آرد کینوا, دانه کینوا

آیا برنج کینوا چاق کننده است + خرید بسته ای

کینوا

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، کینوا چاق کننده نیست. کینوا به عنوان یکی از مواد غذایی فراسودمند شناخته می شود که مقدار زیادی از مواد مغذی مهم برای بدن ما را تامین می کند. علاوه بر این ، فیبر فراوانی دارد که باعث می شود احساس سیری در فرد ایجاد شود .

کینوا به صورت بسته ای نیز به فروش می رسد. خرید کینوا بسته ای عمدتا توسط مصرف کنندگان خانگی انجام می شود. کدام فروشگاه برای خرید کینوا بسته ای مناسب است؟

اگر هر روز کینوا بخورید چه اتفاقی می افتد ؟

آیا کینوا چاق کننده است؟ البته باید در جواب این سوال گفت که در مصرف و خوردن کینوا نباید زیاده روی کرد. خوردن روزانه یک کاسه کینوا توصیه می شود. اگر برای اولین بار قصد مصرف کینوا را دارید بهتر است از مقادیر کم شروع کنید و در صورت مناسب بودن، مقدار آن را افزایش دهید.

طی تحقیقاتی توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می دهد خوردن روزانه یک کاسه کینوا خطر مرگ زود هنگام ناشی ازسرطان، بیماری قلبی، بیماری‌های تنفسی، دیابت و سایر بیماری‌های مزمن را تا 17درصد کاهش می دهد.

مصرف کنندگان نباید در مصرف کینوا زیاده روی کنند، زیرا همان طور که مصرف کینوا اثرات مثبتی دارد، زیاده روی در مصرف آن نیز اثرات منفی بر  بدن می گذارد و باعث‌ مشکلات گوارشی نظیر نفخ می شود.

آیا کینوا مانند برنج چاق کننده است ؟

آیا کینوا چاق کننده است؟ خیر، کینوا دارای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به برنج است. از آنجایی که کینوا سرشار از فیبر است، به تامین انرژی  کمک می کند و با جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون، در تنظیم و تثبیت قندخون موثر است.

کینوا دارای گرانول های نشاسته ای ریز است و سرعت جذب و هضم کمتری دارد و باعث افزایش وزن و چاقی نخواهد شد.

توجه داشته باشید که همه افراد بر اساس سن، جنس، فعالیت بدنی و … نیازهای غذایی خاصی دارند. به همین دلیل، کنترل رژیم غذایی باعث حفظ سلامتی و حفظ وزن مناسب خواهد بود. نظارت و کنترل بر مصرف چربی، نمک و قند و توجه به توصیه‌های متخصصان بسیار مهم است.

کینوا

کالری کینوا

کینوا دانه با قدمت پنچ هزار ساله است. این ماده غذایی از رشته کوه های آند به دلیل ویژگی های تغذیه ای اش مورد توجه زیادی قرار گرفته است. کینوا بافتی ترد و طعم آجیلی دارد.

همچنین کینوا بدون گلوتن است و بنابراین افرادی که به گلوتن یا گندم حساس هستند میتوانند آن را مصرف کنند. بیماران سلیاکی توانایی هضم گلوتن را ندارند و در صورت مصرف دچار مشکلات گوارشی خواهند شد.

کینوا دارای کالری کمی می باشد و باعث افزایش وزن و‌ چاقی نخواهد شد. هر فنجان کینوا پخته شده ۲۲۲ کالری دارد. مصرف کینوا به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود.

آیا کینوا می تواند باعث کاهش وزن شود ؟

فیبر و پروتئین موجود در کینوا باعث افزایش متابولیسم می شود. کینوا پخته شده حاوی پنچ گرم  فیبر غذایی در هر فنجان است. کینوا بادارا بودن منابع بسیار خوبی از فیبر، اثرات فوق العاده ای بر روی کاهش وزن و لاغری می گذارد. فیبر موجود در کینوا باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت در فرد می شود و از مصرف محصولات ناسالم و پرخوری جلوگیری می کند.

مصرف کینوا برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود و این افراد بایستی کینوا را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

جو دوسر

یک وعده کینوا روزانه چه میزان کربوهیدرات تامین می کند ؟

یک فنجان کینوا پخته شده حاوی 39 گرم کربوهیدرات پیچیده است که می تواند منبع خوبی برای انرژی باشد.

شاخص گلیسمی کینوا کمتر از 55 تخمین زده می شود که آن را به ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین تبدیل می کند. پروتئین و فیبرموجود در کینوا بر کاهش تبر قند خون اثر گذار هستند.

اثرات منفی مصرف کینوا چیست ؟

کینوا  یک دانه فراسودمند شناخته می شود. این دانه سرشار از مواد مغذی و‌ معدنی است.

کینوا سدیم کمی دارد و کلسیم، پتاسیم و آهن بالایی دارد و این دانه را به یک محصول سالم و مغذی تبدیل می کند.

اما برای برخی افراد، خوردن کینوا ممکن است باعث درد معده، خارش پوست، کهیر و سایر علائم رایج آلرژی غذایی شود. ساپونین موجود در پوسته خارجی دانه کینوا ممکن است باعث این حساسیت ها شود.

اگر به کینوا حساسیت دارید یا به ساپونین حساس هستید، به این معنی نیست که باید مصرف این دانه فراسودمند را متوقف کنید. با شستن کینوا می توانید ساپونین را حذف کنید .

برخی از افراد گزارش کرده اند که پس از مدتی خوردن کینوا، دچار عدم تحمل یا حساسیت به کینوا شده اند. این اغلب به دلیل ساپونین است.

ساپونین ماده ای تلخ و صابونی است که از گیاه کینوا در برابر حملات قارچی و حشرات محافظت می کند.

همچنین حاوی سمومی است که می تواند باعث تحریک و سایر مشکلات در برخی افراد شود. در حالی که سطح سمیت پایین است، برخی از افراد ممکن است به این ترکیب حساس باشند.

اگر به ساپونین حساسیت دارید، تا زمانی که دانه ها را خوب بشویید، همچنان می توانید کینوا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کینوا راحداقل 30 دقیقه خیس کنید و چند بار قبل از پختن آن را بشویید. این کار به حذف کمک می کند.

قیمت کینوا

کینوا دارای قیمت های متفاوتی می باشد. این قیمت ناشی از عوامل مختلفی است. از جمله عوامل موثر بر قیمت کینوا می توان به کیفیت، ایرانی یا خارجی بودن محصول، حجم خرید، نوع مصرف و کاربرد، نوع بسته بندی و … اشاره نمود. قیمت کینوا ثابت نیست و نوسانی می باشد.

علاقه مندان برای اطلاع از قیمت به روز کینوا با مراکز فروش در ارتباط باشند.

فروشگاه خرید کینوا

یکی از فروشگاه های خرید کینوا، فروشگاه ایلیا مارکت می باشد. این فروشگاه، کینوا ایرانی و وارداتی را با کیفیت درجه یک و قیمت مناسب، به صورت بسته بندی و کیلویی عرضه می کند.

کینوا موجود در این مجموعه دارای مجوز بهداشتی و سیب سلامت می باشد. علاقه مندان برای خرید این محصول از طریق سایت و یا شماره های موجود  اقدام نمایند.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *