دانه کینوا

انواع غذا با کینوا برای کبد چرب + قیمت کیلویی

کینوا

آیا کینوا می‌تواند بر کبد چرب تاثیر بگذارد؟ آیا با انواع غذا با کینوا برای کبد چرب + قیمت کیلویی آن آشنا هستید؟ جهت دریافت اطلاعات همراه باشید.

کینوا و کبد چرب

کبد حدود 500 عملکرد مهم برای بدن انجام می‌دهد. از جمله: دفع سموم، ذخیره ویتامین‌ها و انرژی و….. آمارها نشان می‌دهد که بیماری‌های کبدی در حال افزایش هستند.

این موضوع می‌تواند برعکس شده و سبک زندگی و رژیم غذایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. خوردن الکل، قندهای مصنوعی و چربی‌های اشباع شده بر سلامت کبد بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

رژیم‌های غذایی حاوی فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی برای اصلاح کبد چرب بسیار مناسب هستند. در این مطلب نیز ما 5 ماده غذایی بسیار عالی برای سلامتی کبد به شما پیشنهاد می‌دهیم.

محصولات غلات کامل

نان غلات کامل، کینوا، ماکارونی دارای غلات کامل، جو پوست کنده، بلغور جو دوسر و برنج قهوه‌ای جزء این محصولات می‌باشند.

 این غذاها تنها یک وجه مشترک دارند که فیبر بالای آن‌‌ها است. غذاهایی که فیبر بالایی دارند؛ می‌توانند ذخیره قند را در کبد کمتر کرده و از زیاد شدن آن جلوگیری می‌کنند و به تدریج به بیماری کبدی کمک کنند. فیبر همچنین به بهبود یبوست کمک کرده و در کنترل کلسترول خون نقش مهمی دارد.

فیبر کینوا باعث پاک شدن سموم از کبد شده و احساس سیری به شما می‌دهد به کنترل میزان جذب غذا کمک می‌کند.

 برای بهره بردن از فیبر به مقدار کافی، مصرف 30 گرم در روز توسط متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌شود و طبق تحقیقات اخیر قرار بر این است که این میزان به 45 گرم در روز برسد.

شما می‌توانید با جایگزین کردن نان سبوس دار به جای نان ساده یا با جایگزین کردن کینوا به جای برنج سفید، از این مقدار فیبر بیشترین بهره را ببرید.

کینواپروتئین‌های گیاهی

انواع پروتئین‌های گیاهی جایگزین بسیار مناسبی برای پروتئین‌های حیوانی بوده؛ به این دلیل که چربی‌های بد کمی نسبت به پروتئین‌های حیوانی که برای عملکرد کبد مضر هستند؛ دارند.

برنامه‌های غذایی که سرشار از پروتئین‌های گیاهی و فیبر هستند همچنین به مدیریت وزن و سلامت کلی بدن نیز کمک شایانی می‌کنند.

سبزیجات و میوه‌ها

  •  کلم بروکلی
  • اسفناج
  • چغندر
  • گریپ فروت و
  •  پرتقال

از سبزیجات و میوه‌هایی هستند که سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در برابر بیماری‌ها از بدن محافظت کرده و بر عملکرد کبد تأثیر مثبت می‌گذارند.

 مواد غذایی بدون قند افزوده

جمع شدن چربی در کبد به دلیل مصرف بیش از حد قند یا کالری اضافی می‌باشد. بنابراین، در هنگام خرید هر محصول به لیست مواد تشکیل دهنده آن دقت نمائید. برای اطمینان از محدود بودن قند افزوده در مواد غذایی باید کلمات قند و گلوکز را بررسی کنید.

 قهوه

قهوه به جز کمک به بیدار ماندن شما فواید دیگری نیز دارد. مصرف قهوه در حد متعادل و مناسب یعنی بین یک تا دو فنجان در روز، برای کبد نیز مفید می‌باشد. بنابراین شما در نتیجه، انتخاب‌های غذایی خود تاثیر آن را بر حفظ سلامت و عملکرد بدن خود می‌بینید.

دستورالعمل های پخت کینوا و کبد چرب

  • در قابلمه آب ریخته و کینوا را به آن اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و بگذارید جوش بیاید.
  • سپس 15 تا 20 دقیقه حرارت را ملایم کرده تا کینوا کاملا آب را جذب کند. پس از آن قابلمه را از روی گاز برداشته و بگذارید خنک شود.
  • در یک ظرف مناسب، کینوا، اسفناج، گشنیز یا هر سبزی دلخواه و گردوی خرد شده، را با هم مخلوط کرده و میل کنید.

خرید دانه کینوا سه رنگ کیلویی

انواع کینوا سفید، قرمز و سیاه را می‌توانید به صورت کیلویی و غیر تراریخته از سایت فروشگاهی ایلیا مارکت خریداری نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *