دانه کینوا

چطور گرانولا با کینوا درست کنیم؟ + قیمت کیلویی

کینوا

گرانوالا چیست؟ چطور گرانولا با کینوا درست کنیم؟ + قیمت کیلویی کینوا چگونه مشخص می‌شود؟ برای آماده کردن یک گرانولای خوشمزه با کینوا به عنوان یک صبحانه یا میان وعده سالم و پروتئینی این مطلب را دنبال کنید.

گرانولا

گرانولا می‌تواند یک صبحانه عالی و انرژی دهنده و یا میان وعده‌ای سالم در طول روز باشد که حاوی خرمای خرد شده و میوه‌های خشک و آجیل‌هایی مانند گردو است.

همچنین از عسل و جو دوسر نیز در آن استفاده می‌شود و حالا ما قصد داریم به این ترکیب جذاب و دارای پروتئین بالا، کینوا نیز اضافه کنیم که پروتئین و مواد مغذی آن را چند برابر می‌کند.

مواد لازم برای کینوا گرانولا

آماده سازی این گرانولا دلچسب بسیار آسان است. طعم آن نیز کمی شیرین و ترد است. مواد اولیه مورد نیاز آن نیز موارد زیر می‌باشد.

  •  کینوا: کینوا مملو از فیبر و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌باشد. برای استفاده از کینوا در گرانولا باید آن را بپزید تا نرم شود زیرا وقتی پخته می‌شود، بافتی نرم و خوشمزه خواهد داشت.
  •  جو دوسر پرک: جو دوسر پرک یکی از انواع جو دوسر است که برای درست کردن گرانولا لازم است و از انواع دیگر آن مانند بلغور جو دوسر نمی‌توان استفاده کرد. بنابراین جو دوسر مناسب را خریداری کنید تا طبق دستور آماده‌سازی، گرانوالایی با طعم عالی داشته باشید.
  •  آجیل: می‌توانید از ترکیبی از آجیل‌های آسیاب شده مثل بادام، گردو، فندق و …. استفاده کنید. به علاوه می‌توانید از هر نوع مغزی‌جات که دوست دارید استفاده کنید.
  •  شربت افرا یا عسل: شربت افرا و عسل هر دو شیرین کننده‌های طبیعی به حساب می‌آیند که دارای طعم فوق‌العاده و منحصر به فردی است هستند. از این دو شیرین کننده در گرانوالا استفاده کنید و لذت ببرید.
  •  روغن: می‌توانید از هر نوع روغن گیاهی مانند روغن نارگیل، زیتون و غیره استفاده کنید.
  •  ادویه‌جات و سایر افزودنی‌ها: دارچین و وانیل برای تهیه گرانولا ضروری هستند. از افزودنی‌های دیگر مانند میوه‌های خشک نیز می‌توانید در مرحله آخر بهره ببرید.

کینوا طرز تهیه کینوا گرانولا

  • مرحله 1: آماده سازی فر. درجه فر را روی دمای 300 درجه فارنهایت یا همان 150 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.
  •  مرحله 2: مخلوط کردن مواد. در یک ظرف بزرگ، مقدار مشخص شده کینوا، جو دوسر پرک، آجیل، دارچین و نمک را با هم ترکیب کنید و هم بزنید.
  • مرحله 3: اضافه کنید. شربت افرا، روغن گیاهی خود و وانیل را نیز مخلوط کرده و هم بزنید.
  • مرحله 4: پخت. مخلوط را روی ورقه روغنی قاب خود بریزید و 20 دقیقه بگذارید در فر بماند. پس از گذشت این زمان، قالب را 180 درجه بچرخانید و اجازه دهید تا زمانی که ترد و طلایی شود به پخت ادامه دهد.
  • مرحله 5: خنک کنید. کینوا را از فز خارج کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود و با سرد شدن سفت شود.
  • مرحله 6: افزودنی‌ها. پس از خنک شدن، آن را به قطعاتی به اندازه لقمه‌های کوچک خرد کنید و از میوه‌های خشک برای تزئین روی آن استفاده کنید.

قیمت کیلویی کینوا

در هنگام خرید کیلویی کینوا برای مصارف مختلف به خلوص دانه‌ها و بهداشتی بودن بسته‌بندی آن و مقایسه قیمت آن توجه داشته باشید. این‌ها مواردی هستند که برای خریداران مهم می‌باشد.

البته نحوه حمل و نقل و آسان و سریع بودن آن نیز مد نظر بسیاری از خریداران عزیز است. شرکت ایلیا با در نظر گرفتن تمام دغدغه‌های مشتریان این محصول را با کیفیتی عالی در صفحه فروش خود به فروش می‌رساند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *