جو دوسر پرک درشت, جو دوسر پرک فوری

اموزش پخت جو دوسر + خرید کیلویی

جو دوسر پخته

آیا از چگونگی اموزش پخت جو دوسر + خرید کیلویی آن خبر دارید؟ کدام جو دوسر را متناسب با نیاز باید انتخاب کنید؟ آیا پخت انواع جو دوسر با یکدیگر متفاوت است؟ برای معرفی انواع جو دوسر و آموزش شیوه‌های مختلف پخت آن‌ها با ما همراه شوید.

دانستنی‌هایی مهم درباره جو دوسر

جو دوسر برای صبحانه‌ای سالم، گزینه بسیار مناسبی است. فرقی ندارد که جو دوسر یک شبه باشد یا جو دو سر فولادی، به هر حال مغذی‌ترین و آسان‌ترین صبحانه است.

جو دوسر 100 درصد غلات کامل است. اگر قصد دارید روز خود را با غلات کامل و پروتئینی عالی شروع کنید، جو دوسر را انتخاب کنید. جو دوسر، نرم  و دارای بافتی فوق‌العاده است و طعمی آجیلی و خوشمزه دارد و برای سلامت شما بسیار مفید می‌باشد.

انواع بلغور جو دوسر

 انواع مختلف جو دوسر از بلغور جو دوسر گرفته شده‌اند. بلغور جو دوسر شکل کامل آن است و دارای تمام قسمت‌های دانه و فرآوری نشده است.

 به این خاطر که پخت بلغور جو دوسر کامل به زمان زیادی می‌برد، 3 شکل مختلف از آن برای مصرف روزانه فرآوری شده‌است.

  • بلغور جو دو سر
  • جو دوسر پرک
  • جو دوسر نورد شده

بلغور جو دوسر

به بلغور جو دوسر، جو دوسر ایرلندی یا اسکاتلندی نیز می‌گویند. این نوع جو دوسر قبل از پخت مانند برنج ضخیم است. و پختن یک کاسه از آن حدود 40 دقیقه زمان می‌برد زیرا در مقایسه با جو دوسر نورد شده یا زودپز کمتر مورد فرآوری قرار گرفته‌است.

ارزش تغذیه‌ای 1 فنجان جو دوسر برش فولادی پخته نشده: 170 کالری، شکر 1 گرم، 3.5 گرم چربی، فیبر 4 گرم، 4 گرم پروتئین، 31 گرم کربوهیدرات.

جو دوسر پرک

جو دوسر فوری فرآوری‌شده‌ترین محصول جو دوسر است و کمترین زمان پخت را دارد.

 در اصل این جو دوسر به قطعات کوچک‌تر خرد شده است تا پخت سریع داشته‌باشد.

1 فنجان نپخته از آن حاوی 150 کالری، 3 گرم چربی، 27 گرم کربوهیدرات، 1 گرم شکر، 5 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر می‌باشد.

جو دوسر جو دوسر نورد شده

 جو دوسر نورد شده از دیگر محصولات بلغور جو دوسر است. این نوع جو دوسر بسیار سریعتر از جو دوسر برش فولادی آماده می‌شود و برای خرید آن می‌توانید به فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها مراجعه کنید.

در 1 فنجان جو دوسر نورد شده نپخته: 150 کالری، 3 گرم چربی، 5 گرم پروتئین، 27 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر، 1 گرم شکر وجود دارد.

فواید تغذیه جو دوسر برای سلامتی

 جالب است بدانید هر 3 نوع جو دوسر فواید مشابه زیادی را برای سلامتی شامل می‌شوند.

  • کالری: جو دوسر غله‌ای است که در مقایسه با بسیاری از غلات دیگر حاوی کالری کمتری است. در هر فنجان جو دوسر نپخته، 150 کالری وجود دارد و در هر فنجان برنج سفید نپخته، 360 کالری.
  •  پروتئین: در هر وعده غذایی جو دوسر، 5 گرم پروتئین وجود دارد که برای صبحانه مقدار خوب و قابل توجهی است.
  • فیبر: از پرکاربردترین ویژگی‌های جو دوسر محتوای فیبر آن است که برای سلامتی بسیار کارآیی دارد. هر وعده از جو دوسر 4 گرم فیبر را شامل می‌شود که باعث تنظیم بدن شما می‌شود.
  • شکر: جو دوسر دارای قند بسیار کمی است و 1 گرم شکر در هر وعده دارد.
  • آنتی اکسیدان: جو دوسر دارای آنتی اکسیدان است که باعث کاهش فشار خون و التهاب می‌شود.
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی: جو دوسر مملو از منیزیم، آهن، منگنز، روی و ویتامین‌های B1  وB5  می‌باشد.

اموزش پخت جو دوسر

جو دوسر را می‌توانید در قابلمه یا در ماکروویو بپزید و یا برای آسان‌تر پختن آن از شب قبل آن را در ظرفی خیس کنید.

اموزش پخت فوری جو دوسر در قابلمه

آماده کردن جو دوسر برش فولادی در قابلمه راه بسیار خوبی برای کاهش زمان پخت است. به علاوه بافت مناسبی نیز دارد. برای درست کردن آن به 1 فنجان جو دو سر برش فولادی و 3 فنجان مایع (آب یا شیر) نیاز دارید.

طرز تهیه: مواد اولیه را در قابلمه ریخته و مخلوط کنید. درب قابلمه را بسته و هنگامی که آماده شد با میوه‌های له شده مخلوط کرده و میل نمائید.

جو دوسراموزش پخت جو دوسر در مایکروویو

در کمتر از 2 دقیقه جو دوسر را در مایکروویو آماده کنید. 1 فنجان جو دوسر نورد شده و3 فنجان آب یا شیر را در یک کاسه ریخته و سپس در مایکروویو قرار دهید. به مدت 1 دقیقه در مایکروویو با حرارت بالا بگذارید و پس از آن، از مایکروویو بیرون آورده و هم بزنید. سپس 1 دقیقه دیگر در مایکروویو با حرارت بالا قرار دهید.

جو دوسر یک شبه

مواد مورد نیاز:

  •  1 فنجان جو دوسر فوری یا نورد شده
  •  1 قاشق غذاخوری دانه چیا
  •  1.5 فنجان شیر یا آب

جو دوسر، دانه چیا و آب یا شیر را در یک ظرف شیشه ای ریخته و مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و به مدت حداقل 2 ساعت و حداکثر یک شب در یخچال نگهداری کنید.

خرید کیلویی جو دوسر پرک

فروشگاه اینترنتی ایلیا مارکت انواع محصولات جو دوسر در کشور را به صورت بسته‌بندی و عمده عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت و ثبت سفارش انواع پرک و دانه جو دوسر بسته‌بندی می‌توانید به صفحه فروش ایلیا مارکت مراجعه نمایید.

تماس با ما

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *