوه بر اینکه کینوا یک پروتئین بسیار کامل می‌باشد؛ منبع بسیار خوبی از مواد مغذی دیگر نیز می‌باشد. اکنون چند نوع از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • آهن: این یک ماده مغذی ضروری و مهم برای بدن نوزادان است.
  • منیزیم: به آرام کردن ماهیچه‌ها و عروق خونی کمک می‌کند.
  • فیبر: فیبر فواید زیادی از جمله کاهش قند خون و کلسترول و وزن افراد دارد.
  • اسیدهای چرب امگا 3 و 6: برای رشد بهتر مغز بسیار مهم هستند.
  • منگنز: ماده‌ای معدنی و مهم برای ساختن آنزیم‌های ضروری برای متابولیسم پروتئین‌ها و چربی‌ها است. همچنین منگنز خواص آنتی اکسیدانی ضروری نیز دارد.
  •  فسفر و مس: این دو ماده برای استخوان سازی مورد نیاز هستند.

آیا کینوا برای نوزادان ایمن است؟

لازم نیست در حین قرار دادن آن در برنامه غذایی کودک احتیاط کنید. به این خاطر که خطر خفگی و آلرژی ندارد. کینوا یک جایگزین شگفت انگیز برای برنج و گندم است که فواید بیشتری از آن‌ها دارد.

آماده سازی کینوا برای نوزاد

ابتدا قبل از پخت، آن را در یک صافی مشبک کاملا با دقت بشویید. کینوا را به همراه مایع دلخواه یعنی آب یا شیر درون قابلمه بریزید. سپس اجازه دهید به جوش بیاید. حدود 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد البته گذاشتن درب روی آن را فراموش نکنید تا به خوبی پخته و نرم شده و بافتی عالی داشته باشد.

قیمت آرد کینوا

در حال حاضر قیمت آرد کینوا با توجه به نوسانات قیمتی از نظر هزینه‌های حمل و نقل و میزان قیمت تعیین شده توسط برندهای مختلف و نوع بسته‌بندی‌های آن متفاوت می‌باشد.

اما اگر می‌خواهید هزینه‌ها را به حداقل برسانید و کیفیت بالایی از خرید محصول خود دریافت کنید؛ به صفحه فروش محصولات ما سر بزنید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *