دانه کینوا, کینوا سه رنگ

عوارض پنهان، خوردن کینوا چیست؟ + قیمت سه رنگ

کینوا

آیا خوردن کینوا عوارضی را به همراه دارد؟ عوارض پنهان، خوردن کینوا چیست؟ + قیمت سه رنگ مختلف کینوا بر چه اساسی تعیین می‌شود و از چه مراجع معتبری می‌توانیم آن را بخریم؟

اطلاعاتی درباره کینوا

کینوا یکی از بهترین و مغذی‌ترین غذاهای جهان است که در سرتاسر دنیا محبوبیت دارد و به آن پروتئین گیاهی گفته می‌شود. درضمن دارای 9 اسید آمینه ضروری بدن می باشد و به این خاطر به آن پروتئین کامل می‌گویند.

اما باز هم همانطور که ممکن است پس از خوردن هر غذایی کمی احساس ناراحتی کنیم، خوردن کینوا نیز ممکن است برای برخی از افراد عارضه جانبی ایجاد کند و این کاملا طبیعی است.

البته باید بگوییم این عوارض در مواقعی بسیار نادر رخ می‌دهد. ما در این مطلب، چهار مورد از عوارضی که احتمالا کینوا آن‌ها را به وجود می آورد، بررسی می‌کنیم.

عوارض کینوا چیست؟

عدم تحمل کینوا توسط بدن و آلرژی داشتن به آن یک اتفاق بسیار واقعی است. علائم این آلرژی ممکن است به صورت التهاب در پوست، ریه و دستگاه گوارش ظاهر شود و سپس منجر به

  •  اسهال
  • حالت تهوع
  •  اگزما
  • کهیر
  • درد معده و
  •  خارش پوست شود.

و اگر این واکنش آلرژیک به کینوا شدید باشد و در مواقع خیلی بحرانی منجر به رنگ پریدگی پوست، فشار خون پایین و تنگی نفس و افزایش ضربان قلب می‌شود.

اگر پیش از این از کینوا استفاده کرده‌اید و مشکلی برای شما پیش نیامده است، اما حالا علائم بالا را با خوردن آن مشاهده می‌کنید، ممکن است به ساپونین حساسیت نشان داده باشید.

ساپونین ماده‌ای شیمیایی و طبیعی در پوشش روی کینوا است. که از گیاه کینوا در مقابل آفات و قارچ‌ها و میکروب‌ها حفاظت می‌کند. با این حال، برخی افراد با خوردن آن ممکن است دچار آلرژی شوند.

برای از بین بردن اثر ساپونین، قبل از پخت، کینوا را به مدت حداقل 30 دقیقه در آب خیس کنید و سپس به خوبی بشویید.

البته خریداری کینوا از شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا هیچ گونه آلرژی ایجاد نخواهد کرد، زیرا فراوری کامل و تخصصی بر روی این محصول انجام می‌گیرد و مجوزات بهداشتی کامل را دارد.

کینوااحساس نفخ پس از خوردن کینوا

دانه‌های کینوا دارای فیبر بالایی هستند. یک فنجان از این کینوا پخته شده حاوی بیش از 5 گرم فیبر می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهند که بدن زنان روزانه 22 تا 28 گرم فیبر نیاز دارد و مردان بین 28 تا 34 گرم.

اما فیبر بیش از اندازه نیز باعث می‌شود که احساس نفخ داشته باشید، زیرا فیبر به آرامی هضم می‌شود. اگر به خوردن غذاهای پر فیبر عادت ندارید و ممکن است در یک وعده، غذای زیادی میل نمائید، کینوا می تواند باعث ایجاد احساس نفخ شود.

کینوا و تشدید بیماری کرون

افرادی که دچار بیماری کرون هستند؛ باید از برخی غذاها دوری کنند زیرا باعث تشدید بیماری آن‌ها می‌شود. این تشدید بیماری منجر به اسهال، حالت تهوع و درد معده می‌شود.

غذاهای پرفیبر از جمله انواع غلات کامل، برنج قهوه‌ای و کینوا می‌توانند باعث این تشدید بیماری شوند. اگر دچار بیماری کرون هستید، از غذاهای بالا دوری کنید تا از ناراحتی‌های گوارشی پیشگیری کنید.

خطر ابتلا به سنگ کلیه با مصرف کینوا

کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند باید از مصرف غذاهای گیاهی مختلف از جمله کینوا دوری کنند. به این خاطر که دارای ماده‌ای به نام اگزالات یا اسید اگزالیک هستند.

البته بدن شما به طور طبیعی این ماده را دفع می‌کند، اما کسانی که مستعد بیماری سنگ کلیه هستند، نیاز به نظارت و کنترل در مصرف کینوا، سبزیجات برگدار و حبوبات دارند.

به این دلیل که این ماده موقع خارج شدن از بدن به کلسیم متصل شده و باعث افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه می‌شود.

قیمت کینوا سه رنگ

برای خرید و فروش کینوا سه رنگ درجه یک می‌توانید از صفحه خرید اقدام به سفارش نمایید. انواع بسته‌بندی‌های مختلف را با توجه به نیاز خود می‌توانید انتخاب کنید و با قیمت بسیار عالی در هر شهری که هستید دریافت نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *